Trutnov ukončí experiment s železniční MHD, vlaky jezdí prázdné
Motorový vůz 843 a jednotka Regionova. Foto: České dráhy
Práh bolesti řidičů ještě nebyl překročen, míní starosta.
Práh bolesti řidičů ještě nebyl překročen, míní starosta.
Zajímalo by mě, jestli si před zavedením této linky udělali nějaké průzkumy v terénu. Podle oblíbenosti linky bych tipoval, že ne.
Ale každopádně to musel někdo navrhnout a zpracovat a ten návrh a zpracování bych docela rád viděl, kdo to prosadil a z jakých podkladů vycházel.
Jj v Asii to jde. Zkus to navrhnout kolem Prahy , Brna… a místa k parkování taky mate zadara…
Z vesničky, co má v docházkové vzdálenosti od nádraží asi 10 domů, úvratí, 7x denně a ono to jezdí prázdné?
Kdyby ty prachy vysypali z vrtulníku nad městem jak Kazma, asi by se využily líp..
Ono to zas tolik peněz není, vzhledem k tomu, že se k tomu využívají regíny, které by jinak dlouho prostály i se strojvedoucími v Trutnově na hlavním. Reálné náklady jsou pak mnohem menší, než se zdá.
Jezdi tam i rakve. A rozhodne by vsechny obraty neprostaly v Tu.
I přes geniální nápad s gigantickým potenciálem nás zase snílky a vizionáře zklamali 😭 Borecký ven!
„Cestující musejí na hlavním nádraží přestupovat, protože technicky je to nádraží velmi zastaralé“
Co se tím ten člověk snažil říct?
Že město od začátku chtělo spoje průjezdné směr Svoboda nad Úpou, což bohužel není možné.
Co tomu chybí? Podle fotomapy tam výhybky vedou.
Chybí tam možnost mít na trati Trutnov – Svoboda v jednu chvíli druhý vlak, což v současnosti nelze.
Ajo, D3, zabezpečeno předpisem. To jsem si mohl zjistit sám.
Jestli by nebyl lepší trolejbus na baterky… když teda nejmenovaní připustí, že by v něm byl řidič.
Není tam D3, jezdí se podle D1.
Nejezdi se podle D1. Je tam zvlastni dopravni rad.
Klasická D3
Klasická D3
my v těch trolejbusech vadíme? :-)))
Na to by stačila změna papírů a dvě lichoběžníkové tabulky v Kalné Vodě. Protažení současných osobáků ze Svobody na Střed (a pak klidně i do Libče) nebrání snad vůbec nic.
Tak proč to tak neudělají???
Taky záleží na použitém vozidle, umístění zastávek a řešení přístupu k nim. Prostě nic nového, ale pokud se to udělá pořádně, pak to vydrží desetiletí…
Coje to „použité vozidlo?“
Záleží na použitelnosti jízdníhó řádu (z toho na časté zastavování vyplývá mimo jiné zákaz líných vozidel. A zákaz vagonů bez dveří = dlouhých pobytů).
Nicméně přípraha ke konci Žabotlamů na S4 – kdo nebyl šotouš tomu bylo jedno Slon nebo Žába (Wifi ani zásuvky tehdy nebyly), hlavně že to jelo brzo.
My na tomto fóru asi nebudeme předstírat, že nás to někoho nějak překvapilo. Ten výsledek byl jasný hned od oznámení odkud kam a jak často to bude jezdit.
Úplně zbytečne koordinátor dopravy co je na.. ten to má mít podchyceno
Dokázete říct něco z jednání město – koordinátor – dopravce?
Konečnou odpovědnost podle mě má město (ostatně jenom zastupitelstvo rozhodne, jestli vydá obecní peníze). Že koordinátor IDS měl upozornit je pravda.
MHD by mohla mít smysl s krátkým intervalem, náhodný výstřel nemá smysl(a půlka intervalu delší než čas za který dojdu pěšky – proč bych čekal?) . Úvrať bez odblokování dveří by mohla výjimečně mít smysl, ale tady akorát nasírá lidi z/do stanice kam chtěj a nesmí.
Na Zelenku a dale jezdi vlak do Svobody a mhd. Libec je totalni ulet ale kdo nic nezkusi take nic nezkazi. Proste se napad neujal. Ono dopravni peklo vypukne az se u kina zacne predelavat most. Ale Libec je velmi roztahana vesnice kde je na vlak opravdu daleko. A Porici? Jezdi tam mhd az do zastavby. Tak vlak take zbytecny.
Co mohu říci, tak jsem měl potřebu jednou MHD v Trutnově využít a bylo pro mě jako nemistniho velmi nepřehledné. Údaje na zastávkách minimální. Na stránkách města jen obecné info, na webu ČSAD jen jízdní řády. Tedy pro jednu cestu jsem raději použil právě vlak, protože tam to bylo jasné kdy a kam pojede a jak s jizdenkou.
Koho to překvapilo?
Nikoho, protože jdou rozpočty na kokotiny. Stanjura už po rozpočtech samospráv slintá. Tentokrát asi to bude krok správným směrem, rozpočty trošku zamrazit, moje obec sponzoruje hospodu a zábavu pro hasiče ve formě výčepu, akce pivo za nákupku. A tak je to skoro se vším , že? 🙂 Asi se tu má komentovat k tématu mě bylo doporučeno, tak jsem opět porušil. Omlouvám se.
Divím se, že spíš neudělali pendl z Trutnova do Svobody, který by spis třeba využili lidé cestující dále do/z Pece pod Sněžkou.
To není s ohledem na zabezpečení tratě do Svobody možné.
Natáhnout kabely a zřídit návêstidla ve Svobodě, v Kalné Vodě obnovit dopravnu vhodnou ke křižování. Když kdejaká lokálka s menším potenciálem už se řídí předpisem D1, tady by to za to stálo.
To co navrhujete, je investiční horizont několika let + shánění financí. Trutnov chtěl linku hned, ne čekat několik let
Pendly z Trutnova do Svobody jezdí odnepaměti. Dobré ráno.
Tak hlavní problém jsou intervaly, to je úplně nesmyslný a nekonkurenceschopný, další problém je, že to nevede dál na Horní staré město, kde žije mnohem více lidí, což je hlavně problém silně zastaralé infrastruktury. Zastávka Libeč je úplně mimo zástavbu, nezastavuje to oficiálně v Pořičí, kde by to už i třeba někdo využil na cestu do centra. Koncpet byl dobrý, dopadlo to jako vždycky.
Ale i tak je obsazenost 0 – 0,7 hrozivě nízká.
Třeba to při příštím pokusu na Horní staré město pojede.
Aby tohle mohlo fungovat jako městská linka, tak by musela mít podstatně víc zastávek, krátké intervaly a také by měla vést i do Horního Starého města. Takhle v podobě osmi náhodných výstřelů, které navíc akorát doplňují R/Sp, není divu, že vozí minimum cestujících. To opravdu není tím, že na hlavním nádraží nejsou cestující nuceni chodit k vlaku nějakým podchodem a kolem všelijakého zábradlí atp.
Ty jo, panu starostovi se samozřejmě nelíbí hlavák… a už se těší na nové, lepší nádraží. Ach jo, takový pěkný nádraží! Kdypak je v plánu ho překopat?
No konecne. Hura!! Konec otravneho jezdeni pro nikoho.
Furt nechápu k čemu existuje O/IREDO? Ale nejvíc nechápu proč linky V- písmování nézvést v rámci obou Hradubického/Východočeského kraje v IREDO jako Linky S-pid, DÚK-LINKY U a L(Iidol)…. Snad někdy konečně začne O(I)REDO fungovat jako celek včetně MHD a když mají HK i Pardubice Labe co takhle integrované výletní lodě a přívozy. Snad IREDO začne fungovat po volbách krajských
Jednodušší je hejtovat řidiče, než propojit MHD s okolním IDS. Aby se pak nedivil, že mu řidiči nechtějí vyvézt popelnici, když chce a by je to bolelo.
jj, tolik asi ke slavnemu potencialu …
A co jiná místní část Trutnova Bohuslavice nad Úpou?
Tam vlaky pravidelně jezdí, ale nezastavují.
Koho se v Bohuslavicích zeptám, nechápe tento nesmysl.
Dokud se zastavovalo, tak frekvence byla téměř nulová. Spíš o víkendu na výlety na čížkáče to fungovalo.
Však právě jako nástupní bod na Čížkovy kameny to bylo ideální.
Zastavka zcela zrusena.
Je tam kupa autobusů přímo v obci.
To nebyl experiment, to byla v této podobě akorát naprostá hovadina. To by museli zavést po půlhodině vlaky mezi Sedzislaví a Trutnovem hlavním nádražím, pak by se to snad možná mohlo i chytit. Ale kdo by takový vlakodrom měl financovat, když pominu, že na něj není vůbec připravena infrastruktura?!?
Na polské straně by se ten interval uživil bez problémů. Už teď je to tam pokaždé narvané, divím se, že Poláci jedné celodenně pendlující 810 z Trutnova neřekli stop, a nezařídili si něco kapacitnějšího a častější spoje. A do Kamienne Góry bude za pár let zaústěná ještě další trať od Kowar. Ale aby v téhle oblasti měly ty železnice jakýkoliv vliv na dopravu i u nás, musel by se tam naprosto překopat provozní koncept. Aktuálně je to takový relativně irelevantní spojovací osobáček, který jezdí do Česka v podstatě jen v sezóně, návaznosti nejsou nic extra, a počítá to hlavně s… Číst vice »
Tady se ten “potenciál” existencialisuje. Ale kdy by to byl řekl, že? 😉
A budou Foxy… Takže Pardubice-Sedzislaw-Jelenia Góra-Swieradów Zdrój/Karpacz?
Aby si cestující zvykli na nějakou službu hromadné dopravy na krátké vzdálenosti (po městě o okolí), je nutný minimálně půlhodinový takt (bez děr celodenně). Osm náhodných výstřelů pochopitelně nikoho nezajímá.
A taky tam musí být ti lidi, co by je mělo to spojení vozit.
Ve městě lidi bydlí, věřte tomu, že kdyby jim ten vlak nabízel atraktivní a použitelnou MHD, tak by ji využívali.
Jistě, ovšem ta diskutovaná linka tu atraktivní nabídku nepředstavuje.
To se ale točíte v kruhu.Je tedy shoda v tom,že lidi jsou,ale infrastruktura je naprosto nepoužitelná?Já bych doporučil panu starostovi a všem dalším politikům,aby se jeli poučit ke kolegům z Jm kraje.Tam dokázali definovat,co potřebují a donutili SŽ konat.Kdežto v Královohradeckém kraji pro to politici nedělají nic.
Otázka zda by zdejší SŽ konalo. Řekl bych že v sousedství, v Libereckém kraji, to většinou jasně charakterizovali, ale reakce SŽ byla žádná nebo hoooodne pomalá
Ve městě lidi bydlí, ale odkud kam měli tímto jezdit?
Poptávka po přepravě existuje i v rámci města. Nebo vy snad chodíte po městě všude pěšky?
Trutnov je třicetitisícové město; nikdo jistě nebude nebude nikomu bránit používat železniční zastávky k cestování po městě – nějaká městská linka ze Svobody někam (kam??) proč ne, ale zase se netvařme, že S-Bahn je pro město téhle velikosti něco nezbytného – a hlavně ufinancovatelného.
A je poptávka dostatečná na to, aby uživila rozumně krátký interval? Obávám se, že ve městě velikosti Trutnova je vlaková městská linka nesmysl.
Po městě lidé obvykle používají MHD a ta obvykle jezdí častěji než 8x denně.
Autobusoví cestující ještě nedošli k prahu bolesti, aby je to donutolo jít na vlak!
Ovšem proč cestující z MHD hnát na práh bolesti, aby použili vlak? To už by byl asi i válečný zločin.
Evidentně jste nepochopil důvod, proč a kvůli obavám z čeho byla městská železniční linka zavedena.
Pokud je ovšem velká část těch aut z okolí, musely by ty vlaky jezdit i z okolí.
A tady by to hlavně muselo jezdit i z hlavního nádraží na druhou stranu, tohle je samo o sobě opravdu jen takový těžko použitelný nádor.
Nepostavili P+R v centru jako Liberec, tak se nemůžou divit, že lidi nepřesedli do MHD. To je přece každému jasné. Normální člověk utratí deset/dvacet tisíc ročně za provoz/vlastnictví auta, tak už mu nezbývají peníze aby jezdil MHD, to dá rozum… A každý musí mít auto, pochopitelně, jinak nemá svobodu a musel by nedejbože na vlak jezdit na kole nebo pěšky :-O
Mám auto a na vlak docházím i pěšky (6,5km, za pěkného počasí a když se mi chce, většinou několikrát týdně). Nicméně nevím, proč bych měl povinně chodit pěšky každý den, ať je humus jaký chce (-15°C a vánice, 15°C a humusácký déšť či +37°C a nažhavený puchejř) a stejně tak nevím, proč bych si někdy nemohl jet až do cíle autem, když na tom mám náladu. Od toho mám takový kousek, kde je samotná jízda důvodem k dobré náladě (což se o vlaku čím dál častěji říct nedá). 😉
Počkejte na green deal. To budete mít po náladě pořád.
Copak, ekoaktivisté budou zapalovat elekromobily, aby se snížily emise CO2? Lahví s ředidlem, benzín je z ropy!
V green dealu nebude jednoduché sehnat benzin.Tak jako dnes těžko sháníte benzol nebo pomalu už i uhlí.
A dokonce už to tady bylo, ten problém s benzínem. Za druhé světové.
Ale nebude,nestrašte ho.Když nebude chtít až do města,dojede elektromobilem na P+R a odtud může pokračovat po kolejích nebo nemusí,pokud mu nebudou vadit vyšší náklady a různá omezení.Samozřejmě,že veřejná doprava v green dealu bude vypadat zcela jinak než dnes,bohužel změna v myšlení těch,co za VHD odpovídají,neproběhne během jednoho volebního období,
A jak je vidět podle mínusů,neproběhne ani za života mnohých
z diskutérů na tomto webu.
Tak aspoň dle map ty zastávky vypadají celkem málo použitelně. Libeč je mimo zástavbu, na kopečku, bez silnice, s přístupovou cestou po lesní cestě (kdo by takto šel na MHD?). Poříčí je zase schované za Trutnov, zastávka, opět nic zajímavého v docházkové vzdálenosti pro MHD (navíc, můžu rovnou jet vlakem z Trutnov, zastávky).
Bohužel to trasování a zastávky vlaků mi nepřijdou vhodné pro použití v MHD.. /o\
Na tom Poříčí hlavně žádné vlaky, a to ani ty, které tam úvraťují, oficiálně nezastavují. Nevím, jakou má zrušení tarifního bodu pro úvraťující vlaky výhodu, ale je to tak.
A není to kvůli křižování s vlakem do/z Jaroměře. Myslím že v nějaký čas se v Poříčí potkávají.
I kdyby se v nějaký čas potkávaly, tak není důvod nezastavovat s těmi zbylými. Spíš se SŽ nechtělo zajišťovat osvětlení a odhrabávat sníh.
Souhlas, vede to vlastně z „okraje“ města (ve smyslu toho kde žije nejvíce lidí) ven do nikam do lesa. Přitom by se přímo nabízelo vést to průjezdně skrz město a obsloužit ta největší sídliště, ale vložit jednu výhybku se zabezpečením se musí na železnici řešit aspoň 2 roky dopředu.
S tím přístupem bych v Libči nedramatizoval, občas tam jedu (i tu městskou linku jsem odtud použil – jeli jsme cestující tuším 2 nebo 3). Ta cesta je úplně v pohodě, a pár metrů do kopce jde člověk i na tramvaj v Praze. Spíš tam prostě není zástavba, co by tu poptávku generovala. Je to použitelný tak pro 20 domů. Když někomu nevadí se deset minut projít, tak 30. A jak už bylo zmíněno, v Poříčí se zastavuje jen z dopravních důvodů, ale Trutnov zastávka by opravdu tu roli v daném místě naplnila líp. Městská linka by v Trutnově nemusela… Číst vice »
Asi tak, kdyz cela Libec ma 300 obyvatel, z toho tak pro polovinu je to daleko, tak proste neni kde brat, to by vsichni Libecaci museli mit jezdeni mestskou linkou jako full time job.
Pro mnohe ridice je svoboda cekat ve fronte proste vic. Budou pak radsi nadavat nez aby sedli do vlaku. Tak si cekejte
Jen váš odhad, pro kolik % cestujících auty v oblasti Trutnova je nějaký tamnější vlak použitelný? Vlaky, které nabízejí zajímavou službu pro nějakou existující skupinu cestujících, prázdné nejezdí.
Ono to tak sice v principu je, ale tady je ten aktuální stav městské linky opravdu skoro k ničemu. Chtělo by to přidat výhybku a natáhnout i na druhou stranu od hlavního nádraží.
Případně pokud by tím chtěli kompenzovat vliv S3, tak natáhnout do Polska smysluplný vlak s připoji na obou stranách. Poláci by to na své straně taky potřebovali upravit, ta jedna 810 na jejich poptávku zoufale nestačí.
A když sednou do autobusu, protože vlak jim nevyhovuje?
Tak v té samé frontě budou sedět v autobusu?