ÚOHS zrušil další soutěž ústeckého dopravního podniku na nákup trolejbusů
Trolejbus Škoda 27 Tr. Foto: Škoda Electric
Rozhodnutí zatím není pravomocné. Podle dvou firem byly podmínky tendru šité na míru Škodě Electric.
Rozhodnutí zatím není pravomocné. Podle dvou firem byly podmínky tendru šité na míru Škodě Electric.
Dokud nevyhraje srot Sor nebude klid nikdo to nikde nechce srot jmenem Sor….Skoda techto trolejbusu ze skodovky s kastli s Polska.Mozna ze priste vyrobce s Ukrajiny to bude potom neco….
Chtít vyzkoušený schválený výrobek není diskriminace. Diskriminace je naopak zkoušení prototypů a ověřovacích sérií. U dnešní DSZO jich bylo několik a jen při vzpomínce na některé jejich věčně nefungující specifika z pohledu údržby mně bolí záda. A podle starých pardálů se to nemění. Výpadky na lince „ocení“ i cestující.
Diskriminace je napsat podmínky tak, aby to splnil jediný výrobce/dodavatel. U zboží, které se dělá na sklad, je normální chtít to bez čekání.
U trolejbusů které většina výrobců dělá až podle objednávky, je možné nechtít moc jiných parametrů (nechci klimatizaci, nechci …), pak se dostaneme k tomu že nějaký starý typ má schváleno více výrobců. Nebo je možné spokojit se se schválením jinde v Evropě (když to jezdí na Slovensku, asi to bude bezpečné a schvalitelne i v Česku).
Výpadkům na lince se dá zabránit tom, že smlouva bude obsahovat i nějaké % spolehlivosti.
Ono by stačilo, kdyby u nás trolejbus nebyl drážní vozidlo. Pak by odpadly 3/4 schvalovacích nesmyslů.
A jaké vozidlo by byl ? Elektrobus ?
Jak jinde. Normální silniční vozidlo. Měl by RTZ, STK.. Proč třebas tlakový nádoby na autobuse neprojdou nikdy a u trolejbusu se stejnou vzduchovou každých pár let povinná revize ? A u stejné karoserie.
„Jsem“ provozovatelem určitého počtu vozidel. Jako dopravce jsem spokojen, spokojeni jsou cestující. Město se rozhodlo rozšířit sít, zahustit spoje = potřebuji několik nových vozidel. Tak proč si nemohu pořídit to, co je spolehlivé, fungující a proč mám „obohatit“ vozidlo vý park o něco jiného, k čemu budu potřebovat jiné díly, rozšiřovat sklady … Prostě JEN chci, aby další vozidla měla 100 ,,%“ stejné vlastnosti jako ta co už mám … Každý jiný výrobce má možnost vyrobit 100 „%“ stejné vozidlo …. Když TO umí v Číně, „jen“ na základě vzorku, tak by to měl umět „renomovaný“ výrobce ….. Ty podmínky… Číst vice »
100% .. A jak tedy vysvětlíte 27Tr zrovna u DPMUL ? První a poslední serie toho moc společnýho nemají . A to ani po mechanické, ani po elektrické stránce. Kde je ta shoda ?
To u prototypů moc nefunguje. Sice můžete účtovat penále, ale musíte zajistit náhradní vůz a často i odtah z linky. Tohle musí dělat někdo placený z peněz provozovatele – ať už přímo, nebo nepřímo.
výběrko musí být transparentní, tak bych vybral dvě TECHNICKY i FINANČNĚ nejlepší nabídky a nasadil oba typy do ostrého provozu. Hin sa ukáže, co lépe vyhovuje terénu i cestující veřejnosti
A zaplatil v7robu obou vozů ?
A co to začít přebírat po ukončení zkušebního provozu?
V regionu Severozápad zase zkouší cinknutá vyberka. Dobře že jim to ÚOHS stopl.
SOR Libchavy. Snažíme se, abyste nejezdili v kvalitním vozovém parku.
Nové moto společnosti SOR.
Já bych s hodnocením počkal na Turky.. Aby se pak na SOR nevzpomínalo jen v dobrým.
Po letech zkušeností si troufám říct, že nic horšího než SOR nejde vyrobit ani úmyslně. To je pouze konstatování. Nechtít ho se do výběrka legálně píše jak?
Jinými slovy „Nesmíte chtít (alespoň nějak) osvědčený produkt, ale musíte v soutěži vyhodnocovat i zajíce v pytli“. No nevím, projde alespoň „osvědčenost a reálnost produktu“ jako hodnotící kritérium, nebo i toto by byla diskriminace? Potom by byla jediná šance toto obejít (respektive pojistit se) vysokými sankcemi za nedodání včas a krátkou dodací lhůtou… Řádný hospodář (tj. dopravní podnik) musí chtít něco, co reálně ví, že funguje. Ne něco, co je nějak načárané na papíře a není vůbec jisté, že to bude do roka jezdit…zvlášť pokud potřebuje vozy rychle kvůli obnově vozového parku. Z mého pohledu jde tedy o zcela legitimní… Číst vice »
Se Schadewerk na věčné časy a nikdy jinak ? Řádnej hospodář ale taky ví, že solidní výběrko dokáže hodně srazit cenu. Krátká lhůta je taky napadnutelná a tuším zrovna Ústí na to už jednou taky dojelo. A spolehlivost se dá v rámci výběrka dobře specifikovat a penalizovat. A to že někdo nechá shnít 3/4 trbusů neznamená, že by se výběrko mělo dávat jedinýmu předraženýmu dodavateli.
Jenže řádný hospodář chce aby vozidlo jezdilo a vydělávalo co nejdříve. Ne čekat až budou dokončeny typové zkoušky.
To chtít může, ale má smůlu. Neprošlo to tady, neprošlo to v Jihlavě jako námitka..
Jenže krátký Bogdan s výzbrojí Cegelec má schválení už docela dlouho. Kdežto tady podávají stížnosti ti, co nemají ani prototyp, natož schválení.
ÚOHS si musí uvědomit, že když chce dohlížet na efektivní nakládání s eřejnými finncemi, tak musí hájit i zájmy zadavatelů. Ne jen dodavatelů. A jak často „hájí“ zájmy zadavatelů, a tedy i veřejných rozpočtů, všichni dobře víme.
Jenže to co nabízeli schválení nemá. V Ostravě byl 70115. Teď půjde o 70120 s nerez karoserií a novou výzbrojí. A k tomu nakládání. Není to právě o tom ? Stačí se podívat, o kolik klesla cena. Když na 6 vozech ušetří nějakých 11 milionů, tak to už je solidní rozdíl. A ceny klesly celkově. Stačí se podívat, jaký ceny byly v soutěžích nabízeny.
A co to obejít tak, nebudu řešit typové zkoušky a „papíry“, prostě vozidlo chci do 12 měsíců od ukončení termínu podání nabídek …. když vím, že než to otypuje a schválí DÚ, tak se termín do 12 měsíců nedá stihnout ….
A když do toho půjde a vyhraje, tak do návrhu smlouvy nasadím smluvní pokutu ve výši 50 % nabídnuté ceny, pokud nebudou všechna vozidla ve stanoveném termínu dodána včetně papírů – na něco podobného vítěz nepřistoupí a k uzavření smlouvy nedojde, pak nastoupí ŠKODAWERKE s otypovaným vozidlem …
Pokutu 50% nabídnuté ceny Vám na hlavu hodí překvapivě ÚOHS jako diskriminační a nepřiměřenou.
Tak v podstatě přesně na tohle to teď shodili ze stolu.
Řádný hospodář plánuje. Už při nákupu předchozích vozidel věděl, že je to spotřebka s nějakou životností.
Víte, jaký je rozdíl mezi Škoda 32Tr a Sor TNS12? Kastle je stejná, ale u varianty Sor může dodat elektrovýzbroj buď Škoda nebo Cegelec. Škoda 32Tr je v Čechách schválena, Sor TNS12 je schválena na Slovensku a jedná se o totožný výrobek, tak proč by se nemohla zúčastnit výběrového řízení.
Ne. To jste jen naprosto nepochopil, o co v té věci jde. Je fakt krajně podezřelé, když se do tendru za půl miliardy, jehož předmětem je vcelku běžný výrobek, přihlásí jedna firma.
Když budou všichni požadovat jen osvědčené výrobky a žádná novinka nebude akceptovaná…
… přesuneme se časem zpět, drželi se toho celých 50 roků …
Tak nemá šanci vyjet ani 14Tr, byl by to zajíc v pytli (prototyp 1972).
Kocoure? A jakto, že teda vznikají nové modely autobusů? Ty taky dopředu nikdo nekupuje
Ne, když je výběrko postavený na tom, že to musí být schválený a vyrobený typ..
Možná jsem to napsal neobratně. Měla to být argumentace sporem, co by se stalo, kdyby se předřečníkovým krédem všichni řídili od dané doby.
Jelikož je realita v rozporu s tvrzením, tak to znamená, že krédo „kupovat jen osvědčené a žádné noviny“ nelze dodržet, ani se jím řídit.
Výrobci nebrání nic v tom, aby vozidla průběžně modernizoval v dohodě s odběratelem …
A jak lze průběžně zmodernizovat třebas 14Tr na 21Tr ?
Těžko 😃
Je dost rozdíl mezi výrobkem na papíře a osvědčeným výrobkem, který má schválení, jen v jiné zemi EU (třeba i Slovensko), nebo výrobkem mírně upraveným z výrobku schváleného u nás. Ale ani ty výběrko nepřipouštělo.