Infrastruktura Stavebnictví Železnice

SŽDC chce obnovit provoz na Podkrušnohorské trati zhruba do týdne

Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC
Sesuv tratě 140 u Dalovic. Autor: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty chce po sobotním sesuvu na trati 140 u Karlových Varů obnovit provoz po jedné koleji zhruba do týdne. „Přímo na místě již pracuje odborná firma, která bude v nejbližších dnech zajišťovat stabilizaci svahu pod první traťovou kolejí. Termín obnovení provozu budeme s postupem prací aktualizovat,“ uvedla dnes mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Náklady na zpevnění podloží pod méně poškozenou kolejí odhadují železničáři na miliony korun.

Řádově více si následně vyžádá obnova druhé koleje, pod kterou se sesul násep. Událost se stala mezi Dalovicemi a Hájkem, provoz byl naštěstí včas zastaven.

Uzavření frekventované Podkrušnohorské magistrály komplikuje provoz Českých drah. Rychlíky a spěšné vlaky jsou v úseku Karlovy Vary – Ostrov nad Ohří nahrazeny autobusy. Náhradní autobusová doprava je nasazena i místo osobních vlaků.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Kubík
Host
Kubík

Když je to na hlavní trati obnovení do týdne, když je to jinde tak se na to kašle léta-viz Dobkovičky. SŽDC a MD- měřte každému stejně.

Apollo 17
Host
Apollo 17

A proč? Ty tratě nejsou stejně důležité,tak se „neměří každé stejně“. Hlavní trať,kde jezdí desítky rychlíků,osobáků a nákladních vlaků ,versus lokálka,kde jede pár motoráčků a jen desítky lidí bez nákladní dopravy.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jen klid – ono to tak rychle nepůjde: vidím to na několik týdnů (či možná spíše měsíců) jednokolejného provozu nějakou hóóódně sníženou rychlostí …

petr jiny
Host
petr jiny

oprava méně poškozené strany miliony, oprava té druhé strany řádově více? Asi pozlacené pražce.

Martin
Host
Martin

Tak jim to navrhněte jak levněji, když víte, že to jde.

petr jiny
Host
petr jiny

@Martin
obávám se, že v tomto konkrétním případě je to zbytečné. Celý problém je v tom, že SŽDC nemusí přemýšlet jak a kde ušetřit a jako každá organizace s takhle dlouhým dědictvím už není schopna odstupu.
Řešení by bylo zjednodušit předpisy a kvalifikační předpoklady tak, aby je bez velkých nákladů mohla splňovat třeba každá desátá stavební firma. A zároveň i ty zakázky rozdělovat na menší, aby trh mohl reálně fungovat.
V železničním stavitelství je až na výjimky zadavatelem jedna státní společnost a podle toho to vypadá.

Johnny Gomez
Host
Johnny Gomez

Nechci rejpat – ale rek bych ze existuje mesto Ostov – a na proti tomu ze neexistuje mesto Ostrov nad Ohri…

babilon
Host
babilon

Nechci rejpat – ale jedinou zmínku o Ostrově vidím v koncové stanici, kde je zavedena NAD, a ta je uvedena správně jako Ostrov nad Ohří.

Partneři


Newsletter

Výběr editora