SŽDC zahájila miliardovou modernizaci severočeské stanice Řetenice
Nádraží Řetenice. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons
Správa železniční dopravní cesty spouští velkou rekonstrukci železniční stanice Řetenice na západním okraji Teplic na Podkrušnohorské magistrále. Vedle přestavby samotné
Ta cenovka je mazec. Stanice uprostřed průmyslových areálů (jezdí do nich dělňasové vlakem?), zástavba daleko a mizerně přístupná… Fakt to musí stát skoro miliardu?
Není to jen modernizace samotné stanice. Jen SŽDC má talent pojmenovávat věci tak, že si lidé myslí, že je vše předražené. Viz stavba nádraží v České Lípě. Většina lidí si myslí, že stálo miliardu, ale poněkud se zapomnělo, že v tom je i úprava a zrychlení x kilometrů kolem. Tím neříkám, že Řetenice jsou levné. Ale nejsou to jen Řetenice.
Tak leda že tak… 🙂
Přeji pěkný den, není to 1miliarda, ale 762mil., a opravdu to není jen o Řetenicích. Rekonstrukce Řetenic navazuje na stavbu Oldřichov. Také zde byl problém se spodkem, protože se v průzkumu narazilo na uhlí v podloží. To byl docela problém z toho důvodu, že při kratším otevření dochází k jeho oxidaci a tzv. zahoření. Bude tam také jedno ostrovní nástupiště a jedno vnější. Odstraní se propad rychlosti ve směru na Úpořiny atd..
Sláva. A příští rok se tím pádem konečně zbavíme jízd po nesprávné koleji v celé trati Ústí nad Labem – Cheb. Mělo by to být v polovině května.
Jak to souvisí? To snad není nezbytné ani nyní, ne?
To už za rok bude hotovo až do Bíliny?Tam se také jezdí po nesprávné.
Mohu se zeptat, co tím myslíte, ‘jízd po nesprávné koleji’?
Je to jízda v „protisměru“-v tomto případě po levé koleji,která nemá standardní zabezpečení(jezdí se na rozkaz v mezistaničním oddílu).Na všech ostatních úsecích mezi Ústím a Chebem se múže po obou kolejích(vlevo/vpravo) bez dalších opatření-tzv, banalizovaná trať.
Nene, tam jízdy po nesprávné skončí už v březnu 2020 aktivací provizorní výhybky Ledvice, akorát, že až do listopadu bude jednokolejný provoz. De jure bude trať banalizovaná už od března, ale de facto až od listopadu.
Ta stanice se by se mela spise jmenovat Teplice-Retenice, tak jako Prosetice na trati 097… obe se totiz nachaziji na uzemi mesta Teplic a jak Retenice, tak Prosetice jsou jen mestskymi castmi Teplic…
Obdobně nepřesné názvy jsou i např. v Ústí nad Labem nebo v Liberci. Zato např. v Pardubicích bylo doplněno slovo „Pardubice-“ před názvy relevantních stanic a zastávek až v roce 2001 (dlouho poté, co se Rosice nad Labem, Černá za Bory či Svítkov staly součástí Pardubic); obdobně tak až po několika desetiletích přejmenovaná (až cca v roce 2012) stanice Chrlice na správné Brno-Chrlice.
A ta sranda s tím přejmenováním všech zastávek v katastru Pardubic stála tenkrát údajně 26 melounů.
Škoda, že u názvu Rosic se nevynechalo „nad Labem“. Už tam není potřeba, a čtvrť je taky bez toho.
Ono toho je po CR asi vice, tady v Budejcich je zas zastavka s nazvem Nove Hodejovice (trat 199), ale opet je to jen mestska cast Budejc, takze tato zastavka by se mela spravnr jmenovat Ceske Budejovice-Nove Hodejovice
Čímž by se zařadila do kategorie zastávek s nejdelšími názvy v síti …
Já jsem naopak toho názoru, že správný postup je opačný, tj. například vyškrtat jméno Praha z většiny pražských stanic a zastávek, kromě těch, kde staví dálkové vlaky. Tj. například „Veleslavín“ místo „Praha Veleslavín“ atd. V metru taky neříkají „Praha – Malostranská“.
Pominu-li skutečnost, že v žst. Praha-Veleslavín dálkové (tzn. rychlíkové vlaky) zastavují, tak si dovolím upozornit na „drobný“ rozdíl, a to že pražské metro je městský systém výhradně na území Prahy, zatímco železnice je celostátní systém.
Napsal jsem to nešikovně, myslel jsem už na vlaky řekněme „středního dosahu“ (protože dálkové vlaky jsou v ČR jen ty mezinárodní), to co staví ve Veleslavíně, ale ani do této „střední“ kategorie nepatří, nicméně mohl jsem vybrat křiklavější případ, třeba Kačerov.
A to s těmi hranicemi města: Vím o tom. Není to podstatné.
Jestli někdy tramvaj dojede do Zdib, budou se SNAD všechny zastávky (kvůli někomu, kdo myslí jako vy) přejmenovávat?
PID má pro názvy zastávek příměstské dopravy svá pravidla a do Zdib už PIDové linky běžně jezdí, takže není důvod cokoli měnit ani v případě, když tam možná někdy bude jezdit i tramvaj: když je nějaký železniční tarifní bod integrován do IDS, zůstává mu také běžně jeho dosavadní název, ale názvy žádných jiných zastávek ostatní zaintegrované dopravy se kvůli tomu také nemění.
Tam je chyba na kterou uz jsem DPP upozornoval – ta stanice metra by se spravne mela jmenovat „Nadrazi Kacerov“
Ale proč? Na Kačerově přece není jen „nádraží“! Pouhý „Kačerov“ to byl od výstavby metra vždycky, není tam ani řádné autobusové nádraží (jen zastávky na průchozí komunikaci) a železniční zastávka zatím není ani smysluplně snadno dostupná z metra. A zdaleka ne všechny zastávky MHD umožňující přestup mezi MHD a vlakovou dopravou (především ty starší) mají v názvu slovo „nádraží“ („Nádraží Podbaba“ a „Nádraží Veleslavín“ jsou v tomto směru spíše výjimkou, navíc vyvolanou novostavbami tras kolejové MHD) – pro orientaci cestujících v MHD je zjevně užitečnější než název zastávky hlášení v dopravních prostředcích MHD upozorňující na „přestup na linky S a… Číst vice »
Nevím, proč píšete, že Brno-Chrlice je na rozdíl od samotných Chrlic správné. On snad v případě železničních stanic a zastávek existuje závazný předpis, jak musí být pojmenovány?
Za sebe říkám zaplaťpámbu, že železnice si tohle může odpustit a tak máme stanici Stará Boleslav místo „správného“ Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Stará Boleslav.
Více bych uvítal vyšší rychlost při průjezdu stanicí UnL Západ než současných 60km/hod a 30 km/hod a opravu výhybek v Oldřichově u Duchcova, kde se dvakrát zpomaluje na rychlost 50 km/hod již více jak pět let.
Ty výhybky v Oldřichově budou opraveny v rámci navazující akce Oldřichov – Bílina, která se má také začít stavět co nevidět..
Ústí západ bude brzo zase 60km/h(dokončení rekonstrukce trakčního vedení).Další zrychlení bude až při výstavbě vysokorychlostním tratě Praha-Ústí-Drážďany.
Oldřichov bude celý přestavěn .
Nástupište 120 m, to znie ako veľmi perspektívna voľba…
Jako že by tam jednou začal stavět rychlík a znásobil se počet obyvatel?
Jenom pro ilustraci: V této stanici zastavují pouze Regionovy, RegioPanteři, RegioSharci a sem tam nějaká ta 810…
Tudíž délka nástupiště je doopravdy dostačující.
Optimalizovat na současný provoz může být ošemetné. Z Úval do Prahy se taky zkracovaly perony, protože tam zastavují jen 2 ešusy a tím pádem nejsou delší potřeba. Ale už v době stavby se řešilo, že lidí je tolik, že ranní vlaky je potřeba vozit 3 ešusy, nicméně perony už zůstaly zkrácené.
Což ovšem případ Řetenic asi nebude – a to nikdy …
„Jako že by tam jednou začal stavět rychlík“
I kdyby tam snad někdy brzy začaly nesmyslně zastavovat i rychlíky, tak současné „Cheby“ mají pravidelně jen čtyřvozové soupravy, které jsou jen v obdobích týdenní špičkové frekvence posilovány o pátý vůz – ano, 120 metrů dlouhý perón není ani na (celých) 5 vozů, ale to už je nouzově řešitelné třeba i nějakým administrativním opatřením = aspoň do doby, než by byl perón prodloužen.
Tak zrovna prodlužování současných rychlíků bych v budoucnu uvěřil, však 6 vozů ve špičce, co to je..
Ale zastavovat v Řetenicích u rychlíku je blbost.I frekventovanější Duchcov už rychlíky projíždějí (mimo ráno a večer),Ústí západ také a zastavují jen Teplice-Bílina -Most.
Nástupiště 120 m je na všech modernizovaných zastávkách na lince U1 (Děčín -Kadaň).
Po medernizaci stanice Chomutov by stálo za to vypustit ještě zastavování R na zast.Chomutov-město.
Zatímco teď je tam … 120 m.
A i to mi přijde o 120 m víc než je nutné… Kdo do toho industriálu jezdí?
Je to celkem frekventovaná stanice.Jezdí tam i na směny .
Na konci té lávky(kam bude přístup z nástupiště i výtahy je Řetenické sídliště-asi 500 merů/8 minut chůze
To ovšem neznamená, že by tam kdokoliv zastavil rychlík podruhé na území města Teplice, vyjma záchranné brzdy 😉 těch 120 m je zde ok = teoreticky nízkopodlažní souprava o 5 vozech na Sp, může být..
Přímo u stanice je to industriál, ale stačí méně jak 5 minut chůze a jste uprostřed sídliště, takže ano – jezdí tam i lidi, co nepracují ve fabrikách. Pro lidi z Řetenic je to samozřejmě mnohem blíže než teplické hlavní nádraží.