Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

SŽDC rozjíždí přípravu přestavby Pardubic, hledá projektanta za 106 milionů

Rychlík Českých drah ve stanici Pardubice. Foto: Jan Sůra
Rychlík Českých drah ve stanici Pardubice. Foto: Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty se pustila do přípravy kompletní modernizace pardubického nádraží. Aktuálně vypsala soutěž na zpracování projektu stavby; předpokládaná cena činí 106 milionů bez DPH. Cena ale bude mít při výběru pouze 60procentní váhu, významným kritériem bude i kvalifikace a zkušenosti řešitelského týmu. Ten bude mít vedle projektu na starost například i zajištění podkladů pro vydání stavebního povolení nebo výkon autorského dozoru na stavbě. Jde o jednu z největších projekčních zakázek minulého roku.

Projekt schválilo v říjnu ministerstvo dopravy. Správa železnic počítá se zahájením stavby v příštím roce, hotovo by mělo být za další tři roky. „Modernizovaná stanice poskytne vyšší bezpečnost, plynulost provozu a v neposlední řadě také pohodlí pro cestující,“ uvedl už dříve ředitel odboru přípravy staveb na SŽDC Petr Hofhanzl. Přestavba vyjde na zhruba čtyři miliardy.

Dělníci přestaví podstatnou část kolejiště, prodlouží podchod a vybudují nové ostrovní nástupiště číslo 5. Kompletní modernizací projdou také všechna stávající nástupiště tak, aby umožnila bezbariérový nástup do nízkopodlažních vlaků. Osazen bude nový informační a orientační systém a zvukové majáčky pro nevidomé. V podchodech budou nově pojízdné schody. Bude zbudována i nová lávka s přístupy na nástupiště.

Rychlost při průjezdu nádražím se zvýší z dnešních 100 kilometrů v hodině na 160 kilometrů v hodině. Všechny vlaky zde ale stejně zastavují.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Otmar
Host
Otmar

Tak jestli se to povleče jako Úvaly nebo Vršovice- Hostivař, tak za 10-15 let je to postaveno.

Vláďa
Host
Vláďa

Bohuzel u celeho 4. koridoru clovek musi brecet. 🙁 🙁 naopak praha pardubice je jiz zmodernizovany a je to znat.nektere spoje zaberou jen 54 minut coz je moc fajn. Z pardubic jako mesta se pomalu stava velice slusna lokalita k zivotu. A diky modernizaci nadrazi to bude jeste umocneno… 🙂

gogo
Host
gogo

Chrudim by zájem měla, tam to ale shodily Medlešice které odmítly železniční násep v obci protože jim tam jezdí pardubická městská doprava a tak vlak nepotřebují.

bkp
Host
bkp

Odmítly to Ostřešany, s nezanedbatelnou podporou Chrudimi a jednoho významného, ANO významného, politika. Ještě úplně u ledu to není, ale uvidíme…

Martin
Host
Martin

No vzhledem k tomu že v územním plánu o je, tak Ostřešany by to mohli maximálně oddálit či změnit technické řešení. Ale ve chvíli, kdy řekne ten pro koho se to víceméně staví (Chrudim), že o to nestojí tak tím padá celá stavba.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Plánuje se v rámci přestavby tohoto nádraží i přímé spojení Pardubic směrem na Chrudim tak, aby se nemuselo jezdit závlekem přes Pardubice-Rosice nad Labem? To je celkem slušné zbytečné zdržení mezi dvěma okresními městy blízko sebe..

Martin
Host
Martin

Původně to součástí mělo být, ale Chrudim to odmítla, takže nebude

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll