Infrastruktura Silnice Železnice

ŘSD začne s úpravou silnice I/35 Českým rájem, cena spadla o 26 %

Vizualizace budoucího řešení silnice I/35 u Ktové. Foto: Valbek
Vizualizace budoucího řešení silnice I/35 u Ktové. Foto: Valbek
Průjezd po silnici Českým rájem by měl být plynulejší a bezpečnější, vznikne i cyklostezka.

Sdružení M-Silnice a Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby získalo zakázku na úpravu silnice I/35 v Ktové pod Troskami v Libereckém kraji. Na vytíženém úseku v Českém ráji odstraní úrovňový přejezd a místo něj vybuduje železniční nadjezd a kilometr nové přeložky. Stát za stavbu zaplatí 148 milionů korun bez DPH.

Vyplývá to z podepsané smlouvy zveřejněné na profilu zadavatele. Podle Jana Wohlmutha, ředitele liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic, začnou práce nejspíše na konci září. „Stávající silnice však zůstane s omezeními po celou dobu výstavby průjezdná. Objízdné trasy nebyly uvažovány,“ dodal Wohlmuth. Hotovo má být v roce 2022.

Pro ŘSD jde o jednu z prvních velkých zakázek po pandemii koronaviru. Přinesla zlevnění proti rozpočtové ceně o 26 %, výrazně vyšší proti minulým měsícům byl i zájem samotných firem: nabídku odevzdalo osm společností či sdružení.

Odstranění přejezdu ve Ktové a nová přeložka s podjezdem na silnici I/35. Foto: ŘSD
Odstranění přejezdu ve Ktové a nová přeložka s podjezdem na silnici I/35. Foto: ŘSD

Zakázka počítá s vybudováním 1,1 kilometru dlouhé přeložky o šířce 9,5 metru. Podél přeložky povede ještě místní komunikace, která bude sloužit i jako cyklostezka. Hlavní práce proběhnou v příštím roce, kdy jsou naplánovány tři výluky kvůli osazení nového mostu nad přeložkou. Křížení trati bude nově mimoúrovňové, vznikne tu železniční nadjezd.

I když nejde o příliš rušnou trať, podle ŘSD je snahou eliminovat na silnicích I. třídy úrovňové přejezdy. Stavba neřeší pouze odstranění úrovňového křížení silnice s železniční tratí, ale vylepší také směrové vedení silnice (odstraní tzv. „esíčko“). Součástí stavby je také přestavba stávající křižovatky na okružní křižovatku v obci Ktová.

Odebírat
Upozornit na
guest
94 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nosek

Jestli je účelem podnikání ztráta, pak vítěz dal cenu dobře! Ale jestliže se podniká za účelem zisku, tak se budeme divit co vede za změny a zbv… účastníků sice 8 bylo ale cenu prvního blázna, nikdo ani neatakoval. Cena = kvalita. To by měla bejt rovnice.
Pakliže se vše bude soutěžit na cenu, tak regionální firmy budou blázni tak dlouho, než vyschne zdroj…..

franzJosej

cena spadla o 26%, naklady na byrokracii stouply o 200%, kde je uspora?

Michael

Ach to naše řsd. Už ten návrh je nebezpecnej. Zrušit prejezdy a udelat nadjezdy to je dobrej nápad a už 50let to chybí. Pokud maj být ty strašný stromy u silnice tak tam musí být svodidla a vy na to kaslete i na nové 😀😀d1.u nás 99% mrtvejch o strom nebo na přejezdu. No a ten kruhac proč není dvojitej místo tam je.a proč uprostřed kruhace dáváte kameny a nebo stromy jste normální?já osobně chci kruhac přes který je vidět tzn bez ničeho abych mohl reagovat na problém. V čr když to někdo prepiskne ho vystrelite do luftu a mě… Číst vice »

hloupý rýpal

Kruháče se staví tak, aby přes ně nebylo vidět, zcela záměrně. Aby před nimi řidiči zpomalili. Neobhajuju to, jen konstatuju. S tím, že stavět na silně vytížené jedničce jednopruhový a hlavně malý kruháč, je pitomost.

franzJosej

jo u Kostelce dali u kruhace do kopce 30kmh. devolution

Hanzi

Tak asi lepší něco než nic, ale opravdu užitečné by bylo pokud by se stavělo ve stopě budoucí D35 , prozatím v polovičním profilu tak jako je 1/7. Za miliony se odstraní přejezd po kterém přejede pět vlaku za den a nakonec se trať stejně zruší, tak jako na D8 most za Ústím po kterém vede dnes už místy neexistující trať.

MlB

Ktová je už na území Českého ráje, tam ekologové D35 nikdy nepustí…

Hanzi

Tak ekologové nejsou také ti kdo rozhodují kde jaká dálnice bude. Ano naflakaji žaloby, soudy a investoři se s tím budou muset nějak popáskovat, stavba se o mnoho let zdrží až se nakonec postaví jednou tak draho.

Greta

Žádná dálnice z Turnova do Jičína se nikdy stavět nebude.

Jiří Kocurek

Takže se má čekat 50? let, než to stát vypapíruje?

MlB

V současné ČR bohužel do značné míry jsou, protože jejich obstrukce mohou výstavbu posouvat o generace. Nevím, kolik vám je, ale pokud jste dospělý, po dálnici z Jičína do Turnova se nikdy neprojedete – to je smutný fakt.

Miky

Hlavně zrovna tady by dávalo větší smysl zahloubit trať než silnici, když nic jiného, tak budoucí cyklostezka bude méně fyzicky náročná 🙂 Jinak D35 v polovičním profilu, to mě pobavilo.

Vrtak

Dobre nakresleny velky kruhac povazuji za nejlepsi druh krizovatky, ktery plynulost dopravu uplne nezastavi, ale spise zklidni.Jednou z velkych vyhod je, ze se muzete otocit.

Adamgolias

Tak ještě aby řidiči pochopili, že to je ,,křižovatka ,, a na křižovatce platí zákaz předjíždění . I cyklistů.

pkajetan

ty woe… řidič poučovatel, roční průměr najetých km 3 000, auto – fabia I. combi, přísný dodržovatel přikázané třicítky na nesmyslném místě, jasná jednička ve vedení kilometrových kolon, protože na plné čáře se kolobrnda nepředjíždí, i když v protisměru na kilometr prázdno… znamení Panna?
poznávací znamení – strach o jiné řidiče. 😀 😀
Adamegoliáši, že v těhlech končinách nejezdíte?????? 😀 😀

Olda

Na křižovatce se fakt nesmí předjíždět? Mám na mysli té, kde se to „nepodepře“ vertikálním a horizontálním omezením.

V. Táborský

Předjíždět se smí na hlavní komunikaci, pokud to není zakázáno, po pravdě se přiznám, že u okružní křižovatky úpravu předjíždění neznám.

Olda

Ano, myslel jsem klasickou… Předpokládám, že u kruháče, tedy pokud je vícepruhý (jediný co se mi narychlo vybaví, je pro mne blíž a šlo by o takové věci mluvit je ve Wien 10 Favoriten nad A23) by se zřejmě jednalo o souběžnou jízdu v pruzích.

...

V Čestlicích je takový, na Opatově je takový, na Chodově také…

Kalanis

Kulaťák.

Ivan

V HK a nejbližším okolí máme takových povícero.

Olda

Beru, beru, chlapi… Ale na A23 jsem častěji a blíž než v PH nebo HK, proto se mi ty naše až tak nevybaví. Krom toho, z důvodu aby to bylo markantnější jsem zvolil 4 pruháč o průměru 1/2 km. To aby „Vrták“ si představil něco pod pojmem velký kruháč.

Ondra

Vám vadí, že někdo dodržuje maximální dovolenou rychlost? Nikdy nevíte proč tam ta třicítka je, zvláště jedete-li tím místem prvně. A když to zjistíte, může být pozdě.

Jiří Kocurek

Je tam škola. Je sobota. V červenci. 6 hodin ráno. O kus dál je diskotéka, potacejí se z ní opilci. Tam už je povoleno 50 km/h.

A pokud řidič nedokáže najít důvod rychlostního omezení ani po několikátém průjezdu, tak je to na pováženou. Řidič je především povinen přizpůsobit rychlost provozu a stavu vozovky. Vyletět z vracečky v 80 km/h (dodržel 90!!) se povede spíš těm, kteří furt čumí na tachometr.

Alexandr Mikulka

Zato ty vypadáš na řidiče bazarového BMW s rychlými pruhy a pořádně obouchaného od bezstarostné jízdy.

Ondřej

tady má někdo malý úd 😉

MHD

I dobře nakresleny velky kruhac nepovazuji za ekologický druh křižovatky, když tam auta ze všech směrů musí brzdit a zase se rozjet. Při průjezdu se generují zbytečné emise.

Zbyněk

Jestli vám vadí emise, uvědomte o nich řidiče.

MHD

Problém by se měl řešit v zárodku, ne v důsledcích. Tj.mají s tím co do činění projektanti.

Jiří Kocurek

Jistě, zrovna ten z úvodního obrázku z videa, ten má přesednout na lokotraktor. Navíc jistě jede z toho pole zcela zbytečně.

Peeetr

Předvídavý řidič používá brzdu minimálně, a i pro méně schopné se už začala masově rozšiřovat hybridní auta s regenerativním bržděním.

...

Na silnicích 1. třídy bychom se měli snažit stavět zejména křižovatky mimoúrovňové, které jsou z hlediska plynulosti provozu nepřekonatelné. Bohužel jsou také nejdražší.

Leden

Jsou to vyhozené peníze, R35 povede severněji a tohle bude jen „druhotřídní“ regionální komunikace.
Samozřejmě, s příslušnými obstrukcemi tu ta R35 hned tak nebude.

Jiří Šrámek

R35 v těchto místech minimálně dalších 20 let nebude.

hloupý rýpal

Nejen že si na D35 ještě počkáme, ale tato komunikace bude i nadále sloužit jako frekventovaná spádová spojnice četných vesnic s Turnovem. A odstranění úrovňového železničního přejezdu rozhodně vyhozené peníze nejsou.

MHD

Pokud je někde hlavní, dominantní směr, křížící vedlejší s řádově menší frekvencí, není vhodné to řešit kruhovým objezdem.
Dochází tak k faktické preferenci vedlejšího směru, ale hlavně k narušení plynulosti hlavního směru.
Kruhové křižovatky na silnice první třídy nepatří.

hvilkař

Naopak – kruhové křižovatky jsou velice potřebné vzhledem k nárůstu šílenců kteří ohržují ostatní účastníky provozu – podobná šikana by měla být co 500m

MHD

Naopak, počet těchto šílenců podstatně klesl od 90. let, jen vy si to nepamatujete. A taky se to nyní více medializuje.

hloupý rýpal

Podobně idiotský přístup masově uplatňují ve Francii. Jediným výsledkem je, že vám stejná cesta často liduprázdnou krajinou trvá dvakrát déle a vyprodukujete při ní třikrát tolik emisí. Nehledě na neuvěřitelnou frustraci, která na vás nejpozději na dvacátém až třicátém kruháči padne. Opakovaná osobní zkušenost.

Kalina

V západních zemích jsou kruhové objezdy velmi rozšířené a dlouholetá praxe ukazuje, že je to řešení vhodné, zejména pro bezpečnost.

Petr 78

Ano, ale to se musí umět taky používat a ne před kruhákem zastavovat, když po něm nic nejede a nebo stát a čekat i když je levá čtvrtina/třetina volná.

Lukáš F.

Tak to do něj taky musí být dobře vidět

pkajetan

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Petr 78

Není potřeba vidět přes celý kruhák, stačí vidět jen do levé části a to na všech kruhákách jde.

MHD

Lež. V Anglii jsou sice rozšířeny více, v Německu rozhodně tolik ne jako u nás. Když už jsme u té bezpečnosti, nejlepší je bezkolizní křižovatka, tedy mimoúrovňová.

Od lesa

Přesně tak, skopčáci i Poláci mají víc rozumu a nesviní dopravu kruháky.

hloupý rýpal

Zato však zcela nevhodné pro ekologii a plynulost provozu, viz můj příspěvek výše.

Adamgolias

Nedochází k narušení plynulosti. Dochází k eliminaci jízdy nepřiměřenou rychlostí.

Petr

Kruhac na jedničce a výš nemá co dělat . Top je Olomouc . Provoz řešit mimoúrovňovým křížením . A pokud jede z vedlejší max patnact aut za hodinu ráno ve špičce je tato investice směšná

Vít Jůza

Váš odhad max patnact aut za hodinu ráno ve špičce z Rovenska a celého okolí (částečně i ze Semilska) je směšný.

Od lesa

Tak jich je 20, ale nikdy jich na té křižovatce nestálo na odbočení víc než 2 – 3 najednou a to pouze od Turnova na Rovensko nebo od Rovenska na Jičín. Jinak nic, v ostatních směrech auta plynule projíždí bez zbytečného zastavování či brzdění, protože je to dobře přehledné místo.

Pe.tr

Jezdím tam minimálně 3 za měsíc nepravidelně tam a zpět a NIKDY jsem frontu neviděl , většinou tam nestojí nikdo . A to přes den , ne v noci . Za to na hlavní jsou na této trase fronty neustále , byť s jiných důvodů . To přejet hlavní z HK na Jaroměř je úplně jiná liga . Zde mám za to , že kruhový objezd je zbytečný .

Alexandr Mikulka

Vaše výpočty jsou absurdní. Jede-li dvacet aut za hodinu a současně jich tam čeká na vyjetí 2 – 3 najednou, tak by to znamenalo, že je tak extrémně zatížena ta hlavní, že je tam ten kruháč stejně potřeba pro zrovnoprávnění směrů – kruháč je totiž blbá křižovatka ale zrovna pro tyhle extrémní případy je vhodná.

hloupý rýpal

Samozřejmě dochází, pokud tedy za plynulý provoz nepovažujete neustálé zpomalování a zrychlování. Při takovém stylu navíc prudce roste spotřeba a úměrně tomu i hluk a množství škodlivých výfukových emisí. Když k tomu ještě započítám, že čeští řidiči neumějí kruhové objezdy používat a čeští projektanti navrhovat, nic dobrého z toho nekouká. Na místě, kde se nekříží víc dominantních směrů, zkrátka nemá kruháč co dělat. Můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím naděláte.

Miky

Hlavně výrazně větší přínos za ty peníze by měla přeložka mimo Ktovou, rozhodně větší než kruhák na horizontu. Ale prostě nestaví se, co je potřeba, ale co snáz projde.

Od lesa

Stát potřebuje naštvat co nejvíc lidí!
Ať už táhne vláda k šípku. Zbytečně zmrvili ekonomiku a ještě musí nasekat dluhy.
Tady je stavba zbytečná, všude nacpou kruháky, které jen komplikují dopravu. Kdyby narovnali některé úseky téhle silnice udělali bg lépe.

Peeetr

Kruháky můžou být problematické, pokud jsou příliš malé, tohle není ten případ ani náhodou.

Kuba

Kruháky jsou problematické vždy, protože ačkoliv jedete po hlavní, musíte dávat přednost, tedy nezanedbatelně zpomalit nebo rovnou zastavit.

Kalina

Přínos z hlediska bezpečnosti je nepopiratelný.

MHD

Jsou i bezpečnější druhy křižovatek.

Od lesa

Přínos k bezpečnosti je v tomto místě v podstatě nula. Odbočovací pruh by bohatě stačil, je to přehledné místo, ke kruháku žádný důvod, naopak bude způsobovat kolony, nic víc. Podjezd pod lokálkou s minimální frekvencí vlaků jsou další peníze daňových poplatníků v kanále (a kapsách korupčníků).
Kdyby za to radši začali stavět novou silnici mimo vesnice, o které se mele už od doby reálného socialismu, udělali by lépe.

hloupý rýpal

A co ekologie a plynulost dopravy? Ta podle vás není důležitá?

Roman

Tak to není úplně pravda, pokud kruhový objezd není řešen dopravními značkami nebo semafory tak jsou vám vozidla jedoucí po kruhovém objezdů povinné dat přednost : )

Petr

Brzdit a rozjíždět se bude deset tisíc aut denně . To budou Zelení zelení , denně tam padne barel ropy

Od lesa

Nejenom jeden. Pak brzdová obložení a na závěr pomuchlané plechy, vyšetřování, blokace, mnohaklilometrové kolony.

hloupý rýpal

Ještě tu máme zvýšený hluk, otěr pneumatik a makroekonomické škody od zdržování dopravy.

Alexandr Mikulka

To ovšem vaříte z vody nebo vydáváte své sny za realitu, protože okružní křižovatka ma fůru nectností ale rozhodně je ze všech úrovňových nejbezpečnější, nějaké fabulace o mnohakilometrových kolonách v důsledku vyšetřování nehod je vaše (špatná) spisovatelská licence.

Vít Jůza

Ta hlavní tady není jen pro Vás, já se na ni chci taky mít šanci vecpat. Nemusí to ovšem být zrovna pomocí kruháku, dokonce lépe, pokud Vám tam při mém příjezdu od Rovenska semafor hodí červenou!

Pe.tr

Milý Jůzo , když se neumíš rozjet , vrať řidičák . Pokud se na této trase nedokážete zařadit do provozu tak nezoufejte a svěřte se do rukou profesionálů drážní nebo silniční dopravy .

xyz

Součástí této stavby je narovnání tohoto úseku silnice.

MildaIV

Podle mapy je teď silnice rovná a po úpravě bude klikatá s kruhovým objezdem.

Frantisek

Na severním konci je teď esíčko, které se přesune k jižnímu konci pod trať a roztáhne, podle nákresu.

fazik

misto malého esička velké. Myslite, že z Borku do Ktovy předjedete pomalu jedouci vozidlo?

Od lesa

Předjet se dá jedině před přejezdem (jedu-li do Jičína), pokud není něco v protosměru, jinak ne. Navíc si hromada dementů navykla místo 90 jezdit 70, takže jsou na řadě míst dlouhé kolony a od Kbelnice až do Turnova je málo míst k předjetí. Osobně bych zavedl pokuty nejen za překročení rychlosti, ale i za bezdůvodné zdržování dopravy.
Narovnání toho esíčka je v pořádku, ale jen slabé alibi na zcela zbytečný kruhák, který přinese jen problémy.

Jiří Kocurek

Expert se pozná. Bezdůvodně pomalá jízda je přestupek a platí to už hodně roků.

Od lesa

Akorát praxe poněkud pokulhává. Třeba na této silnici, a třeba od Kutné Hory do Kolína, kde si telata ještě nevšimla, že zmizela rychlostní omezení, když už je v KH nadjezd dávno v provozu a mnoho a mnoho dalších úseků.

pkajetan

Děkujuuuuuuu! Dalšímu řidiči, který běžně a taky třeba denně používá auto!!

Od lesa

Mám hold tu drzost denně používat auto, neboť hromadnou dopravou bych vše těžko stihl (neumím pracovat 24 hodin denně jako pan ministr) a těžko bych řadu věcí, které vozím tahal vlakem či busem. S něčím by mě tam ani nevzali.

Kuba

Jak může být doprava plynulejší, když tam fláknou kruháč?

Lukáš F.

Třeba tak, že se nebude stát na přejezdu?

Kuba

Na přejezdu se stojí jen přes den jednou za hodinu na pár minut, na kruháči bude potřeba brzdit 24/7. Náhradu přejezdu nezpochybňuji, ale kolotoče na křižovatce s každou okreskou prostě k plynulejší dopravě nevedou.

Jakub P

Staci se odnaucit jezdit stylem brzda-plyn a volnej kruhac teto velikosti klidne projedete plynule (plynule nerovna se bez zmeny rychlosti, ale bez nahlych prudkych zmen rychlosti)

Lukáš F.

No na druhou stranu bych asi nechtěl bydlet v těch domcích hned vedle, a poslouchat, jak se tam všechna auta při výjezdu z kruháku rozjíždí (zvlášť náklaďáky, ty umí udělat docela řev)

pkajetan

Přesně!

Jakub P

Chapu, na treti stranu zdaleka nejvetsi hluk ty auta i nakladaky delaj pri nutnosti co nejrychlejsiho rozjezdu z nuly do zatacky pri najezdu na hlavni, coz kruhak casto eliminuje.

fazik

kolik náklaďáků vyjíždí od Rovenska a kolik jede po I/35 ??

Od lesa

Náklaďáků rovně hromada, protože slavná vláda zavedla mýto, tak jak zavedla a na Rovensko téměř žádný.

Ivan

K tomu kruháči můžete dojet tak že brzdu použijete jen v případě že budete muset zastavit na 0. Ono z té 50ky to není zas takový problém sundáte nohu z plynu a podřadíte. A když koukáte dál než na konec kapoty u kruháče obvykle není ani potřeba zastavit kolikrát netřeba ani přibrzdit.

Jiří Kocurek

Zkuste ro projet s betonmixem v 50 km/h a nepřevrátit se. Neriskoval bych to. Obzvlášť když do poslední chvíle nevíte, kam protijedoucí pojede. Často je to šetřílek, kterému je líto vyhodit blinkr. Nabourat se nehcete, ikdyž máte přednost. Natož, když přednost nemáte.

Jiří Kocurek

Tím chci řit, že zpomalení na 20 km/h i míň je naprosto přirozené pro většinu řidičů. Tady to možná bude tak 20 až 30 km/h. A pak se tam objeví cedule s nápisem „Nepoužívejte motrovou brzdu ve vozidlech nad 6,5 tuny.“ Ona totiž dělá randál.

Kalina

Díky zjednodušení (dávání přednost z jedné strany) se zvýší propustnost i bezpečnost na křižovatce s kruhovým objezdem.

Od lesa

Pane, vy to tam zřejmě neznáte, co?

hloupý rýpal

Takže dávat přednost z jedné strany je plynulejší a bezpečnější, než když ji 99,99 % aut nedává vůbec? Dobrý pokus o demagogii, ale bohužel předem odsouzený k neúspěchu.

Bertik

Kdyz uz se to zveda kvuli prejezdu tak proc ne mimourovnova krizovatka