Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

SŽDC letos začne s opravou výpravní budovy v Berouně, vyjde na 230 milionů

Nádraží Beroun. Pramen: SŽDC
Nádraží Beroun. Pramen: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty připravuje kompletní rekonstrukci nádražní budovy v Berouně. Tento týden zahájila výběrové řízení na stavební firmu, předpokládané náklady na modernizaci komplexu tří propojených budov činí 228 milionů korun.

Investiční akce s názvem „Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Beroun“ bude zahrnovat kompletní opravu nádražní, které tvoří odjezdová hala, administrativní budova a provozní prostory. V odjezdové hale dojde k přemístění pokladen a vzniku dalších komerčních prostor.

Rekonstrukce bude zahrnovat novou fasádu včetně zateplení, novou střechu, výměnu oken a dveří, úpravu povrchů stěn a stropů, výměnu podlah i interiérových dveří. Pro celý komplex budov se vybudují nové rozvody (kanalizace, voda, topení, elektroinstalace). Nově bude objekt osobního nádraží vybaven systémem chlazení a výměny vzduchu. Rekonstrukce bude dále řešit rozšíření informačního a kamerového systému.

19
Diskuze

avatar
9 Komentáře
10 Reakce na komentáře
13 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
12 Autoři komentářů
PetrIc540qwertyFotografjirka Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr
Host
Petr

Díval jsem se do dokumentace, zase projektant i SŽDC propásli možnost napojit podchod přímo na východ z VB (probourat se přes současné pokladny), radši ty davy potáhnou po schodišti vpravo a křížem celou halou k východu. Pořád si myslím, že zlatý starý Smíchov s oddělenou odjezdovou a příjezdovou částí, dnes už to neumíme rozdělit (kdo jde na vlak potřebuje služby a třeba i počkat, ale kdo přijede, potřebuje co nejdřív vypadnout z nádraží. 😀

Fotograf
Host
Fotograf

Beroun za 228 milionů Kč. Ale o DALŠÍ ETAPĚ rekonstrukce NEJVĚTŠÍHO UZLU NA VYSOČINĚ V HAVLÍČKOVĚ BRODU web zdopravy.cz nepochopitelně nepíše, přestože jsem informaci 2x zaslal panu SŮROVI…!
1. část stála přes 130 milionů a v polovině března začala 2.část , která bude stár přes 100 milionů. Plánovaná třetí etapa modernizace stanice bude ze všech nejrozsáhlejší a nejdražší. SŽDC chystá za téměř dvě miliardy korun kompletní rekonstrukci celého železničního uzlu.
Podrobnosi včetně fotek a videa zde : https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/kraj-vysocina-havlickuv-brod-vlak-nadrazi-zeleznice-stanice-koleje-rekonstrukce-szdc.A190320_464929_jihlava-zpravy_epsal

Moje virtuální prohlídka 360′ VLAKOVÉ NÁDRAŽÍ HAVLÍČKŮV BROD z let 2010 -2011 : https://www.virtualtravel.cz/havlickuv-brod/vlakove-nadrazi-havlickuv-brod

jirka
Host
jirka

Tak snad to proběhne s citem, ta hala, ač si to leckdo nemyslí, bývala moc pěkná a byla by škoda vyvést tam něco jako např. na nádraží v Braníku.

Vlada
Host
Vlada

berounske nadrazi si to zaslouzi dulezita stavba koridoru a ted uz je tam i autobusove nadrazi vedle ale nevyhodou je vzdalenost od mesta.neni to sice okraj mesta ale ani uplne v centru.to je nevxhoda.

Svatá Prostoto
Host
Svatá Prostoto

V centru města to není, na druhou ale zase železnice nedělí město v půlce. A myslím, že dostupnost do centra je velmi dobrá. Je tam autobusák, hlídané parkoviště (připravuje se stavba dalšího záchytného), a v podstatě přímý chodník a cyklostezka až na náměstí (900 m).
Přijde mi to jako ideální kompromis mezi vzdáleností a hlukovou zátěží atd 😉

Petr
Host
Petr

Chce to ještě doladit MHD, na sídliště je to 2,5 km od zastávky v Králováku i od nádraží v Berouně.Přitom trojměstí Zdice, Královák a Beroun, přímo láká udělat doplňující spoj MHD po staré plzeňské a tím spojit vlak i bus do sítě s perfekní docházkovou vzdáleností.

qwerty
Host
qwerty

MHD Beroun- Králův Dvůr se připravuje na integraci do PIDu, pak se počítá i změnou autobusových linek, které by nově měly obsluhovat i nově vytvořené obytné čtvrti především na severozápadě města.

Petr
Host
Petr

Jen to trochu dlouho trvá. Ta MHD je tragická, už dávno před přestěhováním autobusáku. Jediný den v roce, kdy třeba jezdí pěkná okružní linka, je den otevřených dveří v Probobusu (ARRIVě).
Jestlipak bude spoj C14 od nového GVD (dnes jede v 9:43) navazovat na R26 (dnes přijíždí 9:37, tedy málokdy) od nového GVD až v 9:45, když to oboje bude jezdit ARRIVA.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Velmi důležitá změna, je to přeci jen jeden z hlavních uzlů středočeské dopravy. Důležitost změny byla vidět při probíhající rekonstrukci nádraží, kde se míchaly 4 dekády dopravní architektury.

SauberDPP
Host
SauberDPP

Za 230 mega by měla být budova nová a ne jen reko!!!

Jaroslav
Host
Jaroslav

300 milionů stojí 1,3 kusu Rolce Royce Sweethail nebo 600 ks Škoda Octavia. Pohledů a možností je vždycky více.

Zapa
Host
Zapa

Nová okna? Vždyť jsou tam asi tak 5 let stará. Neříkam, že všude, ale minimálně na té administrativní části ano.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Trochu víc , tak 8 let. Mám tam kancl….:-)

Zapa
Host
Zapa

Asi máte pravdu, letí to. 🙂

Svatá Prostoto
Host
Svatá Prostoto

V projektu je napsáno „přibližně deset let“ a údajně výměna proběhla jen lokálně.

Ic540
Host
Ic540

No hlavně že z haly nebude fidlárna na housle a tělocvična jako v Havířově…. 😁

Zapa
Host
Zapa

A co je lepší? Velká hala obsazená santusákama, nebo hala, která je využívaná, byť ne třeba 100% cestujícími. Mmch nebyl puvodní návrh v Havířově ten, že se má zbourat?

Ic540
Host
Ic540

Proč hned santusáci. Je jedno jestli malá nebo velká. Já jsem rád, že hala v Havířově zůstane stát aspoň co by dominanta města. Co nejsem rád, že z ní už nebude nádraží….
Jinak hala se v některých projektech měla srovnat se zemí a bylo by tam parkoviště….
S nádražím se téměř v každém projektu počítalo s budovou provozní která je vedle haly. V prvním patře zůstává technické zázemí a v přízemí po vybourání několika kanceláří a tranzita vybuduje malé nádraží….
Zmodernizuje se přednádražní prostor.
Foto a info o stavbě a přestavbě bude v sekci 320 na k reportu. Osobně budu pravidelně dodávat…
Všem hezký den.

JarynJarin
Host
JarynJarin

228 mega nebo 230 … 🙂 Autor není naivní a počítá i všimné? 😉

Partneři