Trutnov ukončí experiment s železniční MHD, vlaky jezdí prázdné
Práh bolesti řidičů ještě nebyl překročen, míní starosta.
Trutnov od červnové změny jízdního řádu výrazně omezí provoz na loni spuštěné městské vlakové lince. V prosinci ji pak zcela zruší. Důvodem je nezájem cestujících. Vlaky měly ulevit městu od individuální automobilové dopravy zejména kvůli obavám ze zprovoznění rychlostní silnice S3 v Polsku ke státní hranici.
O zrušení objednávky od června a následně od prosince rozhodli zastupitelé. „K nárůstu dopravy v důsledku zprovoznění rychlostní silnice S3 prozatím nedošlo, což může být způsobeno i tím, že nebyla zprovoznění v celém příhraničním úseku a její atraktivita z hlediska tranzitní dopravy prozatím nestoupla. Vlaková linka nezískala dostatek zájmu cestujících,“ uvedlo město v důvodové zprávě.
Město loni právě z obav z velkého nárůstu provozu objednalo ve spolupráci s Královéhradeckým krajem osm párů spojů. Vlaky jezdí z Libče přes Poříčí na hlavní nádraží. Část má návaznost na vlaky do Svobody nad Úpou. V červnové změně jízdního řádu zmizí tři páry spojů.
„Jako hlavní překážku vnímáme trutnovské hlavní nádraží. Cestující musejí na hlavním nádraží přestupovat, protože technicky je to nádraží velmi zastaralé. Já věřím tomu, že až dojde k rekonstrukci trutnovského hlavního nádraží, tak se k městské vlakové lince opět vrátíme,“ uvedl pro Český rozhlas starosta Trutnova Michal Rosa.
Materiál pro zastupitelstvo uvádí, že některé spoje jezdily zcela prázdné. U rušených spojů se průměr přepravených osob pohybuje od 0 do 0,7. „Práh bolesti řidičů, kteří sedí v autě v kolonách, zřejmě ještě nebyl překročen, a tak nebyli ochotni řešit kombinaci různých druhů dopravy,“ řekl starosta serveru iDnes.cz.
Město má letos za provoz vlaků zaplatit 2,2 milionu korun, redukcí ušetří 350 000 korun.
Polská dálnice nás zavalí auty, obává se Trutnov. Při zácpách vsadí na městskou vlakovou linku