cargo

Třetí stávka za měsíc. Němečtí strojvedoucí chystají další protest za vyšší mzdy

Vysokorychlostní jednotka ICE. Foto: Deutsche BahnVysokorychlostní jednotka ICE. Foto: Deutsche Bahn

Stávka potrvá od středy až do úterý 2:00.

Zpět na článek
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Prádelník

Přitom mi nepřipadají požadavky strojvedoucích DB nikterak přehnané. Kdyby tohle žádali strojvedoucí ÖBB, tak to dostanou bez mrknutí oka.

Jiri

Vite prosim, kde lze dohledat, ktere vlaky jedou? Udajne minule kolem 30% dalkovych vlaku jelo. Dekuji! https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nemecko-ceka-dalsi-stavka-strojvedoucich-db-bude-trvat-temer-tyden/2083254 Během předchozích dvou stávek se DB dařilo část vlaků vypravovat, především na východě země ale byla situace vážnější. Během stávky před týdnem nevyjelo 70 procent dálkových vlaků a 60 procent regionálních. Odbory uvedly, že k protestu se přidalo přes 10.000 zaměstnanců DB, dráhy hovořily o počtu 8500 z celkových asi 20.000 strojvedoucích. Jeste jsem hledal na DB, ale neumim nemecky: https://www.bahn.de/p/view/service/aktuell/index.shtml?dbkanal_007=L01_S01_D001_KIN0001_blitzbox_LZ01 GDL-Streik: Regionalverkehr der Westfrankenbahn vom 2. bis 6. September stark beeinträchtigt (Streik der Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer) Vom 2. September um 2:00 Uhr… Číst vice »

Radek Janata

Jednoduše – v e-shopu DB.

A pokud vaše němčina nestačí ani na e-shop, dá se to přepnout do češtiny.

Jiri

ok, diky za odpoved! Tam jsem se dival, ale u meho vlaku pouze (cesky 🙂 ): „Information. Strike announcement of the Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer (GDL) in rail transport. This also affects der Personenfernverkehr. We will update this notice as we receive further information.“

Ale u nekterych vlaku uz je vylozene napsano „Cesta zrušena“, pripadne „aktuální alternativaaktuální alternativa“

johnny cash

Vůbec nechápu, proč je vedení DB tak zaťaté a nedokáže klíčovým zaměstnancům pustit pár drobných. Že jim vůbec nejde o spokojeného zaměstnance. Přitom spokojený zaměstnanec by mělo být to hlavní. Protože spokojený zaměstnanec nestávkuje. Když koukám na ten obrovský barák na Potsdammerplatz v Berlíně, kolik tam musí být kancelářských existencí a všechny je živit. Co říct k profesi Lok Führera v Německu? Že u DB jde jakžtakž jezdit a mít u toho i rodinný život. U soukromníků toto není. Sice se u soukromníků na nákladech bere čtyřka, jenže tam to funguje jezdit spát jezdit spát 8x až 10x dokola. Tuhle… Číst vice »

Ex ČD

Koukám, že máš evidentně velke zkušenosti s prací strojvedoucího v Německu. Jezdit turnus 8/6, 10/8 nebo třeba 4/3 (dny v práci/dny volna) není zas tak hrozný. Někomu to dokonce i vyhovuje. A dokonce to lze pohodlně skloubit s rodinným životem. Práce na kamionu nebo třeba třísměnný provoz ve fabrice mi přijde horší. Další věc je konkrétní firma, u které fíra dělá. Některé nabízejí vcelku solidní sociální zázemí ve vlastních bytech a odpočinek mezi šichtami je ‚svatý‘ …. příště se poptej u fírů z více firem…

Já, kdo jiný

Připadá ti normální, že fíra od MTRD jede s odkonovým vlakem z Hamburku do Passau 15 hodin v kuse?
Připadá ti normální, že fírové od ECCO Rail Deurschland jezdí do Passau v kuse z Kehlu nebo z Porúří?
Chceš popsat prasárny MEV Deutschland?
Abyste se z té ITL nepotento.

Ex ČD

Z ITL rozhodně potentovaný nejsem. Ne normální mi to nepřipadá a ani to jsem o tom nepsal. …Netvrdím, že se všechny firmy chovají skvěle, jsou i špatné firmy. Spíš šlo o narážku na to, že na základě rozhovoru s jedním fírou se dělá závěr o tom, že fíra v D je chudák sedřený bezdomovec.

johnny cash

To není jeden rozhovor s jedním fírou, ale jeden příklad.

medical examiner

15 hodin?
To je opravdu moc!

Já, kdo jiný

15 hodin? Děčín-Emmerich. Klasika.

Zdenek

Tak tenhle názor budou jistě horlivě sdílet i cestující, možná i z ČR, co chteji cestovat do SRN……

johnny cash

Cestující se mají jak dostat. Třeba Passau-München jezdí vlak co 3-4 hodiny a jezdí souprava Traxx + 7x Dosto. Cestující z ČR mají možnost přestupu v Dresden. Nulová doprava není.

David

https://ir.deutschebahn.com/en/home

Zisk na zaměstnance je úžasných 67 eur. To je tak přidání nějaký vánoční kolekce.

Na jednu stranu obdiv, že se spojí a mají podmínky jaké jim jinde mohou závidět. Ale zlatý věk železnic bude asi pryč. Navíc zvyšující se podmínky budou brzdou pokroku a automatizace.

Je takovy paradox doby, jako si stěžovat na ekologií, když máme nejčistší prostředí od dob průmyslové revoluce či si stěžovat na diverzitu ve společnosti, která na tom nikdy nebyla lépe

libcha

Jen k poslednímu odstavci. Souhlasím, že (tady okolo nás) ještě nikdy nebylo líp (krátkodobé výkyvy nepočítám); ale to neznamená, že už je to dobrý. Co se týče ekologie, diverzity a dalších témat, už jsme se pohli ze dna, ale máme se kam vyvíjet.

K.S.

Asi tak. Ano, vyčistili jsme spaliny, ale škody,které naši předci mnohdy v nevědomosti na krajině napáchali jsou nezměrné. S oblibou se nadává na geoiengineering, šíří se o něm konspirační teorie, ale že to vesele provozujeme posledních, dejme tomu, 150 let, je lidem jaksi jedno. Za tu dobu jsme zvládli silně pozměnit krajinu a dostali jsme ji daleko za hranice toho co by bylo možné dřív v koexistenci s přírodou. Stačí si vzít nivy velkých řek které se změnily z luk a lesů, které se jednou za čas zatopily, v pole kterými se prostředkem vine ohrazený kanál. Podstatně jsme zkrátili délku… Číst vice »

K.S.

A smí se tomu ještě říkat vánoční? {zamyšlený smajlík}

Taky jsem chtěl napsat že jsou na nejlepší cestě vydupat si nahrazení nějakým počítačem. Což by ale mohlo znamenat kvalitativní skok ve využitelnosti dráhy.

P.S. Zahrávají si, aby je nenahradilo DCCčko od Roca 😀

medical examiner

Takový počítač nechlastá, nezaspí…

johnny cash

Až až ho někdo hackne, tak nechá do sebe naprat dvě ICE čelně….

Jan

To se pořád tvrdí třeba o Tesle a zatím je nikdo nehacknul aby se čelně střetly. Ono to není tak jednoduché. Člověk se tvor chybující, není dělaný na neustálé soustředění a nemůže se věnovat více věcem najednou i když je to od něj vyžadováno. Zrovna železnice je nejsnáze automatizovatelná snad ze všech druhů dopravy. Nemusí to dopadnout perfektně, stačí když bude několikanásobně bezpečnější a efektivnější na provoz než je to s lidmi v současné době.

Koro

Absolutně nelze vyčíst, co jste nám vlastně chtěl sdělit.

Pražec

Ono je totiž těch německých odborových svazů povícero:
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/stavkujeme-a-radujeme-se-s-odborarskym-populistou-zeleznice-weselsky
Netvrdím, že odkazovaný článek zaručeně interpretuje situaci správně. Ale komentáře typu „když už dokáží táhnout za jeden provaz“ a „obě strany jsou dost zaseknuté“ pomíjejí holý fakt, že GDL opravdu není většina odborářů.

Vašek

Když už dokáží táhnout za jeden provaz, což by se u nás nemohlo stát, divím se, že nechtějí výrazně vyšší navýšení.

Jiří Kocurek

Ale dokázali, v 97. roce. Od té doby se nadává, že firmy vozí kamionem a zrušily vlečku.

Petr Šimral

Ale nedokázali. Stávkovalo OSŽ, prakticky vůbec nešlo o platy, dokonce měli v podmínkách, že u strojvůdců budou přehodnoceny platové třídy (čti – sníženy). Něco si pamatuji, byl jsem tehdy předseda ZO FS Sokolov a celý týden jsem poctivě probydlel na lokomotivě.

mgr.pavel

Překlep který celkem mate: „Strojvedoucí považují navýšení mezd ..“ – má tam být požadují 🙂

Winchester1973

Divím se, že s touto organizací mají obejdnavatelé ještě trpělivost.

Potulný wechtr

Trpělivost už moc ani nemají.
V Německé dotované dopravě klesá DB Regio k 50% objednávanych výkonů. Ano, ostatní dopravci jsou levnější a tolik nestávkují.

medical examiner

Možná právě proto, že nemusí krmit tu tasemnici jménem odbory.
A může záležet na formě – jestli je to akciovka, s.r.o, nebo něco jiného…

johnny cash

Protože jsou spokojenější. I když podle mě horší firma než Länderbahn neexistuje.

none

Treba to uspisi nastup dopravnich prostredku bez ridice.

Otakar

Už by to chtělo…

Gwann

tohle už jako germaňci trochu přehánějí. obě strany jsou dost zaseknuté. a čím dýl budou zaseknuté, tím hůř….

asdfg

Tím líp pro soukromníky.

Kalanis

Tím víc kamionů a následně větší tlak na vyhození ekonesmyslů. U nás se tohle stalo roku 1997.

Já, kdo jiný

A jak myslíte, že to ti soukromníci odvozí, když na to taky nemají lidi? Šichty nebudou mít 12h, ale 20h?

johnny cash

V Passau to vypadalo při poslední stávce následovně: Směsky jezdily, ale místo červených Traxxů to tahaly stříbrné a zelené Traxxy. Teď jde o to, kdo jim to rozposunoval v seřaďovacích stanicích.