Infrastruktura Stavebnictví Železnice Železniční průmysl Zprávy

U Berouna se bude na kolejích pracovat pouze v noci, přijede unikátní podbíječka

Mechanizace na opravy kolejí firmy Swietelsky. Pramen: Swietelsky Rail CZ
Mechanizace na opravy kolejí firmy Swietelsky. Pramen: Swietelsky Rail CZ
Třetí koridor čeká oprava. Na noční práce nasadí stavební firma speciální stroje.

Téměř 57 kilometrů dlouhý úsek na 3. koridoru mezi Berounem a Kařízkem čeká od zítřka osmidenní výluka. Mnozí cestující ji ale zřejmě vůbec nezaregistrují, neboť oprava trati bude probíhat pouze v noci od půl osmé večer do půl osmé ráno. Své stroje zde nasadí společnost Swietelsky Rail.

„Na mimořádně dlouhý úsek nasadíme špičkové technologie, které umí výlukové časy zkrátit o desítky procent proti běžně dostupným strojním linkám na českém trhu,“ uvedl ředitel závodu Stroje a mechanizace Swietelsky Rail CZ Lukáš Vostrý.

Správa železnic zahrnula do zakázky za bezmála 50 milionů korun nezvykle dlouhý úsek a stanovila počet nočních výluk. Swietelsky Rail CZ proto na stavbu nasadí dvě strojní linky. „Jde o nejvýkonnější kolejovou mechanizaci v Evropě pro směrovou a výškovou úpravu koleje včetně dynamické stabilizace a úpravy štěrkového lože,“ dodal Vostrý.

V traťových úsecích Králův Dvůr – Zdice, Zdice – Hořovice a Hořovice – Zbiroh firma využije traťovou podbíječku Stopfexpress 09 – 4X Dynamic a štěrkový pluh BDS 2000. Ve stanicích Zdice a Hořovice pak nasadí strojní linku s výhybkovou podbíječkou (Unimat 09-475/4S + SSP 121-D + DGS 62 N).

ASP Stopfexpress 09 – 4X Dynamic je první kontinuální čtyřpražcová podbíječka na světě s integrovaným dynamickým stabilizátorem. Má výkon až 2.000 metrů za hodinu. V Česku se objevuje jen zřídka, neboť ji její vlastník Swietelsky AG využívá na kolejových stavbách po celé Evropě.

Odebírat
Upozornit na
guest
40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luděk S.

Dostali jsme informaci, že jsme objevili nový světadíl, prý Ameriku.

none

A ted si nekdo vsimne, ze jde pracovat i v noci… Tak o tom moc nepiste 😉

Gogo

Jan aby nenarazili na to že na noční práci musí být souhlas obecního (městského) úřadu v jehož katastru se má práce konat, a málokterý starosta půjde proti vlastním obyvatelům kteří ho zvolily. Protože vždy se najde šťoura kterému práce v noci bude vadit.

tratovak

O tom by mohli rozprávať stavbyvedúci, ktorým o 22:05 ťukali na hodinky policajti…
———
A najlepšia je podmienka súťaže, že práce budú prebiehať aj v noci, ale súčasne strčí Stavebná správa zhotoviteľovi do ruky stavebné povolenie, v ktorom je stanovené, že práce budú prebiehať od 6:00 do 22:00…

Honza

Ono to jde, když se chce. Na traťovku do Kdyně už taky OŘ pořídilo služební krávy, a hned tráva zmizela.

Vašek

Aby se jim nenafoukla břicha. Tráva byla chemicky ošetřena.

Luboš Beneš

Ne to přejde do mléka!

David

To se to brzy rozpadlo.

Martin

to je údržba ne oprava

David

To by dávalo větší smysl, ale v tom případě je teda chyba v článku.

Tomāš

Jak takový stroj funguje?

Martin V.

Pěkný videa! Mají tam i hybridní podbíječku s pantografem, to jsem ještě neviděl.

Martin

a u nás ani neuvidíte páč je dělaná na 15kV

Martin Toman

Rychle.

Vašek

Sláva. Amerika objevena! Všude ve světě se pracuje v noci, kdy není narušována osobní doprava. To jen u nás je vyloučený 15 Km úsek celé dopoledne a dva chlapi tam nakládají na MUVku polénka z výřezu náletových dřevin.

Ic540

Přesně tak. I jsem se zasmál.
Byť je to vlastně smutné…
U nás na trati 321 Svinov Těšín běžný jev včetně těch polének…
Když se člověk zeptá vedoucího stavby zda by se tři akce nedaly skloubit do jedné výluky. Jó daly. Ale nevydělali bychom tolik. No jo, ale co ti cestující ptám se. Prosím Vás odkud jste spadnul. Ti přece nikoho dnes nezajímají…
A vo to to taky je…..
Uf. Zase se mi zvednul tlak…

Jiří Kocurek

Protože přijet tam pro kubík dřeva s dodávkou nebo vozíkem za autem je:
a) zlá silnční doprava, která železnici bere zakázky
b) palivo do osbáku se musí platit
c) osobák je neekologický, narozdíl od MUVky.

Dominik

Jasně všude se lze autem dostat, že?

Michal

Tohle by spíš potřeboval usek Praha-Beroun

BND 30

Obávám se, že na Vámi uváděném úseku by to byl konec. Ten stroj by nadzvedl kolejnice, většina pražců by zůstala ležet a konečná. Takhle skončila trať Loket Horní Slavkov.

Radiátor

Většina práci by se měla dělat přes noc pokud to jde, aby se neomezovala zbytečně propustnost přes den kdy je potřeba. Bohužel co mám informace tak i když investor / údržba chce, tak to hygiena zamítá.

Bob

Není divu. A ještě orgány ochrany přírody by se měly zajímat o to, jestli je dobrý nápad dělat v noci takový čurbes.

MlB

Myslím, že veškeré orgány (a orgáni) zaštiťující se ochranou přírody se na stavu liniové infrastruktury v ČR podepisují už víc než dost – zapojme je ještě víc a můžeme pomalu zase začít zapojovat koňské povozy…

Ivas

Můžete být prosím kokrétnější ?

K.S.

Stěžujte si tam kde vymysleli tu džungli paragrafů, v jiných zemích kde přírodu chrání více takové problémy nejsou, a pak tam kde nejsou s to kvalitně pracovat. Až vyřešíte toto, tak pak se dají řešit změny zákonů.

Alf

Jedná se o jednu noc za X let, to by snad neměl být problém, zvlášť teď, kdy už se dají zavřít okna.

Indian

Neměl, ale je…

none

U nas v noci brousili koleje. Je to jednou za milion let, tak proc to nepovolit.

Ivas

S touto myšlenkou se zde asi nedá prorazit ….., zkuste chytrolini navrhout ,at k vám v ulici jezdi popelaři o půlnoci a pak se sami sebe zeptejte, jestli jste meli klidny spanek :-))

kulhán

Kdyby v noci nedělal nikdo tak se nenasnídáš ani.
Tak se holt občas nevyspíš ale pomůže to tisícům lidí.
A propo, co tam bylo dřív, ty koleje nebo tvůj barák? Koleje!!!
To je jak s lidma u letiště, postaví si tam barák a pak si dementi stěžují na letadla 😂

Jiří Kocurek

A propo, co tam bylo dřív, ty koleje nebo tvůj barák? Koleje!!!

Hmm, První zmínka o Rokycanech pochází z roku 1110, … KOLEJE! Všude byly první koleje.

FUFU46

Nechci být rejpal ale pochybuji, že váš dům tam stál už v roce 1110 😂 a pochybuji že tam stál před dotažení železnice do Rokycan 😂 to musíte uznat sám 😂

Pavel P.

K nám jezdí běžně kolem 5. ráno. Po nějaké době to člověk prostě vytěsní a naučí se zaspat i s otevřeným oknem.

none

Ale tohle neni kazdy den.

bkv

popeláři také ne

Leinad

Když investor opravdu chce, nebo když hledá záminky aby to v noci nešlo?
Zamítnout to může i bezpečnost práce, protože ještě nebyly vynalezeny lampy.

BND 30

A nikdy se to tak nedělalo

Robert

Aha, tak přes den přednostně osobní doprava a v noci údržba, kdy můžeme jezdit s nákladem? Už tak je to peklo.

Jarda Š.

Jenomže na druhou stranu většině zaměstnanců se nechce dělat noční.