Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

SŽDC letos začne s opravou výpravní budovy v Berouně, vyjde na 230 milionů

Nádraží Beroun. Pramen: SŽDC
Nádraží Beroun. Pramen: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty připravuje kompletní rekonstrukci nádražní budovy v Berouně. Tento týden zahájila výběrové řízení na stavební firmu, předpokládané náklady na modernizaci komplexu tří propojených budov činí 228 milionů korun.

Investiční akce s názvem „Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Beroun“ bude zahrnovat kompletní opravu nádražní, které tvoří odjezdová hala, administrativní budova a provozní prostory. V odjezdové hale dojde k přemístění pokladen a vzniku dalších komerčních prostor.

Rekonstrukce bude zahrnovat novou fasádu včetně zateplení, novou střechu, výměnu oken a dveří, úpravu povrchů stěn a stropů, výměnu podlah i interiérových dveří. Pro celý komplex budov se vybudují nové rozvody (kanalizace, voda, topení, elektroinstalace). Nově bude objekt osobního nádraží vybaven systémem chlazení a výměny vzduchu. Rekonstrukce bude dále řešit rozšíření informačního a kamerového systému.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr
Host
Petr

Díval jsem se do dokumentace, zase projektant i SŽDC propásli možnost napojit podchod přímo na východ z VB (probourat se přes současné pokladny), radši ty davy potáhnou po schodišti vpravo a křížem celou halou k východu. Pořád si myslím, že zlatý starý Smíchov s oddělenou odjezdovou a příjezdovou částí, dnes už to neumíme rozdělit (kdo jde na vlak potřebuje služby a třeba i počkat, ale kdo přijede, potřebuje co nejdřív vypadnout z nádraží. 😀

Fotograf
Host
Fotograf

Beroun za 228 milionů Kč. Ale o DALŠÍ ETAPĚ rekonstrukce NEJVĚTŠÍHO UZLU NA VYSOČINĚ V HAVLÍČKOVĚ BRODU web zdopravy.cz nepochopitelně nepíše, přestože jsem informaci 2x zaslal panu SŮROVI…!
1. část stála přes 130 milionů a v polovině března začala 2.část , která bude stár přes 100 milionů. Plánovaná třetí etapa modernizace stanice bude ze všech nejrozsáhlejší a nejdražší. SŽDC chystá za téměř dvě miliardy korun kompletní rekonstrukci celého železničního uzlu.
Podrobnosi včetně fotek a videa zde : https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/kraj-vysocina-havlickuv-brod-vlak-nadrazi-zeleznice-stanice-koleje-rekonstrukce-szdc.A190320_464929_jihlava-zpravy_epsal

Moje virtuální prohlídka 360′ VLAKOVÉ NÁDRAŽÍ HAVLÍČKŮV BROD z let 2010 -2011 : https://www.virtualtravel.cz/havlickuv-brod/vlakove-nadrazi-havlickuv-brod

jirka
Host
jirka

Tak snad to proběhne s citem, ta hala, ač si to leckdo nemyslí, bývala moc pěkná a byla by škoda vyvést tam něco jako např. na nádraží v Braníku.

Vlada
Host
Vlada

berounske nadrazi si to zaslouzi dulezita stavba koridoru a ted uz je tam i autobusove nadrazi vedle ale nevyhodou je vzdalenost od mesta.neni to sice okraj mesta ale ani uplne v centru.to je nevxhoda.

Svatá Prostoto
Host
Svatá Prostoto

V centru města to není, na druhou ale zase železnice nedělí město v půlce. A myslím, že dostupnost do centra je velmi dobrá. Je tam autobusák, hlídané parkoviště (připravuje se stavba dalšího záchytného), a v podstatě přímý chodník a cyklostezka až na náměstí (900 m).
Přijde mi to jako ideální kompromis mezi vzdáleností a hlukovou zátěží atd 😉

Petr
Host
Petr

Chce to ještě doladit MHD, na sídliště je to 2,5 km od zastávky v Králováku i od nádraží v Berouně.Přitom trojměstí Zdice, Královák a Beroun, přímo láká udělat doplňující spoj MHD po staré plzeňské a tím spojit vlak i bus do sítě s perfekní docházkovou vzdáleností.

qwerty
Host
qwerty

MHD Beroun- Králův Dvůr se připravuje na integraci do PIDu, pak se počítá i změnou autobusových linek, které by nově měly obsluhovat i nově vytvořené obytné čtvrti především na severozápadě města.

Petr
Host
Petr

Jen to trochu dlouho trvá. Ta MHD je tragická, už dávno před přestěhováním autobusáku. Jediný den v roce, kdy třeba jezdí pěkná okružní linka, je den otevřených dveří v Probobusu (ARRIVě).
Jestlipak bude spoj C14 od nového GVD (dnes jede v 9:43) navazovat na R26 (dnes přijíždí 9:37, tedy málokdy) od nového GVD až v 9:45, když to oboje bude jezdit ARRIVA.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Velmi důležitá změna, je to přeci jen jeden z hlavních uzlů středočeské dopravy. Důležitost změny byla vidět při probíhající rekonstrukci nádraží, kde se míchaly 4 dekády dopravní architektury.

SauberDPP
Host
SauberDPP

Za 230 mega by měla být budova nová a ne jen reko!!!

Jaroslav
Host
Jaroslav

300 milionů stojí 1,3 kusu Rolce Royce Sweethail nebo 600 ks Škoda Octavia. Pohledů a možností je vždycky více.

Zapa
Host
Zapa

Nová okna? Vždyť jsou tam asi tak 5 let stará. Neříkam, že všude, ale minimálně na té administrativní části ano.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Trochu víc , tak 8 let. Mám tam kancl….:-)

Zapa
Host
Zapa

Asi máte pravdu, letí to. 🙂

Svatá Prostoto
Host
Svatá Prostoto

V projektu je napsáno „přibližně deset let“ a údajně výměna proběhla jen lokálně.

Ic540
Host
Ic540

No hlavně že z haly nebude fidlárna na housle a tělocvična jako v Havířově…. 😁

Zapa
Host
Zapa

A co je lepší? Velká hala obsazená santusákama, nebo hala, která je využívaná, byť ne třeba 100% cestujícími. Mmch nebyl puvodní návrh v Havířově ten, že se má zbourat?

Ic540
Host
Ic540

Proč hned santusáci. Je jedno jestli malá nebo velká. Já jsem rád, že hala v Havířově zůstane stát aspoň co by dominanta města. Co nejsem rád, že z ní už nebude nádraží….
Jinak hala se v některých projektech měla srovnat se zemí a bylo by tam parkoviště….
S nádražím se téměř v každém projektu počítalo s budovou provozní která je vedle haly. V prvním patře zůstává technické zázemí a v přízemí po vybourání několika kanceláří a tranzita vybuduje malé nádraží….
Zmodernizuje se přednádražní prostor.
Foto a info o stavbě a přestavbě bude v sekci 320 na k reportu. Osobně budu pravidelně dodávat…
Všem hezký den.

JarynJarin
Host
JarynJarin

228 mega nebo 230 … 🙂 Autor není naivní a počítá i všimné? 😉

Partneři



CSCARGO
RSD