SŽ vybrala projektanty trati z Domažlic na hranice, stavět se má za tři roky
Nejvýznamnější změna čeká zastávku Babylon, která získá bezbariérový přístup a zvýšená nástupiště.
Správa železnic (SŽ) učinila další krok k modernizaci zastaralé trati z Plzně na Domažlice a dále do Bavorska. Aktuálně vybrala projektanty pro desetikilometrový úsek Domažlice (mimo) – st. hranice. Stavět by se mělo v letech 2027 až 2030.
Předpokládaná hodnota dokumentace pro společné povolení byla 47 milionů, vítězné sdružení firem Vectorama a Sudop Praha přišlo s cenou 43,8 milionu korun. Předmětem projektu je optimalizace a elektrizace pro rychlost až 115 km/h.
Nejvýznamnější změna čeká zastávku Babylon, která získá bezbariérový přístup a zvýšená nástupiště. Ve stanici Česká Kubice dojde k prodloužení délky kolejí pro provoz nákladních vlaků dlouhých až 740 metrů. Všechny čtyři přejezdy dostanou nové zabezpečení.
Zhruba ve stejnou dobu (v polovině května) vypsala SŽ i mnohem větší tendr na projektové práce, a to pro více než 30 kilometrů dlouhý úsek Stod (mimo) – Domažlice (včetně). Zde stanovila maximální cenu dokumentace na 698 milionů, vítěze zatím nevyhlásila.
Samotná stavba by měla proběhnout rovněž v letech 2027 až 2030, z velké části přitom půjde o úplně novou trať na zelené louce (Stod – Holýšov a Blížejov – Domažlice). Na nových úsecích se má jezdit až 200 km/h, staré úseky budou zrušeny. Součástí stavby bude mimo jiné 400 metrů dlouhá estakáda přes údolí Radbuzy. Vznikne zde několik dvoukolejných úseků, celkovou přestavbou projde i samotná stanice v Domažlicích.
Celý plán na vylepšení tratě z Plzně na hranice u České Kubice je rozdělen na čtyři stavby. Nejdále v přípravě je 1. stavba, což je zhruba devatenáctikilometrová novostavba tratě od Plzně do Stodu (včetně). I zde se má jezdit až 200 km/h. Stavět se má v letech 2025 až 2028. Aktuálně se stavba projektuje (dokumentace pro stavební povolení). Informační leták je zde.
Jako 2. stavba se označuje modernizace a elektrifikace staré trati přes Nýřany, která zůstane i po dokončení přeložky od Plzně zachována. I ta se již projektuje na úrovni dokumentace pro stavební povolení. Stavět by se mělo v letech 2025 a 2026. Leták zde.
Úsek od Stodu k hranicím je rozdělen na 3. a 4. stavbu. Na všechny čtyři stavby už má Správa železnic kladné stanovisko EIA, vzešlé z procesů posouzení vlivů na okolí.
Další podrobnosti jsou v informačním letáku ke stavbě.