SŽDC opět odkládá výluky. Nejprve nebyly autobusy, teď se na opravu nikdo nepřihlásil
Nedostatek kapacit stavebních firem se začíná projevovat už i na železnici. Po problémech s nedostatkem řidičů pro náhradní autobusovou dopravu
Nedostatek kapacit stavebních firem se začíná projevovat už i na železnici. Po problémech s nedostatkem řidičů pro náhradní autobusovou dopravu musí Správa železniční dopravní cesty rušit výluky i kvůli nezájmu stavebních firem.
Příkladem je naplánovaná výluka mezi Mšenem a Katusicemi, která měla začít 1. listopadu a skončit na začátku prosince. Nakonec nezačne. Důvod? Nikdo o zakázku na opravu tratě neměl zájem. „Opravné práce na trati neproběhnou v původním plánovaném termínu, protože se nikdo nepřihlásil do veřejného výběrového řízení,“ potvrdila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.
Jde o opravu trati, která měla navázat na první část končící ve středu. Plynule na ni měla navázat další etapa, během které mělo dojít k odstranění pomalých jízd.
„Zdali byl pravý důvod nedostatek kapacit, lze jen spekulovat. Vzhledem k tomu, že se jedná o odstranění pomalé jízdy, bude tato akce vypsána znovu v termínu realizace prosinec 2018,“ dodala Pistoriusová.
Nejde o první případ, kdy SŽDC musela zrušit plánovanou výluku. Letos řadu výluk museli správci železnic zrušit kvůli tomu, že České dráhy nenašly žádného autobusové dopravce na náhradní dopravu.