Podle mě zbytečná stavba. Ohromný zábor půdy a zbytečné úsilí pro upravení trasy silnice, kterou stejně nahradí nová komunikace. Vzhledem k poloze zrovna tenhle přejezd i s křižovatkou patřil k těm bezpečnějším a přehlednějším na této trase. Větší problém působí např. odbočka u Podůlší, Kněžnice a na dalších místech. Co se týče křížení se železnicí, jen kilometr vedle jsou na odbočkách přejezdy úplně bez světelné signalizace. Více prospěšné by bylo vylepšení tratě, aby vlak nemusel jet furt 60 a co se týče silnice, investice nechat na novou.
zdydy
2 let
Pan redaktor asi moc bumbal když tvrdí že nejde o moc rušnou trat, Vždyt vlak tam jezdí každou hodinu.
Jen jestli ta cyklostezka někam vede. Jestli to není jen „necháme původní kus silnice v původním stavu a nazveme to cyklostezkou“…
LKB
2 let
Takovych vice, myslim, ze to rozhodne pomaha bezpecnosti a plynulosti vsech forem dopravy, silnicni i zeleznice. Mensi otazkou je, proc urovnovy prejezd odstranuje RSD. Dle meho by urovnove prejezdy mela odstranovat a prevadet na mosty hlavne SZ.
Asi by se to dalo rozpočítat mezi obě organizace. Nicméně pořád to jde ze SFDI a je rozhodně lepší, když to udělá ŘSD, než aby to měla pod palcem SŽ a nestalo se nic.
Camillos
2 let
Trochu kroutím hlavou nad touto megakomanskou investici. Protože tzv. výhledově (co to ale je, že?) má vést D35 ve zcela nové stopě, a jak už psal někdo pode mnou, přejezd ve Ktove vyřešen, ale další nedaleko zůstaly.
Myslím si, že na styku silnic prvních tříd s drahou byly/jsou vhodnější přejezdy k odstranění – a nejspíš i s vyšším dopravním momentem. Napadaji mne kupř. I/20 u Sedlice, I/21 v Chodové Plané anebo I/34 u Vendoli.
Ale je prostě o přejezd na frekventované silnici min, takže well done.
Tak ta I/21 v Chodové Plané má také výhledově vést jinudy, ale tam by se podjezd hodil i potom, protože je koridorová trať ve městě. Na koridorech podle mě přejezdy nemají už vůbec co dělat.
> Tak ta I/21 v Chodové Plané má také výhledově vést jinudy
Lze sdělit nějaké podrobnosti? Zatím moc nevěřím, že by s tratí po provedené rekonstrukci nějak v dohledné době hýbali…
Po silnici jezdím od roku 1995, to je letos 27 let, několikrát za rok směrem na Moravu. To je celkem nějakých 120 cest a víc.
Ano, silniční doprava za tu dobu narostla několikanásobně, ale upřímně řečeno, pamatuji maximálně 2 nebo 3 případy, že jsem u toho přejezdu musel zastavit. Hustota vlakové dopravy na té trati přece není nijak velká.
Celý projekt tak působí dojmem spálení peněz v něčí prospěch. Bohužel.
David
2 let
Jsem rád za každý zrušený přejezd, ale tady si kladu otázku, zda to má smysl, když to není nijak frekventovaná trať a ta silnice se bude v dohledné době překládat do nové stopy. Přejezdů na odstranění máme v naší síti nespočet a myslím, že by se našly i palčivější, přeci jen jich na silnicích první třídy zbývá ještě 160.
A zrovna tady je to možná dobře. Pokud se to celé dostatečně potáhne, jak je u nás zvykem, tak se v mezičase stihne zprovoznit D35 od Hradce do Úlibic. A pak by třeba ŘSD mohlo použít hlavu a přeplánovat celý zbývající úsek na 2+2, jak si zaslouží, i kdyby jen v D21,5/110 bez odstavných pruhů. Aktuálně to tu možná opravdu na čtyřpruh nevychází, ale to platí primárně proto, že se tento nepříjemný úsek často různě objíždí, což zbytečně zvyšuje emise a zahušťuje dopravu na alternativních trasách. Moderní tah v 2+2 by tuhle dopravu stáhl na sebe a vyčistil ostatní silnice… Číst vice »
Podle mě zbytečná stavba. Ohromný zábor půdy a zbytečné úsilí pro upravení trasy silnice, kterou stejně nahradí nová komunikace. Vzhledem k poloze zrovna tenhle přejezd i s křižovatkou patřil k těm bezpečnějším a přehlednějším na této trase. Větší problém působí např. odbočka u Podůlší, Kněžnice a na dalších místech. Co se týče křížení se železnicí, jen kilometr vedle jsou na odbočkách přejezdy úplně bez světelné signalizace. Více prospěšné by bylo vylepšení tratě, aby vlak nemusel jet furt 60 a co se týče silnice, investice nechat na novou.
Pan redaktor asi moc bumbal když tvrdí že nejde o moc rušnou trat, Vždyt vlak tam jezdí každou hodinu.
Rušnou trať si představuji poněkud jinak.
Jen jestli ta cyklostezka někam vede. Jestli to není jen „necháme původní kus silnice v původním stavu a nazveme to cyklostezkou“…
Takovych vice, myslim, ze to rozhodne pomaha bezpecnosti a plynulosti vsech forem dopravy, silnicni i zeleznice. Mensi otazkou je, proc urovnovy prejezd odstranuje RSD. Dle meho by urovnove prejezdy mela odstranovat a prevadet na mosty hlavne SZ.
Třeba proto, že odstranění přejezdu byl jen jeden z důvodů stavby?
Asi by se to dalo rozpočítat mezi obě organizace. Nicméně pořád to jde ze SFDI a je rozhodně lepší, když to udělá ŘSD, než aby to měla pod palcem SŽ a nestalo se nic.
Trochu kroutím hlavou nad touto megakomanskou investici. Protože tzv. výhledově (co to ale je, že?) má vést D35 ve zcela nové stopě, a jak už psal někdo pode mnou, přejezd ve Ktove vyřešen, ale další nedaleko zůstaly.
Myslím si, že na styku silnic prvních tříd s drahou byly/jsou vhodnější přejezdy k odstranění – a nejspíš i s vyšším dopravním momentem. Napadaji mne kupř. I/20 u Sedlice, I/21 v Chodové Plané anebo I/34 u Vendoli.
Ale je prostě o přejezd na frekventované silnici min, takže well done.
Tak ta I/21 v Chodové Plané má také výhledově vést jinudy, ale tam by se podjezd hodil i potom, protože je koridorová trať ve městě. Na koridorech podle mě přejezdy nemají už vůbec co dělat.
> Tak ta I/21 v Chodové Plané má také výhledově vést jinudy
Lze sdělit nějaké podrobnosti? Zatím moc nevěřím, že by s tratí po provedené rekonstrukci nějak v dohledné době hýbali…
Silnice I/21 má vést jinudy, nikoliv trať:
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/201/infoletak_s21-plana-trstenice.pdf?t=2021-11-23%2009:57:05.668
Po silnici jezdím od roku 1995, to je letos 27 let, několikrát za rok směrem na Moravu. To je celkem nějakých 120 cest a víc.
Ano, silniční doprava za tu dobu narostla několikanásobně, ale upřímně řečeno, pamatuji maximálně 2 nebo 3 případy, že jsem u toho přejezdu musel zastavit. Hustota vlakové dopravy na té trati přece není nijak velká.
Celý projekt tak působí dojmem spálení peněz v něčí prospěch. Bohužel.
Jsem rád za každý zrušený přejezd, ale tady si kladu otázku, zda to má smysl, když to není nijak frekventovaná trať a ta silnice se bude v dohledné době překládat do nové stopy. Přejezdů na odstranění máme v naší síti nespočet a myslím, že by se našly i palčivější, přeci jen jich na silnicích první třídy zbývá ještě 160.
Tak zrovna tady bude ta dohledna doba nejspise hodne dlouha…
A zrovna tady je to možná dobře. Pokud se to celé dostatečně potáhne, jak je u nás zvykem, tak se v mezičase stihne zprovoznit D35 od Hradce do Úlibic. A pak by třeba ŘSD mohlo použít hlavu a přeplánovat celý zbývající úsek na 2+2, jak si zaslouží, i kdyby jen v D21,5/110 bez odstavných pruhů. Aktuálně to tu možná opravdu na čtyřpruh nevychází, ale to platí primárně proto, že se tento nepříjemný úsek často různě objíždí, což zbytečně zvyšuje emise a zahušťuje dopravu na alternativních trasách. Moderní tah v 2+2 by tuhle dopravu stáhl na sebe a vyčistil ostatní silnice… Číst vice »
Myslíte rok 2035 ?
Jedna z mála skvělých akcí ŘSD.
A nebylo by o něco přínosnější nějak méně megalomansky vylepšit všechny tři přejezdy mezi Jičínem a Turnovem?
I vylepšený přejezd je stále kolizní místo. Raději jeden úplně odstranit, než mít sice vylepšené, ale stále tři přejezdy.
Takže měli ponechat esíčko s prudkým stoupáním k přejezdu a stykovou křižovatku? A samotný přejezd ponechat…