cargo

Soutěž na trolejbusy pro Ústí nad Labem napadl po Cegelecu i SOR Libchavy

Trolejbus Škoda 27 Tr v Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTrolejbus Škoda 27 Tr v Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dopravní podnik hledá dodavatele až 33 trolejbusů, jednu soutěž mu antimonopolní úřad již zrušil.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil už druhé správní řízení ohledně půlmiliardové zakázky na nákupy nových trolejbusů pro Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL). Důvodem jsou zadávací podmínky, podle kterých se do soutěže může přihlásit prakticky jen Škoda Electric.

„Obdrželi jsme další návrh od dodavatele SOR Libchavy, opět směřuje proti zadávacím podmínkám. Na základě návrhu bylo zahájeno správní řízení,“ potvrdil mluvčí ÚOHS Martin Švanda. SOR nechtěl svůj návrh komentovat. První správní řízení začalo minulý týden na návrh výrobce elektrovýzbroje Cegelec.

Dopravce v zakázce s odhadovanou cenou 558 milionů korun hledá výrobce až 33 parciálních trolejbusů, které umožní částečně jízdu mimo troleje díky baterii. „Zadávací řízení je podle našeho názoru až těžko uvěřitelným způsobem ušité na míru jedinému dodavateli a nastavenými parametry zcela vylučuje hospodářskou soutěž,“ uvedl minulý týden obchodní ředitel Cegelecu Libor Hinčica. I když nejmenoval, je z podmínek patrné, že je splní hlavně Škoda Electric.

Dopravce: soutěž mezi kvalifikovanými dodavateli

Soutěž výrazně zvýhodňuje výrobce, kteří už mají trolejbus v Česku schválený. Trolejbus splňující podmínky tendru má v Česku schválený jen Škoda Electric.
„Jsme přesvědčeni, že podmínky zadávacího řízeny byly nastaveny tak, aby byla zajištěna skutečná soutěž mezi kvalifikovanými dodavateli. Dopravní podnik hospodaří s veřejnými prostředky. Nemůžeme tedy vyhovět zájemcům, kteří by nám rádi nabídli dosud neexistující řešení, anebo trolejbusy bez schválení Drážním úřadem,“ řekla minulý týden mluvčí DPMÚL Jana Dvořáková.

Zakázka je na osm let, vítěz získá rámcovou smlouvu. Dopravní podnik hledá kloubový trolejbus, který bude mít čtvery dveře a tři nápravy. Jeho délka může být maximálně 18,75 metru. Do nízkopodlažního trolejbusu se musí vejít nejméně 115 cestujících, z toho čtvrtina musí sedět. Na baterii má zvládnout dojet nejméně 12 kilometrů. Vozidla musí být plně klimatizovaná, součástí budou USB nabíječky pro dobíjení drobné elektroniky.

Zakázku na nové trolejbusy naposledy vyhrála v Ústí nad Labem Škoda Electric, která dodala devět kloubových trolejbusů 27 Tr. DPMÚL na dotazy k soutěži včera nereagoval. Již v roce 2018 ÚOHS kvůli zadávacím podmínkám soutěž na trolejbusy pro Ústí nad Labem zrušil. Důvodem byly rovněž zadávací podmínky, které tehdy napadl SOR Libchavy.

Tagy Cegelec Dopravní podnik města Ústí nad Labem DPMÚL seznam SOR Libchavy
32 komentářů