Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Podruhé a za více peněz. Správa železnic zkouší znovu zadat opravu nádraží Beroun

Nádraží Beroun. Pramen: Správa železnic
Nádraží Beroun. Pramen: Správa železnic

Správa železnic nevzdává snahu opravit komplex nádražních budov v Berouně. Dnes vypsala druhou soutěž na zhotovitele, když první výběrové řízení loni na podzim zrušila. Předpokládaná cena se od té doby zvýšila z 228 milionů na 245 milionů korun bez DPH. Originální novinkou na železnici je také záměr investora využít peníze z eurounijního Operačního programu Životního prostředí.

První tendr vypsala Správa železnic přesně před rokem, opravy měly začít už loni v září. Železničáři ale tendr zrušili s tím, že připraví nový „s podrobnější specifikací soutěžních podmínek“. Se zahájením rekonstrukce se počítá letos v červnu, práce potrvají 24 měsíců.

Nádraží tvoří komplex tří vzájemně propojených budov: odjezdová hala, administrativní budova a provozní prostory. Rekonstrukcí projdou všechny. Dočkají se například zateplení a nové fasády, dostanou novou střechu, okna a dveře, vybudují se nové rozvody či klimatizace.

V odjezdové hale dojde k větším dispozičním změnám, pokladny budou přemístěny a vzniknou nové komerční prostory. „Rekonstrukce bude probíhat na etapy, odjezdová hala bude cestujícím k dispozici, i když v omezeném režimu,“ doplnila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Hromek

Dovolil bych si tvrdit,že v této době jde o vyhazování financí,co se týká budov..

Eduard

Osobně bych teď s výběrovými řízenními nespěchal. Jak lidé budou přicházet o práci, tak ceny nejen stavebních prací půjdou rapidně dolů. Doufám, že stát bude mít připraveno hodně projektů, aby tohoto přechodného snížení cen využil. Nemluvě o tom, že to pomůže zaměstnat hodně lidí.

Jiří Kocurek

Jenže cena lidské práce zdaleka netvoří cenu zakázky. Bagr stojí 2000 Kč na hodinu, ale Bagrista 60 čistého domů nenosí.

Eduard

To máte samozřejmě pravdu. Ale jinak se Vám jedná pokud máte dost zakázek a jinak jednáte pokud o práci sotva zavadíte. To pak jste rád za zakázku, kterou by jste dříve s klidným srdcem odmítl.

Démon

A co tam bude, ubytovna? úřad? škola?
má to využití? není levnější to zbourat? díky

Lukáš

Není, viz můj příspěvek dole.

Jiří Kocurek

Škola by se hodila. Ale ne v Berouně, zato v Řevnicích a v Černošicích je prý přecpáno. Jenže tamní obyvatelé jsou bohužel odkazování =někam=, že si školu mají pořídit za svoje, když se tam nastěhovali.

Kamui

Nebude na tohle už potřeba nějaké zabezpečovací zařízení? Drážnímu úřadu se prý dvakrát nelíbí ani ta šedesátka bez jakéhokoli zabezpečení.

Lektor

Přes výpravní budovu se nesmí jezdit, můžet pouze chodit pěšky.

Kamui

Pardon, to patřilo do vedlejší diskuze.

Jarek

Je tam tenhle panelák opravdu potřeba? To jsou administrativní prostory pro desítky až stovky lidí…

Luděk S.

Sedí tam ŽeSnad.

Petr Šimral

V jedné kanceláři. To opravdu nemá na zbytek vliv.

Oldřich Sládek

Nesedí tam ŽeSnad ani ŽESNAD.CZ. Sedím tam já. To je rozdíl. A jsem tam rád. Tečka 🙂

Kubík

No jistě všechno zbořte a na úrodném poli postavte nové administrativní domy ze skla a oceli za miliardy, cha. Ale za své.

pzag

Takže jsme v takovém technologickém pravěku, že je tenhle barák plný lidí pro potřeby provoz nádraží na maloměstě, jo?

Lukáš

Tak má tam zázemí uzlová PO Beroun (SŽ) pak ČD, ČDCargo, ovládá se z tama rudenka (než to dají na CDP), takže celé jedno patro jsou technologie, sedí tam lékaři a další firmy. Plus je tam ještě nocležna. Stále vám to přijde málo?

Maloměsto s 50k obyvatel???

Td18

Beroun nemá ani 20k.

_Pavel_

Bych počítal Beroun + Králův Dvůr, je to takové souměstí, takže společně 30 tisíc obyvatel. 🙂

_Pavel_

Jen doplním pro mínusaře, někdo možná města nezná, nebo ví něco víc. Města jsou propojeny zástavbou, mají společné MHD, rychlíky zastavují pouze v Berouně, v letech 1980 – 1990 se jednalo o 1 město. 🙂

qwerty

Navíc se jedná o jedny z nejrychleji rostoucích sídel v Česku.

SaulGoodman

Nocležna je podle SŽ dlouhodobě nevyužívaná, viz galerie na jejich FB.

Jiří Kocurek

Mno když se podíváte do diskuze k Rosicím nad Labem, tak se tam mnozí rozčilují nad automatizací, která to rosické nádraží vyřadila z provozu, když se tam muselo dezinfikovat.

Jarek

No pro drážní potřeby je budova mnohonásobně předimenzovaná a v okresních městech jsou obvyklejší mnohem menší kancelářské objekty, tak mě jen zajímalo, jaké je její využití. (Ale dá se předpokládat, že pokud se tu hrůzu někdo chystá opravovat, tak asi ví co dělá a nájemce pro to má.)

Zapa

SŽDC poslední dobou opravuje plno budov, kde pak není žádný nájemce….

Jiří Kocurek

A jak moc si dokážete představit, že tam v tom místě vyroste budova nová? Mimochodem, ty nové budovy, jako je AZ Tower, Millenium center (škoda těch starých skladů s propadlou střechou vzpomene si staromilec) opravdu nestavěl stát.

Kubrt

A už vůbec ne v Berouně…