SŽDC letos začne s opravou výpravní budovy v Berouně, vyjde na 230 milionů

Nádraží Beroun. Pramen: SŽDCNádraží Beroun. Pramen: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty připravuje kompletní rekonstrukci nádražní budovy v Berouně. Tento týden zahájila výběrové řízení na stavební firmu, předpokládané

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Díval jsem se do dokumentace, zase projektant i SŽDC propásli možnost napojit podchod přímo na východ z VB (probourat se přes současné pokladny), radši ty davy potáhnou po schodišti vpravo a křížem celou halou k východu. Pořád si myslím, že zlatý starý Smíchov s oddělenou odjezdovou a příjezdovou částí, dnes už to neumíme rozdělit (kdo jde na vlak potřebuje služby a třeba i počkat, ale kdo přijede, potřebuje co nejdřív vypadnout z nádraží. 😀

Fotograf

Beroun za 228 milionů Kč. Ale o DALŠÍ ETAPĚ rekonstrukce NEJVĚTŠÍHO UZLU NA VYSOČINĚ V HAVLÍČKOVĚ BRODU web zdopravy.cz nepochopitelně nepíše, přestože jsem informaci 2x zaslal panu SŮROVI…!
1. část stála přes 130 milionů a v polovině března začala 2.část , která bude stár přes 100 milionů. Plánovaná třetí etapa modernizace stanice bude ze všech nejrozsáhlejší a nejdražší. SŽDC chystá za téměř dvě miliardy korun kompletní rekonstrukci celého železničního uzlu.
Podrobnosi včetně fotek a videa zde : https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/kraj-vysocina-havlickuv-brod-vlak-nadrazi-zeleznice-stanice-koleje-rekonstrukce-szdc.A190320_464929_jihlava-zpravy_epsal

Moje virtuální prohlídka 360′ VLAKOVÉ NÁDRAŽÍ HAVLÍČKŮV BROD z let 2010 -2011 : https://www.virtualtravel.cz/havlickuv-brod/vlakove-nadrazi-havlickuv-brod

jirka

Tak snad to proběhne s citem, ta hala, ač si to leckdo nemyslí, bývala moc pěkná a byla by škoda vyvést tam něco jako např. na nádraží v Braníku.

Vlada

berounske nadrazi si to zaslouzi dulezita stavba koridoru a ted uz je tam i autobusove nadrazi vedle ale nevyhodou je vzdalenost od mesta.neni to sice okraj mesta ale ani uplne v centru.to je nevxhoda.

Svatá Prostoto

V centru města to není, na druhou ale zase železnice nedělí město v půlce. A myslím, že dostupnost do centra je velmi dobrá. Je tam autobusák, hlídané parkoviště (připravuje se stavba dalšího záchytného), a v podstatě přímý chodník a cyklostezka až na náměstí (900 m).
Přijde mi to jako ideální kompromis mezi vzdáleností a hlukovou zátěží atd 😉

Petr

Chce to ještě doladit MHD, na sídliště je to 2,5 km od zastávky v Králováku i od nádraží v Berouně.Přitom trojměstí Zdice, Královák a Beroun, přímo láká udělat doplňující spoj MHD po staré plzeňské a tím spojit vlak i bus do sítě s perfekní docházkovou vzdáleností.

qwerty

MHD Beroun- Králův Dvůr se připravuje na integraci do PIDu, pak se počítá i změnou autobusových linek, které by nově měly obsluhovat i nově vytvořené obytné čtvrti především na severozápadě města.

Petr

Jen to trochu dlouho trvá. Ta MHD je tragická, už dávno před přestěhováním autobusáku. Jediný den v roce, kdy třeba jezdí pěkná okružní linka, je den otevřených dveří v Probobusu (ARRIVě).
Jestlipak bude spoj C14 od nového GVD (dnes jede v 9:43) navazovat na R26 (dnes přijíždí 9:37, tedy málokdy) od nového GVD až v 9:45, když to oboje bude jezdit ARRIVA.

Jaroslav

Velmi důležitá změna, je to přeci jen jeden z hlavních uzlů středočeské dopravy. Důležitost změny byla vidět při probíhající rekonstrukci nádraží, kde se míchaly 4 dekády dopravní architektury.

SauberDPP

Za 230 mega by měla být budova nová a ne jen reko!!!

Jaroslav

300 milionů stojí 1,3 kusu Rolce Royce Sweethail nebo 600 ks Škoda Octavia. Pohledů a možností je vždycky více.

Zapa

Nová okna? Vždyť jsou tam asi tak 5 let stará. Neříkam, že všude, ale minimálně na té administrativní části ano.

Oldřich Sládek

Trochu víc , tak 8 let. Mám tam kancl….:-)

Zapa

Asi máte pravdu, letí to. 🙂

Svatá Prostoto

V projektu je napsáno „přibližně deset let“ a údajně výměna proběhla jen lokálně.

Ic540

No hlavně že z haly nebude fidlárna na housle a tělocvična jako v Havířově…. 😁

Zapa

A co je lepší? Velká hala obsazená santusákama, nebo hala, která je využívaná, byť ne třeba 100% cestujícími. Mmch nebyl puvodní návrh v Havířově ten, že se má zbourat?

Ic540

Proč hned santusáci. Je jedno jestli malá nebo velká. Já jsem rád, že hala v Havířově zůstane stát aspoň co by dominanta města. Co nejsem rád, že z ní už nebude nádraží…. Jinak hala se v některých projektech měla srovnat se zemí a bylo by tam parkoviště…. S nádražím se téměř v každém projektu počítalo s budovou provozní která je vedle haly. V prvním patře zůstává technické zázemí a v přízemí po vybourání několika kanceláří a tranzita vybuduje malé nádraží…. Zmodernizuje se přednádražní prostor. Foto a info o stavbě a přestavbě bude v sekci 320 na k reportu. Osobně budu… Číst vice »

JarynJarin

228 mega nebo 230 … 🙂 Autor není naivní a počítá i všimné? 😉