SŽDC chce druhou kolej od Branického mostu až na Spořilov

Lokomotiva 749 na Branickém mostě. Foto. Honza Groh / Wikimedia CommonsLokomotiva 749 na Branickém mostě. Foto. Honza Groh / Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty zařadila do plánu přípravy nových staveb zdvoukolejnění trati, po které dosud v celém úseku ani nejezdí

Správa železniční dopravní cesty zařadila do plánu přípravy nových staveb zdvoukolejnění trati, po které dosud v celém úseku ani nejezdí osobní vlaky. V budoucnu by ale měla být jednou z důležitých pražských železničních spojek.

Jde o úsek od Branického mostu do Krče a Spořilova, který je dosud jednokolejný. „Stavba souvisí se zkapacitněním trati pro budoucí tangenciální linku S71, bude rovněž řešit modernizaci stanice Praha-Krč pro možnost vybudování nového přestupního terminálu metro D/vlak. Trať je důležitá i pro odklony vlaků při výlukové činnosti v pražském železničním uzlu, například během připravované rekonstrukce výtoňského železničního mostu,“ řekl Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy. Zatím poslední úpravou na této trati bylo vybudování zastávky u stanice metra Kačerov.

Zdvojkolejnění by se mělo týkat i samotného mostu, přezdívaného jako Most inteligence. Plán SŽDC počítá s tím, že by se mohlo stavět do pěti let.

Trať je dnes v některých úsecích na první pohled dvojkolejná, jde ale jen o souběh dvou kolejí různých tratí. Ve skutečnosti je z Vršovic až do Radotína k dispozici jen jedna kolej. V minulosti se počítalo s tím, že zde dvě koleje budou, tomu odpovídá i šířka koridoru, po kterém trat teď vede. SŽDC ale bude muset rovněž řešit zatím jednokolejný tunel, který k mostu vede od Radotína.

Praha už dříve oznámila, že by chtěla po trase vést novou osobní linku S71 z Radotína do Běchovic.  Proti plánu vystoupili hlavně nákladní dopravci, kteří se báli dalšího omezení kapacity. „Bez investic do rozšíření infrastruktury v Praze se nedá pomýšlet na zásadní navyšování výkonů osobní dopravy,“ míní výkonný ředitel ŽESNAD.cz Oldřich Sládek.

SŽDC v dnešní tiskové zprávě také potvrdila dřívější zprávy deníku Zdopravy.cz o hledání nových odstavných kapacit pro dopravce v pražském železničnímu uzlu. Aktuálně SŽDC připravuje dvě místa, kde vybuduje kolejiště pro odstavování souprav včetně odpovídajícího zázemí. Jde o lokalitu Malletova v Praze-Libni, která je dostupná z Masarykova nádraží. Odstavné místo bude určené ke krátkodobému sedlovému odstavování souprav osobní dopravy bez potřeby jejich přesunu do oblasti Libně či Holešovic.

Další kapacitu nabídne areál bývalého vršovického seřaďovacího nádraží po obou stranách aktuálně realizované přeložky koridoru mezi Hostivaří a Vršovicemi. Vhodně doplní nedostatečné kapacity Odstavného nádraží jih, které je v majetku ČD, a zároveň nahradí opouštěné odstavné kapacity v oblasti Smíchova.

Tagy Branický most Radotín - Vršovice¨ S71 Radotín - Běchovice Správa železniční dopravní cesty SŽDC Top
55 komentářů