cargo

Tramvaje míří do Sherwoodu před vchod do nádraží, schválila Praha 1

Tramvaj T3 v zastávce Hlavní nádraží. Foto: Jan SůraTramvaj T3 v zastávce Hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra

Rada městské části Praha 1 schválila návrh vedení nové tramvajové trati skrze Vrchlického sady, kterým se přezdívá Sherwood. Praha 1

Rada městské části Praha 1 schválila návrh vedení nové tramvajové trati skrze Vrchlického sady, kterým se přezdívá Sherwood. Praha 1 to oznámila na svých facebookových stránkách. Návrh připravil pražský Institut plánování a rozvoje po dohodě s památkáři.

„Tramvaj považuji za městotvorný prvek. Věřím, že se konečně podaří zrealizovat revitalizaci předpolí hlavního nádraží a celého parku, který tvoří další vstupní bránu do hlavního města,“ uvedl místostarosta Prahy 1 pro územní rozvoj Petr Hejma.

Stavba trati je podmíněna změnou územního plánu, který budou schvalovat pražští zastupitelé. Přesné datum stavby není zatím známo. Na jaře 2018, kdy se ještě řešily tři varianty vedení tratě, mluvil IPR o zahájení provozu do čtyř až pěti let. To se dne nezdá reálné.

Vedení tramvajové trati skrze Vrchlického sady. Pramen: IPR

Vedení tramvajové trati skrze Vrchlického sady. Pramen: IPR

Ve variantě přes Vrchlického sady by tramvajová trať vedla z Vinohradské mezi budovami Národního muzea (kde už jsou položené koleje) podél magistrály Wilsonovou směrem ke Státní opeře, kde by vznikla nová zastávka. Trať by poté odbočovala do Vrchlického sadů se zastávkou před budovou Hlavního nádraží. Následně by se napojila na současnou trať v ulici Bolzanova.

Praha 1 si od toho slibuje i zkulturnění celého Sherwoodu, s jehož tristním stavem nedokázala přes řadu slibů po dlouhá léta nic udělat, kromě instalace nekrytých chemických záchodů pro muže.

Nové propojení by mělo odlehčit přetíženým spojením v centru. Dnešní celoměstský tramvajový systém je podle města příliš závislý na úseku mezi Lazarskou a Jindřišskou.

Tagy hlavní nádraží IPR Praha 1 Top tramvaje Vrchlického sady
124 komentářů