Tisícitunový obr kousek po kousku překonává Labe. Stavba pardubického mostu jde do finále

Posouvání mostu u Pardubic. Foto: SkanskaPosouvání mostu u Pardubic. Foto: Skanska

Nové dvojkolejné přemostění už nebude potřebovat prostřední pilíř. Sune se centimetr po centimetru.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Stejně to je snad nejpomalejší výstavba mostu co jsem kdy viděl… 2.5 roku na most, který má lehce přes 100m.

JGR

Pokud to umíš rychleji a levnějc, zaloz si firmu a jdi s tím do soutěže

David

Já ne, ale třeba u Břeclavi to zvládli rychleji a to dokonce za plného provozu (byť jednokolejného) a to ještě provozu, který je v porovnání s tím na trati z Pardubic do Hradce nesrovnatelně hustší.

Jindřich Fišera

Ano? Vy jste u Břeclavi viděl výstavbu dočasných opěr a dvou podpěr a přesun starého mostu do nové polohy? U Břeclavi se musely stavět provizorní opěry? Je u Břeclavi také stísněné staveniště mezi dálnicí a provizorní tratí? Vy ani netušíte, jaký je rozdíl mezi opěrou a podpěrou, natož abyste tušil, že stavba nového mostu v Pradubicích začala až v listopadu 2021 bouráním opěr mostu původního. Montáž nyní vysouvané konstrukce začala až v roce 2022, vy mudrci.

JGR

Smím vědět jaká je vaše profese?

Jiří Kocurek

Spolu s nádražákem, to bude dílo!

Jarda Š.

Šlo by to mnohem rychleji, ale musela by na to být úplná výluka trati mezi Pardubicemi a Hradcem Kr.. Ta délka výstavby je daní za zachování alespoň omezeného provozu.

nádražák

V roce 1900 stavěli kamenný most v Novině ( Kryštofovo údolí ) 2 roky!!
Jen tak pro porovnání tempa stavby. 🤣🤣

Leštění

V kolika lidech? Taky ve 20?

nádražák

Co ve dvaceti, já tam pozoruju tak pět šest lidí.
Jo a technologie a kvalita staveb dnes a před 120 lety je taky pecková.
No nic ať se oboum dvoum svářečům na mostě daří. 🤣🤣🤣🤣🤣

Jiří Kocurek

Tak jim běž pomoct a poradit, jak to mají dělat, když víš jak to tehdy dělali kvalitněji. Namachrovaný osle.

Jiří Kocurek

A nestáli u toho ve hluboké řece, stavěli ho na suchu. Ale to je prostě nepodstatný detail, jestli tam teče Labe nebo ne…

Jiří Kocurek

Ano, pod tím mostem teče Labe, takže most na Novině má pilíře 100 m od sebe.

Proč vlasně tehdy nepostavili dvojkolejný most i tady, když to uměli líp a rychleji?

Jumbo Čapek

Už tam byl, ale po skončení životnosti byl postaven současný jednokolejný

Jindřich Fišera

Stavba tohoto mostu byla zahájena v listopadu 2021 po přesunu původního mostu do nové polohy. Před tím bylo nutno postavit provizorní opěry a v silném proudu dvě provizorní podpěry a potom starý most do nové polohy přesunout. Montáž nové konstrukce začala v roce loňském. V Novině je viadukt skládačka z kamenů, které na sebe vršily stovky nekvalifikovaných dělníků. Zde diskutovaný most svářeli vysoce kvalifikovaní svářeči poté, co byly jednotlivé díly ustaveny do přesné polohy na přípravcích. Pokud by došlo k nějakému kolektivním zešílení Správy železnic a Ministerstva dopravy a Ředitelství vodních cest a oni se rozhodli postavit most kamenný, pak… Číst vice »

Jindřich Fišera

Zapomněl jsem vynásobit cenu. Nový kamenný most by stál cca 8 – 9 miliard.

Láďa

Krásná práce,,,, po dostavbě doufám že Vlak Pardubice – Hradec – Rychlík bude za 15 minut,,,,

Jiří Voseček

Až se udělá i úsek u Hradce, tak bude jízdní doba 11 minut. Dodělání Rosice – Pardubice přinese kapacitu než rychlost. Získá se minuta, max. dvě. Hlavní ale bude druhá kolej do Pardubic.

veli.k

Stejně nechápu, proč instalace ETCS není součástí těch staveb rovnou… stejně jako u nových vozidel.

Hajnej

Protože je výhodnější oživit naráz celou řízenou oblast jednoho RBC, která je rozsahem o dost větší, než obvyklá stavba.

Car Kolokol

Aby měl pan Hajnej na živobytí.

Vít Jůza

Čekal bych tam aspoň 3 koleje … 2 na hlavní, a jednu na Chrudim.

Gablenz

No na Chrudim bych čekal úplně jiné řešení, takové co zlepší přímé spojení PCE – CH bez závleku a úvratě…

geras

Jenže tomu brání dotčené obce na jih od Pce. Bylo to v diskusích mnohokrát.

Gablenz

To nezpochybňuju. Jen mám subjektivní pocit, že ty miliardy šly využít ještě o trochu lépe, než jen na konzervaci dopravního řešení starého 150 let.

Jiří Kocurek

Ona tam byl před 150 elektrizovaná dvojkolejka?

Frantisek

Nebo stále megalomanštější návrhy řešení, posouvající přeložku postupně zcela mimo stávající trasu (a prodlužující závlek).

geras

Tak moc jich snad zas nebylo … co konkrétně máte na mysli těmi megalomanskými návrhy ?

Jiří Kocurek

Tahat … lokálku… křížem přes 2 koleje hlavního koridoru a podstřelit tím kapacitu

ale chápu, tady se bojuje proti automobilismu, takže odstřelení trasy pro dva rychlíky jedním motoráčkem je zcela…

Jumbo Čapek

Tak proč se staví pátý peron na jižní straně pardubického nádraží? Nebude se muset křížem přes hlavní koleje😀

geras

Myslíte to doufám ironicky vzhledem k současnosti…protože 5. Nástupiště svou polohou vyloučí křížení teprve až by se jezdilo ostřešanskou spojkou. Takhle naopak musí přejet koleje koridoru.

mic

Pro chrudimskou kolej mohl zůstat prozatím starý rámusák… Než se vyřeší definitivní řešení.

V. P.

Škoda, že současných snímků je málo. Nevím, proč tedy tam jsou snímky staré, když už je dávno skoro hotovo.
Jinak díky za zprávu.