Z Prahy do Budějovic do 90 minut. Správa železnic vybírá projektanty na dva tunely
Stavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr Špetlák
Správa železnic (SŽ) ukončila vyhodnocování nabídek v tendru na projekt 4. koridoru v úseku od Ševětína k českobudějovické čtvrti Nemanice.
Přeji všem pěkný den, každému člověku vyhovuje jiný způsob dopravy, auto, bus, či vlak, a ne každý tam potřebuje být co nejrychleji. A přesto že dle slibů ředitele SŽ to bude nejrychlejší doprava nic tohoto pána neopravňuje k tomu nazvat bláznem člověka který bude dál používat auto. Co si o sobě myslí tento člověk , co mu dává právo urážet lidi . Nehledě na to že každý ví jaké problémy má SŽ a s tím jsou spojená zpoždění a další problémy. Takže možná by od tohoto pána slušela omluva a ať nechá lidi rozhodovat co si zvolí bez urážení .
Nevíte, jestli po dokončení bude současná trať přes Hlubokou-Zámostí zrušena nebo bude sloužit jen pro regionální dopravu?
Myslím, že z Budějovic do Hluboké-Zámostí bude trať zachována pro vlečku, od Hluboké do Ševětína bude zrušena.
Nevím, školy nemám, ale nebylo by efektivnější aby projekt vypracoval budoucí dodavatel stavby ? Všechny chyby by pak šly za ním, ne za investorem. Jinak to dopadne jako vždycky :-(.
Vyhozene penize. Auto jede od domu a bez prestupu, je rychlejsi, cisto tam mam, veci dam do kufru, zapnu si hudbu a ne nezdrave do sluchatek, muzu po Budejkach kam chci hned. Vlak bude na stejno, az to bude max za 45 min a bez jistoty zpozdeni. Pak teprve se bude vyplacet autem na hlavak a po Budejicich taxi.
Co třeba ve vlaku mezitím pracovat?
A co pracovat v čase, který by ztratil cestou na nádraží a z něj? Mimochodem, vy si do vlaku berete nádobí, pračku, sekačku na trávu, kancelář plnou šuplíků, montérky a pracujete i v sobotu, neděli, pořád? 😀 Nebo co má znamenat tahle utkvělá představa, že cestou vlakem se zásadně pracuje, nejspíš na noťasu a proto je výhodnější než autem? 😀 Já když se rozhlídnu po vlaku, tak naprostá většina lidí nevypadá, že by zrovna intenzivně pracovala. Mně osobně práce v jakémkoli dopravním prostředku připadá jako totální nouze a pracuji buď normálně v práci, nebo u stolu kde si věci rozložím… Číst vice »
Jak vyhozené? Že ty máš auto a ostatní ne, prostě na takový standart nemají. Tak jsou odkázáni na vlak, bus, MHD. Nebuď sobec, dopřej ostatním. Díky.
Nepřejícnost a sobectví? Psal se rok 1838:
Proti prodloužení tratě se ostře postavil budějovický magistrát, který zaslal dva písemné protesty zemskému guberniu jako orgánu schvalujícímu prodloužení tratě (její prodloužení prý bude mj. sloužit „k obohacení jediného muže tak již zámožného svou plavební činností“).
https://www.koridory.cz/pocatky-zeleznice-v-ceskych-budejovicich-1-cast/
Akorát, že 200 km/hod bude jen pro naklápěcí soupravy… Ale ono je to jedno, národní dopravce bude stejně hrdě jezdit se starýma béčkama ještě 50 let, než se úplně rozpadnou.
Viděl jste vagony, co se momentálně přestříkávají na žluto-černo?
super skvělá zpráva!!! jestli bude 4810 metrů tak trumfneme Slovensko, ten Čremošnianský má 4698 m
Nevím, jestli poslední věta pana Svobody je chytrým tahem pro dopravu. Už vidím, jak se odpůrci dostavby D3 ohánějí tím, že přece i ředitel železnic tvrdí, že D3 není potřeba.
Co v tomto případě opravdu nebude potřeba, to je českobudějovické letiště. Na rozdíl od potřevné D-3 bohužel už stojí.
nemějte strach, v českém autostánu, plném autofilních jedinců, to nehrozí……
Jo no, lidi po revoluci zbohatli. A mnohým to vadí!
Není to málo? Už před lety ČD dokázaly z Bohumína do mostu za 20minut!
Jo, dost blbým způsobem. Nemálo jich totiž skončilo v hrobě. A to chtěli do Prahy na Iron Maiden.
máte to špatně bylo to ze Studenky do Mostu za 20 vteřin : )
Já to slyšel takhle 🙂
Do Budějovic rychle a dál lochnesku. Ten kdo jede dále na Rakousko atp. bude mít vždy lepší auto. Ta dálnice do toho Linz nakonec stejně bude a u kolejí alespoň sousedí nepočítají vůbec s ničím.
Počítá se s Linz – Pregarten.
No to ano, ale to je kousek co zrovna nic moc neřeší.
Kolik že lidí jezdí do Budějovic a kolik jich jede o kus dál? Že by většina? Tak těm to dozajista pomůže. A těm, co jedou někam dál, to dozajista nemůže ublížit. Ikdyby jeli autem.
Z euro-strategického hlediska by to bylo dobré, ale znamenalo by to komplet novou trať se spoustou tunelů a viaduktů. To se momentálně nedá ekonomicky zdůvodnit.
Jen blázen pak pojede z Budějovic do Prahy autem… No nevim, po dalnici D3, po jejim dokonceni, to bude +- stejne, jestli to pojedu po dalnici o 15-20min. dele, tak to je spise na tom, zda chci nebo nechci vlakem.. Chybi rychla trat na Benesovsko… to je brzdou cele trati… a nejen to, ze koridor v soucasne podobne na Benesov neni vhodny ani pro dojizdeni do Prahy, pokud primo nebydlite v blizkosti zastavky,… Nicmene po dokonceni Nemase, to bude uz velmi dobre spojeni, vzpominam na jednokolejku a cestu do Budejovic a dnes uz je to jine kafe… Kez by to… Číst vice »
Možná od Jesenice. Problém D3 bude výjezd z Prahy. Už teď je Vídeňská přecpaná dojížděči. A jet po okruhu až ke Strakonické, která má napojení na městský okruh už toho moc neřeší, navíc je také přecpaná. Krčská radiála byla odpískána a proti Vestecké spojce se vede stejně usilovný boj jako proti severní části okruhu. Jediné kapacitní spojení do centra bude nadále to současné, tedy D1… To znamená buď jet po jižní části okruhu až k Modleticícm (i tady už je to kapacitně na hraně) nebo sjet u Benešova na starou I/3, tak jako teď… Bez Vestecké spojky nemá smysl D3… Číst vice »
Strakonická I/4 na D0 napojení má, ale D4 na D0 napojená není. D4 končí na Jílovišti (chybí tam 9km dálnice).
V praxi to nepoznáte, respektive auta zpomalí ze 150 na 120 :-).
Je tam kousek i 50 a dokonce i měří. Ale kdo chce kam. Druhou věcí je že ve štrůdlu stejně jedete podle toho nejpomalejšího. 🙂
To co napsal Svoboda je nehorázná drzost. 90 minut pojedu z jednoho nadraží na druhé. A kde je další cesta na nádraží a z něj, a pak možná to auto je rychlejší. Když pojede rodina auto je vyjde rozhodně levneji..? A tak bych mohl pokračovat. Takze v roli blazna je mozná nekdo uplne jiny
Z Příbrami to máme do Budějic i do Prahy 90minut už teď. 😀 😀
To se zlepsi, az budou po devadesate modernizaci tlakotesne sukafony 😆
Ano to bude hned po slavnostním proražení tunelu mezi stanicí Praha-Smíchov a stanicí Praha-Beroun
Takhle pánové podle nějakých plánů měla být trať Praha Budějovice pro rychlíky asi na 90 min. Pro Expresy by to mělo být cca 70 – 80 min.
70min. zni lepe nez 90… ale nebude se stavet VRT z Prahy na Benesov, takze tam zustava rychlost 75-100km/h… tim se puvodni palnovany cas zrejme prodlouzil…
Autem to obvykle trva 1,5 az 2 hodiny dle aktualniho provozu a take odkud a kam presne clovek jede (malokdo zije na nadrazi a potrebuje na nadrazi) a kdyz pripocitam cas na/z nadrazi a prumerne pul intervalu, o ktery vlak pojede spatne, tak je auto samozrejme stale jasnou volbou a to opomijim jina nez casova hlediska.
No já nevím, ve vlaku z ČB do Prahy prostě dvě a půl hodiny pracuju a popíjím pivo a kafe. Jak se dá strávit cesta autem?
Posloucháním hudby, konverzací se spolucestujícím a také zábavou, kterou řízení vozu poskytuje, pokud to tak máte nastaveno. Pití kávy a alkoholu nevyhledávám ani normálně a pracuji v tom čase, který vy strávíte čekáním na vlak a cestou MHD v obou městech.
Zábavu kterou mne poskytovalo řízení auta skončila tak před 15-20 lety ne, že bych aktivně jezdil vlakem, ale na některých trasách to prostě smysl dává. Jinak Vás mohu ubezpečit, že dneska řízení je o všem jiném, ale určitě ne o zábavě. Nyní při covidu se to přiblížilo tak 15 let zpět přes den a v noci tak prázdniny víkend začátek devadesátek.
Je fakt, ze pracovat v nem obvykle moc nemuzete a i v pripadech, kdy to teoreticky jde, napriklad vyrizovani hovoru, to neni uplne rozumne. Na druhou stranu ne kazda prace je ve vlaku zvladnutelna a ne vzdy v nem panuji takove podminky, aby se rozumne pracovat dalo, staci par „podarenych“ spolucestujicich a veskere soustredeni na praci konci. Pokud autem do CB dojedu za 1,5 hodiny a cestou na/z vlaku a cekanim ztravim treba hodinu, tak se bavime jen zhruba o pulhodine prace diky vlaku navic, prace v provizornich podminkach, kterou by clovek pravdepodobne zvladl rychleji a poctiveji zpracovat v kanelari.
Já jsem akademik a dost času trávím čtením a psaním. A právě fakt, že není vhodné telefonovat rozhodně zvyšuje produktivitu.
Na psaní vědeckého článku se potřebuji v kuse soustředit.
Za 90 minut to je tak z Pražského předměstí na Chodov mimo špičku a rychlosti na hraně, či mírně za hranou předpisů. Takže mi cestovní doba vlakem z centra do centra přijde skvělá…
No argument je že málkdo potřebuje jet z Lannovky na Václavák. Pak získává to auto body navíc. byť teda jak v Praze, tak v ČB se v poslední době dost akcelerují snahy o vymístění aut z města (nikoliv jen centra)
Zapomínáte na jednu důležitou věc. Autem jedu kdy chci, vlakem můžu jet jen, když jede vlak.
To sice obecně je výhoda auta, ale pokud ten vlak jezdí dostatečně často, je to na takovýto trase výhoda celkem nepodstatná.
Ale také ho musíte někde zaparkovat. V Praze to není nejlehčí.
Přesně ! To mi momentálně přijde jako největší výhoda cesty vlakem, tedy alespoň v pracovní dny.
Jenže někteří lidé si chtějí po cestě třeba číst, nebo mají z řízení panickou hrůzu.
Pokud to pan Svoboda myslel tak, ze kazdy, kdo nema panickou hruzu z rizeni jest blazen, tak to dava smysl a timto se omlouvam za nepochopeni tvrzeni o tom, ze jen blazen by jel autem 😉
Čtení, předstírání práce, koukání na filmy a všechny tyhle aktivity jsou jenom způsob, jak alespoň trochu efektivně využít čas. Jen málokdo pojede cíleně vlakem, aby měl ty 2 hodiny jakože volno, ve kterém si může číst.
tak já tedy když jedu někam vlakem, tak efektivně pracuji a není to předstírání, jen zbytečně dehonestujete jiný názor
Budíček za 50 let prosím. Aha, toho se už možná ani nedožiju.
Nojo, kdysi se postavila první pořádná dálnice (kvůli federaci silnice pro motorová vozidla) na Turnov, bo měl Štrougal chatu na Jizerce.
Dneska má Jiříček sestru v Budějicích a my kvůli tomu musíme stavět tunely. Přitom i odborníci na internetu se vyjádřili tak, že jednokolejka stačí, ekonomika nevyjde a substrát si v tunelu cestu náležitě neužije.
Mám stále intenzivnější pocit, že jste psychopat.
Když se něco staví „nedostatečně razantně“, máte kecy. Když se tranzitní koridor má zkrátit o několik kilometrů klikaté a listím zapadané jednokolejky, vymýšlíte si kokotiny zase jiného rázu.
Vždyť celá tahle komentující identita je čirá parodie. Občas mu něco uletí, ale často je vtipnej a trefnej. Nechápu, že někdo bere to, co píše, doslovně a vážně…
Já mám Luďka rád! Když není Petr.r, tak je sranda aspoň s ním 😉
Jen bych chtěl upozornit, že i navzdory iniciálám jsme dva různí lidé. S tím, co pan Luděk napsal, nesouhlasím ani trochu.
Jak bych vám to, Jarku, vysvětlil. Samozřejmě že jsem psychopat. Na Nábřeží a v Dlážděné mohou být pouze 3 druhy lidí: nadšení šotoušci, ti moc dlouho nevydrží. Jednak chtějí aby se něco dělalo a potom nevědí o co nám tak nějak jde. Pak tam jsou užiteční idioti. No a nakonec my, kterým jde tak nějak o maximalizaci (našeho) zisku s co nejmenším vynaloženým množstvím práce. U toho je třeba nakrmit všechny kamarády, co nás do těch židlí vstřelili.
Proto za optimální považuji neustálé rekonstrukce lokálek. Takové stavby, jako je NEmaŠe, jsou naopak jen na obtíž.
„Jen blázen pak pojede z Budějovic do Prahy autem,“ řekl Svoboda. Pravda, protože než se to podaří v této zemi postavit, tak už se bude běžně cestovat teleportací.
Nevíte někdo, jestli je někde k dispozici zásoba projektů, které tahá z rukávu při navýšení rozpočtu SŽ? Myslím projekty, které lze v krátké době realizovat a záleží jen na financích. Interaktivní mapa SŽ neni dost podrobná.
1. Vyberte zcela náhodně libovolnou lokálku.
2. Vyberte částku, kterou chcete investovat. Neomezuje se, zdroje jsou.
3. Opakujte, že jde jen o údržbu, tedy ekonomika nemusí vyjít.
4. Opakujte
Jistě, momentálně jsou v kurzu staniční budovy, pak se dají dělat těžké stavební obnovy lokálek a taky jdou jednoduše vyměňovat přejezdy. Technický dluh na železnici je tak velký, že tam dvacet giga jen zasyčí a ani to nepoznáte…
Pokud je u budovy možnost že pak budou provozní náklady kryty nájmy, nebo dokonce v zisku, tak proč ne?
Přesně, optimálně jako v UnO! To je náš vzor!
Jak je to s rekonstrukcí spojení z Budějovic do Linze?
Hotovo někdy od roku 2010 cca. Nic jiného se minimálně na CZ straně neplánuje v nejbližších 10-20 letech, v Rakousku možná něco na úseku Linz-Pregarten.
Nemůžu si pomoci, ale tohle je hrozná škoda, tahle trať až bude dokončená bude nejlepší v ČR, skoro až neadekvátně vůči významnosti, myslím, že by bylo fér uvažovat o budoucnosti úseku za ČB, a tedy i novou tratí na Linec, v případě, že by vedle do Českého Krumlova, a pak na hranice, zajímavost téhle trati, i z pohledu Rakušanů, by výrazně vzrostla, samotné ČB by pak mohli značně profitovat z dobrého spojení jak s Prahou, tak Rakouskem
Téhle trati hlavně chybí rychlý a kvalitní průchod od hranice Prahy za Benešov!
Co s tím? Osobně pochybuji, že projekt nové tratě do Benešova někdy projde jako rentabilní…
Třetí kolej aspoň do Strančic?
Těžko říct, ale v momentě, kdy bude na jihu hotovo bude tahle část hlavní brzdou celé trati a doufám, že nad tím v SŽ aspoň přemýšlí
Běži studie proveditelnosti na novou trať Praha – Benešov – Bystřice (200 km/h).
Takový provoz panťáků, aby byla potřeba 3 kolej tam není a asi dlouho nebude. Problém je klikatice původní trati a pomalé průjezdy Čerčany a Benešovem…
Trať ČB – hranice ČR byla opravena za 1 miliardu(z EU)(na ty malé peníze to vidět je), z důvodů, že do stávající stopy nelze vložit více peněz, a v nějaké velmi daleké budoucnosti se postaví nová stopa. Průšvih je Praha – Benešov. To byla ta seškrtávací ekonomika té doby, navíc když jste viděli jak se to stavělo, v jednom měsíci jedna patka pro TV, v druhém druhá, …..na to se nešlo ani koukat. Zdálo se, že vlastně do toho Benešova se to ani nedostaví.
Když člověk vidí nynější stavby (ze Soběslavi, ze Sudoměřic a v Praze, to je skutečný pokrok.
hm pokrok to sice je ale v Africe se staví asi 500 Km tratě najednou 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=gNo5rI454TQ
Varianta přes Č. Krumlov se projednávala, ale jak píšu níže, nebyla prosazena zřejmě z ekonomických důvodů. Stručně řečeno celá tato trať je zabita úsekem Praha – Benešov.
Na Plzeň skončí pendolíno s novými soupravami, tak možná právě na jih by se využilo, že by jezdilo rychleji jak úseky na 200 ( pro klopidlo souvisle), tak klikatici u Prahy…
Neskončí. Ty 2 páry zůstanou.
Ideálně trasa Budějovice – Praha – Děčín, pokud se chce využít maximum jejich vlastností..
no čd by už mělo na hlavní trať do Ostravy koupit něco nového než 20 let stará pendolina a tyhle přesunout právě na Severo – Jižní trasu
Pokud 200km, tak je jasne, ze vlaky by mely jezdit jeste rychleji, nez 90 minut.
ano myslím že SC do Vídně přes ČB a Linec by mohlo jízdní dobou atakovat ty 4 hodiny přes ČT a Brno, ulevilo by se koridoru, využilo by se 230km/h, klopení a třetí sběrač. A ekonomicky by to asi vyšlo.
Chtelo to zustat u VRT Praha-Benesov-Svetla n/S…. z casove by zkratila cestu o cca 20min. a pak trat na Linec klidne na 160km/h a vyslo by to krasne, skoda, ze se koridor na budejky cely nestavel na 200 od zacatku…
Tu trasu VRT mezi Benešovem a Světlou bych chtěl docela vidět 😮
Že by poloviční Vindobona.
Tech 200 bude ale jen na par usecich, ktere se preprojektovavaji, a nekde jen pro klopidla… kdyz mate naprojektovanou trat s max. 160km/h a chcete to behem stavby zmenit na 200km/h, tak to nejde uplne vsude a neni to nic jednoducheho, pokud je trat plna oblouku…
A bude to 200 km/h a nebo „200 km/h“ ?
Protože jestli těch 200 bude jen pro klopidla, který se tam stejně nikdy nepodívají …
A jak víte, jaké vozidla budou pořízena třeba za 5 roků? Bude-li i motivace od MD tato vozidla požadovat, tak se s nimi zde potkat můžete.
Určitě. Státní kasa prazdna a MD bude kvůli pár minutam platit klopidla do Budějic.
Na této trase budu považovat za velký úspěch žlutý flirt v horizontu 5-10 let…
To je už moc pesimistické.
Ne, bude pro normál vlaky
Tak ony některé úseky byly budovány na 160 taky jen pro klopidla. A některé se kvůli tomu ještě na poslední chvíli měnily, aby to vyšlo i pro klasiku.
„Vítěz má zpracovat dokumentaci pro územní řízení…“
Já myslel, že už to územní rozhodnutí má?
Na část stavby v Budějcích územko stále chybí.
Času dost.
Když už tak Sasu žost, času dost s tímto nemá nic společného.
Doufám, že tomu i bude náležitě odpovídat i, jízdné….Za 1,5 hoďky bych viděl odpovídající taxu, někde, okolo 700 kč jedním směrem, bez žádných slev, pěkně,KOMERČNÍ JÍZDNÉ….
Důvod?
Za rychlost a kvalitu, se snad, PLATÍ PŘIMĚŘENÁ CENA, NE??
a koli si ti najde PŘIMĚŘENÝCH zákazníků?
Kolik byste byl ochoten platit za jízdu po rekonstruovaných úsecích D1? Nebo třeba po D3? Postavíme mýtnice a jdem do toho!
Žádné známky jen elektronické mýtné všichni. Spíše elektronická peněženka na platbu za projetí mýtnic na trase A-B. Osobák pěkně 30 Kč od mýtnice k mýtnici. Kamion 200 Kč od mýtnice k mýtnici. Jízda po sousedních komunikacích 1 třídy 30 Kč a 200 Kč. Jízda po ostatních komunikacích 20 a 500 Kč. Vjezd do města 50 a 500 Kč dále pak mýtné za projetí pásem v městě. To by bylo peněz na silnice a zbylo by i na vlaky.
Tak se odstěhuj do Německa, tam to tak mají, a nezaváděj nám tyto manýry sem.
jááááj, to jsem nasypal sůl do očí, režijkářům…No, tak si počkejte na rychlík, tam je řežijka a z Budějek, je to za 2,5 hoďky….
Budějky, jáááj, Budějčáci teď z Vás zvrací 😂😂😂
Ale v Německu v předstihu koupena zpáteční skupinova jizdenka stoji relativne málo.
Trefa 🙂 Mě úplně stejně baví ukončovat diskuze s nadšenými příznivci VRT v ČR dotazem jestli jsou teda ochotný platit 1500 do Brna a 2000 do Ostravy :))
Reakce potom stejný jako pod tvým příspěvkem: )
Každá sranda, NĚCO, HALD, STOJÍ…
Člověče, to by musel stát lístek z Mělníka do Mšena tak 4 tisíce…
Jenže tam za ty 4 tisíce člověk zažije úžasný zážitek. Projede se fungl novou tratí v supermoderním vlaku a neskutečnou rychlostí. Takže tam se ta rekonstrukce za pár korun vyplatila. A dokonce se i hodně ušetřilo za nové mimoúrovňové přejezdy 😉
Ono se uvažuje o VRT do Mšena kdy to bude????
Umerena cena je asi 700 do Brna a 1000 na Ostravu. Plus minus cena benzinu. Motivaci je pak cas…
No úvaha to je krásná, leč trochu nerespektující to, že nejde o to si postavit zahradní železnici a na tý vozit lidi ale že jde o síťovou službu s makroekonomickými přínosy pro národní hospodářství. A když už jsme u toho … že se teď jezdí za podnákladové ceny i na běžných tratích nebo koridorech vám nevadí?
Autem (až pět osob) stojí cesta Praha-ČB kolem 200Kč. Za 700Kč by možná jelo pár lidí služebně, spíš ale ani to ne, jelikož používají obvykle služební auto, aby mohli přijet až na místo k zákazníkovi.
To počítáš jen naftu ne?
Za 200,- máte při mírné spotřebě pouze palivo. Ale to auto si musíte buďto koupit, nebo půjčit.
Tady je 5 let staré počítání a jsou to poněkud jiná čísla….
https://michalptacek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=454824
Vlastnictví auta je prakticky součástí už každé domácnosti a toto vlastnictví představuje fixní náklady bez ohledu jestli jezdí více nebo méně. Pro konkrétní cestu tak lze ke spotřebě paliva počítat snad jen opotřebení gum a oleje, což jsou vzhledem k trvanlivosti ale téměř zanedbatelné částky v přepočtu na km. Hlavním srovnávacím kritériem je tak spotřeba a cena paliva.
K tomu jeho vypoctu. Napr. on za 18 rokov nabehal 81 000 km. Takze rocny nabeh nema ani 5 000 km. Ja na mojom za 10 rokov nabehanych viacej ako 120 000 km. Takze pocet kilometrov o polovicu vecsi. Naklady na udrzbu az tak nevzrastu, lebo pri vela ukonoch je casovy interval. Napr. olej by sa mal menit raz rocne alebo 20 000 km, podla toho co nastane skor. Kupil som 5 rocne auto, takze nadobudacia cena je niekde inde ako pri novom. Tak isto som nemal lizing, havarijnu poistku. Auto je prestavena na LPG, takze cena paliva sa pohybyje… Číst vice »
Na druhou stranu lidi, co najezděj za rok hodně a jezděj delší trasy, většinou kupujou o dost dražší auta, rychleji je střídaj, nekupujou tolik ojetý, takže ty náklady na pořízení většinou rostou dost úměrně tomu, jak roste počet km, kterým se dělej. A tyhle dražší a novější auta bývaj o dost dražší na servis. Jezdit dálkový trasy tou na koleně opravitelnou Feldou se fakt nedá považovat za pohodlí a pochybuju, že by to lidi rádi dělali často. Neříkám, že to s jiným autem a za jinýho nájezdu nemůže na km vyjít levněji, ale taky to může být i víc. A… Číst vice »
Jenže zaplatíte více za servis protože LPG je v tomto ohledu nepřívětivé k autu, Navíc nízké oktanové číslo okolo 75 vás požene do vyšší spotřeby. Já zvolil CNG a nelituji. Zástavba je od výrobce. Oktanové číslo 120 takže na CNG to jezdí lépe než na benzín. Holá spotřeba 0,8 Kč/1km. VW Touran. Pokud bych měl plničku doma tak po návratu investice do plničky 0,3 Kč/1km. Potřeba plnit mimo domov minimální Touran má dojezd na CNG 550 km.
Oktanové číslo LPG je kolem 100-110. Ja si naopak po přepnutí na tovární LPG, všimnu živějších reakcí plynu oproti benzínu s 95 oktany.
Asi jako do ceny jízdenky na vlak připočítáváte cenu MHD/auta na cestu na nádraží, přirážku za nepohodlí a delší čas cesty … viďte?
V 5 lidech 200 Kč????? Tak to vychází na 1 dospělého a 4 mimina. A prázdné auto. Jo na CNG to ano. Na benzín naftu ztuha. Už jen co propálíte na cestě do centra Prahy.
A vlastně proč ne? Jen ať to objednavatel a ČD zkusí, koneckonců podobně to bylo s koridorem na Ostravu – tak dlouho tam byly přepálené ceny, až to vyřešila konkurence, takže teď máme jeden z nejlevnějších koridorů vůbec v Evropě.
JindraLne: po dokončení koridoru, možná již po zprovoznění úseků Soběslav – Doubí a Sudoměřice – Votice vstoupí na trať další dopravci (Nemaše neomezí zásadně provoz) i bez objednávky MD.
Už, aby to bylo….
Jako že klesnou náklady tak zdražíme nad úroveň konkurence? Vysoká škola ekonomická života?
TO spíš VÚML.
A jinak je hezký, jak se tuní trať do Budějovic, ale co ten Liberec? A Kladno s Rakovníkem… To jsou snad největší ostudy na dráze, na které se za 30 let po totáči ani nešáhlo…
Nesouhlasím. To co uvádíte je pouze ostuda. Největší ostuda je Brno -Přerov a Choceň-Ústí nad Orlicí.
Máte pravdu, na Brno-Přerov jsem zapomněl, dávám před Kladno.
Choceň-ÚnO je na spadnutí aspoň oprava.
Tak Kladno je taky na spadnutí už desítky let.
Na spadnutí je taky Vyšehradský železniční most.
Tak na spadnutí je toho na tratích a okolo tratí stačí jen koukat z vlaku ven.
Choceň Ústí n.O. tam přeci chybí tunel, a železnice tam meandruje s řekou. Nebo ne ???
Liberec momentálně není priorita
Tak žlutý a zelený může být rád.
To mne připomíná Všejanskou spojku půjde se do ní někdy? (Milovice-Všejany)
Liberec, bohužel, nebyl priorita nikdy.
Na spadnutí je celá Česká republika…
Tak snad se toho opravdu dočkáme a zbudou také nějací masinfyrove.
Pokud má vlak zvládnout trasu cca 170 km za 90 minut, vychází průměrná cestovní rychlost na zhruba 113 km/h (bez zastavování v nácestných stanicích). To mi tedy přes rozsáhlou modernizaci a stavbu mnoha nových úseků přijde dost málo. Jestli se všechno rekonstruuje a dostavuje na 160 – 200 km/h, tak proč je výsledná průměrná rychlost tak nízká? Po tak zásadní rekonstrukci bych očekával výsledný čas jízdy blízký jedné hodině (za předpokladu vhodných lokomotiv a vozů). Že by zase jenom trapný marketing státního podniku, přičemž maximálních rychlostí půjde dosáhnout tak na 50 % trati?
Počítejte to jen do Bystřice, dál je to poctivě zrekonstruovaná klikatice, kde je homogenizace na 90 km/h prezentována jako úspěch.
Navíc v článku je chyba – všechny stavby kromě NeŠe jsou projektované na 160 km/h, je snaha z toho teď dodatečně vytáhnout co se dá, ale směrově bude vyšší rychlost reálná jen někde.
Veselí (mimo) – Ševětín bude také na 200 (pro klasiku).
Panoramix: Z hlavního nádraží do Uhříněvsi pojede reálně max 100 km/hod, poté využije maximáln rychlost, ale je otázka, zda-li Benešov, Olbramvice, Soběslav a Veselí může projet maximální rychlostí. V Táboře předpokládám zástavku. Pokud v té době době bude dálnice D3 ve střednách Čechách, tak autem to bude podobné, takže bude rozhodovat, odkud z jižních Čech a kam člověk pojede v Praze včetně možnosti parkování.
Ano, může jet maximální rychlostí pro konkrétní typ vlaku. V Benešově díky vedení trati na pražském zhlaví tedy 80, stejně tak v Čerčanech.
Neocekavejme ale nějakou 200, tou pojede asi jen protokolární vlak pro papaláše. Na naprosté většině trati bude 200 jen pro vozidla s naklápěcí skříní.
Pokud pojedu do přímo centra nebo vnějšího centra (Vinohrady, Žižkov, Karlín, Holešovice apod.) vyplatí se vlak, pokud to budou okrajové části města jako Jižňák, Stodůlky, Zahradní Město stojí za úvahu auto
Proč vlastně nemají stavět i ve Veselí? Docela na hlavu-takový to otevěl si hospodu, ale chodili mu tam lidi. Přípoj od/na trať na Jihlavu, Velenice a naopak z těchto směrů na Prahu.. To by i za těch pár minutek zdržení stálo.
To jsem doteď taky nepochopil, ale snad vědí, co dělají. 🙂
Řekl bych, že „žlutej“ to bude vědět určitě. Třeba až se konečně dočkáme jeho nástup k nám na jih. Budou se tu dít věci. Jestli teda na Budějovice nasadí modernizovaný „ojetiny“ na nějakých 160-200km/h. Můžou se jít dráhy s béčkama na Budějice tak akorát vy**t. Jestli pak bude i dostatek cestujících na koridoru i od Veselí na Prahu (což asi i bude), bude tam pro další platící zákazníky stavět i Jančura. Dráhy budou mít pak už jen možnost přizpůsobit se, nebo přijít o cestující.
Navíc když je ve Veselí velký propad rychlosti.
160->145. 🙂
Tuzemák: rychlíky ve Veselí staví, expressy nikoliv, protože na ně nejsou navázané osobní vlaky. Hlavně není důvod, aby vlaky zastavovali v každé vesnici.
Ke vší úctě k Veselí, neřekl bych teda zrovna vesnice. :-)) Navíc s možností přestupu na Prahu/Budějovice od Hradce,Velenic, Třeboně… Jo vím o „rychlících“ , ale bavil jsem se právě o těch lepších expresech. Ale chápu, u „modrých“ není snaha a nejde to. Mohli by tím jezdit i lidi. Proto jsem tu zvědav na „žlutou“ konkurenci. Doufám, že se mu po zavedení snad postupně trasa ujme a konečně se tu i nám zvedne kultůra cestování. Snad při troše štěstí pak třeba bude Jančura posílat i několik spojů denně? Uvidíme až začne přípaně jezdit na jih, jak kdy a s čím… Číst vice »
V té době určitě D3 nebude. To je jistota. To bude dřív i tunel do Berouna.
Tak té D3 bych se bál, že bude. Pokud bude D3 v středočeském kraji za 15-25 let bude to úspěch. Takže to zrychlení vlaku do Budějovic v kratším časovém horizontu dává smysl.
Snad se zavedou i přímé vlaky a doba se dostane pod hodinu.
Stavba bude dokončena v daleké budoucnosti, to se už bude i u nás jezdit určitě přes 250-300km/h a budeme mít za sebou patnácté kolo na přípravu plánování VRT do NDR.
Přimé vlaky? No ty už dnes jezdí. Nebo jestli si myslíte, že zavedou spoje, které nebudou stavět na Zahradním městě a Táboře, tak to dost pochybuji a cestovní dobu tím pod hodinu rozhodně taky nedostanete.
S vlaky z ČB se plánuje zastavovat na Zahradním městě?
R určitě a Ex je v diskusi.
Tak v Libni staví i Pendolina jen žlutý Libní pohrdají.
:D. poslední věta mě fakt pobavila 🙂 ale super. konečně se něco o děje…
Tak především je to od p. Mojmíra Nejezchleba totální blábol, jelikož k 90min k cestě z pražského nádraží na budějovické p. Nejezchleb „zapomněl“ připočítat čas pro cestu z výchozího místa na nádraží a z nádraží zas na cílové místo. Což může být další hodina i více. Nehledě na přepravu zavazadel o ceně ani nemluvě. Místo těchto hloupých prohlášení p. Mojmíra Nejezchleba bych se raději dozvěděl, od kdy bude na trati plně funkční zabezpečovač ETCS.
Tak bez ETCS by neslibovali 200km/h
Na části tratě bude ETCS letos, na další na jaře a na zbytku se zprovozněním nových úseků Soběslav – Doubí, Sudoměřice – Votice a Hostivař – hl.n.
Mno jesli do té doby nedostaví taky D3 přes Jilove, tak bych té větě i rozuměl. Včera jsem jel autem do Budejek asi 3,5 hodiny z toho vetsinu doby trvalo jen přes Benešov.
Neuvěřitelné..
Z Benešova do ČB jezdím běžně 70 minut, předevčírem 90 kvůli slibovanému, ale 30 let chybějícímu obchvatu malé vesničky Olbramovice
A z Prahy do Benešova jezdíte kolik abych si to mohl sečíst.
Ten není ve státním zájmu, rušil by hosty na Čapáku.
V Benešově se neustále něco staví, aktuálně kruháč (namísto MÚK) a následovat bude tunel, takže o zábavu je a bude postaráno.
Pokud se stavba dokončí v roce 2028, kdyby měla být dokončena dálnice D3 ve středních Čechách (dle plánu výstavba 2024 – 2028), tak budeme mít z jihu Čech velmi komfortní spojení z Prahou.
Naivko
Jj, Ťok taky sliboval stavbu (dle mě potřebnějšího) úseku 511 přes Běchovice roku 2019. Stavět se nezačne ani příští rok
To bude dřív VRT do Krumlova než D3 do Prahy.
A nebo bude hotová D4 do Písku. Pak přejedete do Tábora a do Budějovic už zase pojedete po dálnici. 😀