Tisícitunový obr kousek po kousku překonává Labe. Stavba pardubického mostu jde do finále
Posouvání mostu u Pardubic. Foto: Skanska
Nové dvojkolejné přemostění už nebude potřebovat prostřední pilíř. Sune se centimetr po centimetru.
Stejně to je snad nejpomalejší výstavba mostu co jsem kdy viděl… 2.5 roku na most, který má lehce přes 100m.
Pokud to umíš rychleji a levnějc, zaloz si firmu a jdi s tím do soutěže
Já ne, ale třeba u Břeclavi to zvládli rychleji a to dokonce za plného provozu (byť jednokolejného) a to ještě provozu, který je v porovnání s tím na trati z Pardubic do Hradce nesrovnatelně hustší.
Ano? Vy jste u Břeclavi viděl výstavbu dočasných opěr a dvou podpěr a přesun starého mostu do nové polohy? U Břeclavi se musely stavět provizorní opěry? Je u Břeclavi také stísněné staveniště mezi dálnicí a provizorní tratí? Vy ani netušíte, jaký je rozdíl mezi opěrou a podpěrou, natož abyste tušil, že stavba nového mostu v Pradubicích začala až v listopadu 2021 bouráním opěr mostu původního. Montáž nyní vysouvané konstrukce začala až v roce 2022, vy mudrci.
Smím vědět jaká je vaše profese?
Spolu s nádražákem, to bude dílo!
Šlo by to mnohem rychleji, ale musela by na to být úplná výluka trati mezi Pardubicemi a Hradcem Kr.. Ta délka výstavby je daní za zachování alespoň omezeného provozu.
V roce 1900 stavěli kamenný most v Novině ( Kryštofovo údolí ) 2 roky!!
Jen tak pro porovnání tempa stavby. 🤣🤣
V kolika lidech? Taky ve 20?
Co ve dvaceti, já tam pozoruju tak pět šest lidí.
Jo a technologie a kvalita staveb dnes a před 120 lety je taky pecková.
No nic ať se oboum dvoum svářečům na mostě daří. 🤣🤣🤣🤣🤣
Tak jim běž pomoct a poradit, jak to mají dělat, když víš jak to tehdy dělali kvalitněji. Namachrovaný osle.
A nestáli u toho ve hluboké řece, stavěli ho na suchu. Ale to je prostě nepodstatný detail, jestli tam teče Labe nebo ne…
Ano, pod tím mostem teče Labe, takže most na Novině má pilíře 100 m od sebe.
Proč vlasně tehdy nepostavili dvojkolejný most i tady, když to uměli líp a rychleji?
Už tam byl, ale po skončení životnosti byl postaven současný jednokolejný
Stavba tohoto mostu byla zahájena v listopadu 2021 po přesunu původního mostu do nové polohy. Před tím bylo nutno postavit provizorní opěry a v silném proudu dvě provizorní podpěry a potom starý most do nové polohy přesunout. Montáž nové konstrukce začala v roce loňském. V Novině je viadukt skládačka z kamenů, které na sebe vršily stovky nekvalifikovaných dělníků. Zde diskutovaný most svářeli vysoce kvalifikovaní svářeči poté, co byly jednotlivé díly ustaveny do přesné polohy na přípravcích. Pokud by došlo k nějakému kolektivním zešílení Správy železnic a Ministerstva dopravy a Ředitelství vodních cest a oni se rozhodli postavit most kamenný, pak… Číst vice »
Zapomněl jsem vynásobit cenu. Nový kamenný most by stál cca 8 – 9 miliard.
Krásná práce,,,, po dostavbě doufám že Vlak Pardubice – Hradec – Rychlík bude za 15 minut,,,,
Až se udělá i úsek u Hradce, tak bude jízdní doba 11 minut. Dodělání Rosice – Pardubice přinese kapacitu než rychlost. Získá se minuta, max. dvě. Hlavní ale bude druhá kolej do Pardubic.
Stejně nechápu, proč instalace ETCS není součástí těch staveb rovnou… stejně jako u nových vozidel.
Protože je výhodnější oživit naráz celou řízenou oblast jednoho RBC, která je rozsahem o dost větší, než obvyklá stavba.
Aby měl pan Hajnej na živobytí.
Čekal bych tam aspoň 3 koleje … 2 na hlavní, a jednu na Chrudim.
No na Chrudim bych čekal úplně jiné řešení, takové co zlepší přímé spojení PCE – CH bez závleku a úvratě…
Jenže tomu brání dotčené obce na jih od Pce. Bylo to v diskusích mnohokrát.
To nezpochybňuju. Jen mám subjektivní pocit, že ty miliardy šly využít ještě o trochu lépe, než jen na konzervaci dopravního řešení starého 150 let.
Ona tam byl před 150 elektrizovaná dvojkolejka?
Nebo stále megalomanštější návrhy řešení, posouvající přeložku postupně zcela mimo stávající trasu (a prodlužující závlek).
Tak moc jich snad zas nebylo … co konkrétně máte na mysli těmi megalomanskými návrhy ?
Tahat … lokálku… křížem přes 2 koleje hlavního koridoru a podstřelit tím kapacitu
ale chápu, tady se bojuje proti automobilismu, takže odstřelení trasy pro dva rychlíky jedním motoráčkem je zcela…
Tak proč se staví pátý peron na jižní straně pardubického nádraží? Nebude se muset křížem přes hlavní koleje😀
Myslíte to doufám ironicky vzhledem k současnosti…protože 5. Nástupiště svou polohou vyloučí křížení teprve až by se jezdilo ostřešanskou spojkou. Takhle naopak musí přejet koleje koridoru.
Pro chrudimskou kolej mohl zůstat prozatím starý rámusák… Než se vyřeší definitivní řešení.
Škoda, že současných snímků je málo. Nevím, proč tedy tam jsou snímky staré, když už je dávno skoro hotovo.
Jinak díky za zprávu.