Infrastruktura Stavebnictví Železnice

SŽDC zahájila miliardovou modernizaci severočeské stanice Řetenice

Nádraží Řetenice. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons
Nádraží Řetenice. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty spouští velkou rekonstrukci železniční stanice Řetenice na západním okraji Teplic na Podkrušnohorské magistrále. Vedle přestavby samotné stanice řeší stavba i úpravu navazujících mezistaničních úseků směrem na Teplice v Čechách, Oldřichov u Duchcova a Úpořiny.

V Řetenicích vznikne nové ostrovní nástupiště o délce 120 metrů a vnější nástupiště dlouhé 50 metrů. Přístup na nově vzniklá nástupiště umožní stávající lávka doplněná o schodiště na ostrovní nástupiště a o dva výtahy.

Rozsáhlá přestavba stanice si vyžádá i omezení železničního provozu. Od 25. dubna jsou naplánovány denní výluky na výstavbu základů stožárů pro nové trolejové vedení, pažení mostních objektů a demontáž postradatelných kolejí. Od 3. června pak budou postupně probíhat nepřetržité výluky tak, jak to bude vyžadovat postup stavby. Dokončení rekonstrukce se plánuje na květen příštího roku.

Zakázku získalo sdružení firem Chládek & Tintěra (z Litoměřic) a Elektrizace železnic Praha. Cena za stavební práce činí podle registru smluv 762 milionů bez DPH, když předpoklad při vypisování zakázky byl 783 milionů bez DPH. Správa železnic pak uvádí celkové investiční náklady akce (CIN) ve výši 945 milionů korun bez DPH.

Stanice dostane i nové sdělovací a zabezpečovací zařízení, které v budoucnu umožní osazení systému ETCS.

40
Diskuze

avatar
5 Komentáře
35 Reakce na komentáře
22 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
23 Autoři komentářů
Josef SandrRomaneroApollo17Skinheads & Punks unitedFoxx Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Michal
Host
Michal

Ta cenovka je mazec. Stanice uprostřed průmyslových areálů (jezdí do nich dělňasové vlakem?), zástavba daleko a mizerně přístupná… Fakt to musí stát skoro miliardu?

Jan Sůra
Admin

Není to jen modernizace samotné stanice. Jen SŽDC má talent pojmenovávat věci tak, že si lidé myslí, že je vše předražené. Viz stavba nádraží v České Lípě. Většina lidí si myslí, že stálo miliardu, ale poněkud se zapomnělo, že v tom je i úprava a zrychlení x kilometrů kolem. Tím neříkám, že Řetenice jsou levné. Ale nejsou to jen Řetenice.

Michal
Host
Michal

Tak leda že tak… 🙂

Michal
Host
Michal

Přeji pěkný den, není to 1miliarda, ale 762mil., a opravdu to není jen o Řetenicích. Rekonstrukce Řetenic navazuje na stavbu Oldřichov. Také zde byl problém se spodkem, protože se v průzkumu narazilo na uhlí v podloží. To byl docela problém z toho důvodu, že při kratším otevření dochází k jeho oxidaci a tzv. zahoření. Bude tam také jedno ostrovní nástupiště a jedno vnější. Odstraní se propad rychlosti ve směru na Úpořiny atd..

Josef Sandr
Host
Josef Sandr

Sláva. A příští rok se tím pádem konečně zbavíme jízd po nesprávné koleji v celé trati Ústí nad Labem – Cheb. Mělo by to být v polovině května.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jak to souvisí? To snad není nezbytné ani nyní, ne?

Apollo17
Host
Apollo17

To už za rok bude hotovo až do Bíliny?Tam se také jezdí po nesprávné.

eratosthenes
Host
eratosthenes

Mohu se zeptat, co tím myslíte, ‘jízd po nesprávné koleji’?

Apollo17
Host
Apollo17

Je to jízda v „protisměru“-v tomto případě po levé koleji,která nemá standardní zabezpečení(jezdí se na rozkaz v mezistaničním oddílu).Na všech ostatních úsecích mezi Ústím a Chebem se múže po obou kolejích(vlevo/vpravo) bez dalších opatření-tzv, banalizovaná trať.

Josef Sandr
Host
Josef Sandr

Nene, tam jízdy po nesprávné skončí už v březnu 2020 aktivací provizorní výhybky Ledvice, akorát, že až do listopadu bude jednokolejný provoz. De jure bude trať banalizovaná už od března, ale de facto až od listopadu.

PetrB
Host
PetrB

Ta stanice se by se mela spise jmenovat Teplice-Retenice, tak jako Prosetice na trati 097… obe se totiz nachaziji na uzemi mesta Teplic a jak Retenice, tak Prosetice jsou jen mestskymi castmi Teplic…

xyz
Host
xyz

Obdobně nepřesné názvy jsou i např. v Ústí nad Labem nebo v Liberci. Zato např. v Pardubicích bylo doplněno slovo „Pardubice-“ před názvy relevantních stanic a zastávek až v roce 2001 (dlouho poté, co se Rosice nad Labem, Černá za Bory či Svítkov staly součástí Pardubic); obdobně tak až po několika desetiletích přejmenovaná (až cca v roce 2012) stanice Chrlice na správné Brno-Chrlice.

Karel
Host
Karel

A ta sranda s tím přejmenováním všech zastávek v katastru Pardubic stála tenkrát údajně 26 melounů.

Alibaba
Host
Alibaba

Škoda, že u názvu Rosic se nevynechalo „nad Labem“. Už tam není potřeba, a čtvrť je taky bez toho.

PetrB
Host
PetrB

Ono toho je po CR asi vice, tady v Budejcich je zas zastavka s nazvem Nove Hodejovice (trat 199), ale opet je to jen mestska cast Budejc, takze tato zastavka by se mela spravnr jmenovat Ceske Budejovice-Nove Hodejovice

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Čímž by se zařadila do kategorie zastávek s nejdelšími názvy v síti …

KLKL
Host
KLKL

Já jsem naopak toho názoru, že správný postup je opačný, tj. například vyškrtat jméno Praha z většiny pražských stanic a zastávek, kromě těch, kde staví dálkové vlaky. Tj. například „Veleslavín“ místo „Praha Veleslavín“ atd. V metru taky neříkají „Praha – Malostranská“.

xyz
Host
xyz

Pominu-li skutečnost, že v žst. Praha-Veleslavín dálkové (tzn. rychlíkové vlaky) zastavují, tak si dovolím upozornit na „drobný“ rozdíl, a to že pražské metro je městský systém výhradně na území Prahy, zatímco železnice je celostátní systém.

klkl
Host
klkl

Napsal jsem to nešikovně, myslel jsem už na vlaky řekněme „středního dosahu“ (protože dálkové vlaky jsou v ČR jen ty mezinárodní), to co staví ve Veleslavíně, ale ani do této „střední“ kategorie nepatří, nicméně mohl jsem vybrat křiklavější případ, třeba Kačerov.
A to s těmi hranicemi města: Vím o tom. Není to podstatné.
Jestli někdy tramvaj dojede do Zdib, budou se SNAD všechny zastávky (kvůli někomu, kdo myslí jako vy) přejmenovávat?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

PID má pro názvy zastávek příměstské dopravy svá pravidla a do Zdib už PIDové linky běžně jezdí, takže není důvod cokoli měnit ani v případě, když tam možná někdy bude jezdit i tramvaj: když je nějaký železniční tarifní bod integrován do IDS, zůstává mu také běžně jeho dosavadní název, ale názvy žádných jiných zastávek ostatní zaintegrované dopravy se kvůli tomu také nemění.

DOMČA
Host
DOMČA

Tam je chyba na kterou uz jsem DPP upozornoval – ta stanice metra by se spravne mela jmenovat „Nadrazi Kacerov“

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ale proč? Na Kačerově přece není jen „nádraží“! Pouhý „Kačerov“ to byl od výstavby metra vždycky, není tam ani řádné autobusové nádraží (jen zastávky na průchozí komunikaci) a železniční zastávka zatím není ani smysluplně snadno dostupná z metra. A zdaleka ne všechny zastávky MHD umožňující přestup mezi MHD a vlakovou dopravou (především ty starší) mají v názvu slovo „nádraží“ („Nádraží Podbaba“ a „Nádraží Veleslavín“ jsou v tomto směru spíše výjimkou, navíc vyvolanou novostavbami tras kolejové MHD) – pro orientaci cestujících v MHD je zjevně užitečnější než název zastávky hlášení v dopravních prostředcích MHD upozorňující na „přestup na linky S a… Číst vice »

Kuba
Host
Kuba

Nevím, proč píšete, že Brno-Chrlice je na rozdíl od samotných Chrlic správné. On snad v případě železničních stanic a zastávek existuje závazný předpis, jak musí být pojmenovány?
Za sebe říkám zaplaťpámbu, že železnice si tohle může odpustit a tak máme stanici Stará Boleslav místo „správného“ Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Stará Boleslav.

Kylchap
Host
Kylchap

Více bych uvítal vyšší rychlost při průjezdu stanicí UnL Západ než současných 60km/hod a 30 km/hod a opravu výhybek v Oldřichově u Duchcova, kde se dvakrát zpomaluje na rychlost 50 km/hod již více jak pět let.

Tomáš
Host
Tomáš

Ty výhybky v Oldřichově budou opraveny v rámci navazující akce Oldřichov – Bílina, která se má také začít stavět co nevidět..

Apollo17
Host
Apollo17

Ústí západ bude brzo zase 60km/h(dokončení rekonstrukce trakčního vedení).Další zrychlení bude až při výstavbě vysokorychlostním tratě Praha-Ústí-Drážďany.
Oldřichov bude celý přestavěn .

Juraj
Host
Juraj

Nástupište 120 m, to znie ako veľmi perspektívna voľba…

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Jako že by tam jednou začal stavět rychlík a znásobil se počet obyvatel?

Josef22
Host
Josef22

Jenom pro ilustraci: V této stanici zastavují pouze Regionovy, RegioPanteři, RegioSharci a sem tam nějaká ta 810…
Tudíž délka nástupiště je doopravdy dostačující.

LuKo
Host
LuKo

Optimalizovat na současný provoz může být ošemetné. Z Úval do Prahy se taky zkracovaly perony, protože tam zastavují jen 2 ešusy a tím pádem nejsou delší potřeba. Ale už v době stavby se řešilo, že lidí je tolik, že ranní vlaky je potřeba vozit 3 ešusy, nicméně perony už zůstaly zkrácené.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Což ovšem případ Řetenic asi nebude – a to nikdy …

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Jako že by tam jednou začal stavět rychlík“
I kdyby tam snad někdy brzy začaly nesmyslně zastavovat i rychlíky, tak současné „Cheby“ mají pravidelně jen čtyřvozové soupravy, které jsou jen v obdobích týdenní špičkové frekvence posilovány o pátý vůz – ano, 120 metrů dlouhý perón není ani na (celých) 5 vozů, ale to už je nouzově řešitelné třeba i nějakým administrativním opatřením = aspoň do doby, než by byl perón prodloužen.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Tak zrovna prodlužování současných rychlíků bych v budoucnu uvěřil, však 6 vozů ve špičce, co to je..

Apollo17
Host
Apollo17

Ale zastavovat v Řetenicích u rychlíku je blbost.I frekventovanější Duchcov už rychlíky projíždějí (mimo ráno a večer),Ústí západ také a zastavují jen Teplice-Bílina -Most.
Nástupiště 120 m je na všech modernizovaných zastávkách na lince U1 (Děčín -Kadaň).
Po medernizaci stanice Chomutov by stálo za to vypustit ještě zastavování R na zast.Chomutov-město.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Zatímco teď je tam … 120 m.

Michal
Host
Michal

A i to mi přijde o 120 m víc než je nutné… Kdo do toho industriálu jezdí?

Apollo17
Host
Apollo17

Je to celkem frekventovaná stanice.Jezdí tam i na směny .

Apollo17
Host
Apollo17

Na konci té lávky(kam bude přístup z nástupiště i výtahy je Řetenické sídliště-asi 500 merů/8 minut chůze

Romanero
Host
Romanero

To ovšem neznamená, že by tam kdokoliv zastavil rychlík podruhé na území města Teplice, vyjma záchranné brzdy 😉 těch 120 m je zde ok = teoreticky nízkopodlažní souprava o 5 vozech na Sp, může být..

Foxx
Host
Foxx

Přímo u stanice je to industriál, ale stačí méně jak 5 minut chůze a jste uprostřed sídliště, takže ano – jezdí tam i lidi, co nepracují ve fabrikách. Pro lidi z Řetenic je to samozřejmě mnohem blíže než teplické hlavní nádraží.

Partneři