Stavbaři vysunuli první část nového labského mostu na trati Pardubice – Stéblová

Nový most přes Labe na trati Pardubice - Stéblová. Pramen: SkanskaNový most přes Labe na trati Pardubice - Stéblová. Pramen: Skanska

Zprovoznění dvoukolejného mostu s elektrifikovanou tratí se očekává v prosinci letošního roku.

Stavbaři, kteří pracují na modernizaci trati Pardubice – Stéblová, začali s překlenováním Labe novým mostem. Aktuálně vysunuli první část mostu, kterou usadili mezi opěru na pravém břehu a pilířem.

Na břehu se nyní montuje hlavní, 80 metrů dlouhé pole, které budou specialisté společnosti Skanska vysunovat přes Labe v létě. „Hlavní pole překlene celou řeku, z vody tak oproti starému mostu zmizí prostřední pilíř,“ uvedl projektový manažer Skansky Jan Mitlohner.

Mapa úseku Rosice - Stéblová. Foto: Správa železnic

Mapa úseku Rosice – Stéblová. Foto: Správa železnic

Stavba nového mostu je součástí modernizace úseku z Pardubic do Stéblové, která probíhá od jara 2021. Zakázku získalo s cenou 2,68 miliardy korun sdružení firem Skanska a Elektrizace železnic.

Modernizací, která zahrnuje především zdvoukolejnění, prochází úsek o délce 7,5 km. Původní jednokolejný most přes Labe nahradí nový se dvěma kolejemi. Zprovoznění dvoukolejného mostu s elektrifikovanou tratí se očekává v prosinci letošního roku.

Tagy Skanska zdvoukolejnění Pardubice - Hradec Králové
16 komentářů