cargo

SŽDC chystá v Praze další velkou opravu. Rekonstrukce čeká vinohradské tunely

Severní portál vinohradských tunelů. Foto: Josef PetrákSeverní portál vinohradských tunelů. Foto: Josef Petrák

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala s přípravami akce, která může za pár let výrazně na pár let zkomplikovat železniční

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala s přípravami akce, která může za pár let výrazně na pár let zkomplikovat železniční dopravu v Praze. Chce opravit vinohradské tunely.

Tunely budou za tři roky jediným místem na koridoru z Prahy do Tábora, které neprošly modernizací. Nedávno zahájené vylepšení trati v úseku z Hostivaře do Vršovic vede až k jižním portálům tunelů, samotné podzemní spojky se ale netýká.

Jejich stav není dobrý a musí dojít k rekonstrukci. Proběhne ale nejdříve za tři roky,“ řekl náměstek pro modernizaci dráhy SŽDC Mojmír Nejezchleb.

SŽDC podle mluvčího Marka Illiaše už zadala již zadala zpracování záměru projektu. „Jeho hlavním cílem je definovat investiční náklady a posoudit ekonomickou efektivnost daného záměru. Odevzdání záměru projektu předpokládáme ke konci letošního roku,“ řekl Illiaš.

Zakázku na zpracování záměru získala za zhruba milion korun společnost Sudop Praha, která stála i za posledním rozšířením tunelu v roce 1989

Omezení provozu kvůli rekonstrukci ve vinohradských tunelech může přinést velké problémy. Tunely jezdí nyní nejen vlaky směrem na Benešov a Beroun, ale také se jimi naváží vlakové soupravy z odstavného nádraží v Michli.

Ještě dříve ale u severních portálů tunelů před vjezdem na hlavní nádraží mohou nastat jiné úpravy. SŽDC letos představila plán na vybudování lávky z hlavního nádraží na Vinohrady.

Většina nádraží leží na území Vinohrad, paradoxně se ale z této čtvrti nedá na nádraží rozumně dostat. Někteří cestující proto riskují cestu kolem magistrály, kde chybí řádný chodník. To se má změnit. „Nově bude vybudována lávka podél ulice Legerova propojující hlavní nádraží a Vrchlického sady s křižovatkou ulic Legerova a Vinohradská, ústit bude na začátku mostu nad tunely,“ dodal Illiaš.

Vinohradské tunely jsou 1,1 kilometr dlouhé, jde o soustavu celkem čtyř tunelů, i když od hlavního nádraží se vjíždí do třech. Jeden se ale později rozdvojí. Vznikaly postupně: první vznikl v roce 1871, poslední v roce 1989.

Tagy Správa železniční dopravní cesty Vinohradské tunely
26 komentářů