Tramvajovou trať do oblasti žižkovského nákladového nádraží připraví Pragoprojekt

Těleso železniční trati k nákladovému nádraží Žižkov. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTěleso železniční trati k nákladovému nádraží Žižkov. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nová tramvajová trať má částečně využít i tělesa železnice k nákladovému nádraží.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marian Kechlibar

Přijde mi zvláštní, že tam budou dvě zakončení tratí (smyčka Jarov a nový triangl) cca 300 metrů od sebe bez propojení.

Někde tady by přitom mohlo být místo pro společnou smyčku:

https://mapy.cz/s/fakobucepu

Georg

takze by bylo treba postavit pul kilometru nove tramvajove trati +
vsechny linky dnes koncici na spojovaci by na kazdem obratu najezdily o kilometr vic (asi to znamena minimalne na devitce vypravovat o soupravu navic), aniz by neco cestou smysluplne obslouzily?

Kuba

Obecně nic proti trojúhelníkům, ale tady je to dost promarněná příležitost udělat kvalitní přestup na východní autobusovou tangentu na Českobrodské. Přitom místo na smyčku mezi napojením Jarovské a budoucí křižovatkou městského okruhu, tam, zdá se, je.

Honza

Nečeká se s definitivní podobou právě na vybudování křižovatky s městským okruhem, případně na prodloužení trati k Malešicím?

Jan

Padla taky varianta nechat zajíždět autobusy k zastávce tramvaje, přestup by se hodil. ALe záleží jak se dohodne město s vlastníkem pozemků, který je tuším Auto Jarov, na ortofotmapě tam má odstavená auta a asi by nechtěl o celou plochu přijít. Což je myslím tady důvod, že tam není plná smyčka.

dejf

Dobrá ilustrační fotografie, tudy chodím z břežanky do bamboo. A pak většinou škrtám následující den…

Jan

Pane Sůro, máte neaktuální informace. Po dohodě s DPP tam smyčka nebude, trať bude protažena až k Českobrodské nad Malešickým lesem a bude ukončena trianglem, což bude prostorově méně náročné. Na trati je plánováno 7 zastávek, z toho ta první je hned za křižovatkou Jana Želivského x Olšanská. Taky to vypadá, že nová trať bude napojena ve Směru Olšanské náměstí a Želivského, nikoliv na Ohradu, asi se tam ten další oblouk nevejde.

Viz pezentace Dopravní záměry a vyhodnocení https://iprpraha.cz/assets/files/files/d4079c1bc383deb093efe3ff9f7799ec.pdf na webu IPR k NNŽ, zastávky jsou vidět na straně 14.

Erik

Takze vsechny zatahuji tramvaje budou muset do Strasnic nebo zatahovat z opacneho smeru, kdyz nebude obkouk na Ohradu? ani se nepodarila do planu manipulacni kolech z trianglu na smycku Spojovaci? ach jo 🙁

Jan

Do vozovny Žižkov se přímo nedostanou, takže očekávám Strašnice nebo Ústřední dílny. Z opačného směru nic moc, při jízdě z Holyně mě napadá akorát Motol.

Co jsem slyšel, tak po manipulační koleji na Spojovací poptávka byla, ale to už je na jiný projekt, takže z plánků NNŽ to vidět nebude a kdo ví za jak dlouho je to možné realizovat.

Frantík

Nebo zatahující spoj prostě nepojede na NNŽ, ale odbočí z Olšanské do vozovny.

Jan

Mohl by, ale nevidím jako reálné uhnout z centra jedinou linkou obsluhující novou zástavbu. Z Ohrady na Spojovací to není problém, když tam jsou další dvě linky. Třeba linka 10 v Kobylisích taky nezatahuje z centra, ale až ze Sídliště Ďáblice.

Vojtěch Suchan

neměl tam být ten „hub pro městskou cargo dopravu“?

Bohouš

Už byl, před 2.sv.válkou.

Facepalm

ne

Roman Čadek

Původní sklady byly zlikvidovány be prospěch bytové výstavby. http://vcpd.cvut.cz/demolice-velkoskladu-na-trebesine/

veli.k

Neví někdo, kdy se má začít něco víc dít s tramvajovou tratí do Malešic? Mluví se o tom snad 10 let, možná 20 let, a pořád nic. Přitom těleso tam na to de facto je (travnatý pruh uprostřed Počernické ulice) a poptávka rozhodně také.

David Pecina

Pod tou travou je bohužel vodovodní přivaděč. Dokud ho nepřeloží jinam tramvaj nebude. Navíc část místních vidí rudě když slyší o tramvaji.

Jan

Jak psal David Pecina jsou tam jisté problémy, ale příprava pokračuje, zatím je plán realizace do 2027 https://iprpraha.cz/stranka/3445/tramvajova-trat-pocernicka

Daniel

TT Poděbradská je momentálně ve stadiu projekčních prací.