Z Prahy do Budějovic do 90 minut. Správa železnic vybírá projektanty na dva tunely

Stavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr ŠpetlákStavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr Špetlák

Správa železnic (SŽ) ukončila vyhodnocování nabídek v tendru na projekt 4. koridoru v úseku od Ševětína k českobudějovické čtvrti Nemanice.

Správa železnic (SŽ) ukončila vyhodnocování nabídek v tendru na projekt 4. koridoru v úseku od Ševětína k českobudějovické čtvrti Nemanice. Vítěze zakázky v odhadované 438 milionů bez DPH ale stále nevyhlásila s tím, že výběr ještě neskončil. Jasno má být v příštích týdnech, uvedl náměstek šéfa SŽ Mojmír Nejezchleb. Vítěz má zpracovat dokumentaci pro územní řízení a pro vydání stavebního povolení. Se dvěma dlouhými tunely půjde o nejnáročnější železniční stavbu za dlouhou řadu let.

Podle ředitele Správy železnic Jiřího Svobody bude mít projektant na zpracování potřebných dokumentů až 15 měsíců. Soutěž na zhotovitele, který tunely zbuduje, by pak měla proběhnout v roce 2022. Následující rok už se má stavět. Vše ale bude záležet na tom, jak hladce tendry proběhnou.

Úsek od Ševětína k Nemanicím (odtud zkratka NemaŠe) je dlouhý zhruba 17 kilometrů a jeho součástí budou i dva dlouhé tunely – Chotýčanský o délce 4 810 metrů a Hosínský o délce 3 120 metrů. Prvně jmenovaný bude nejdelším na české železniční síti. Celý úsek je veden v nové stopě. Náklady se dnes odhadují na 11 miliard korun, budování potrvá šest let.

Úsek bude podle Nejezchleba zbudován na rychlost 200 kilometrů v hodině, stejně je tomu i u dvou úseků, které se aktuálně stavějí: Votice – Sudoměřice a Doubí – Soběslav. NemaŠe je posledním úsekem 4. koridoru, po jeho dokončení by měla trvat cesta mezi Prahou a Budějovicemi 90 minut. „Jen blázen pak pojede z Budějovic do Prahy autem,“ řekl Svoboda.

Tagy 4. koridor Nemanice - Ševětín NemaŠe Správa železnic Top
175 komentářů