SŽ otevře veřejnosti stavbu na koridoru Velim – Poříčany, láká na unikátní stroj
Veřejnosti se při práci předvede sanační stroj PM 1000, který mimo jiné umí zrecyklovat až sto procent odtěženého štěrku.
Správa železnic (SŽ) v krátké době podruhé zpřístupní veřejnosti velkou koridorovou stavbu. Ve čtvrtek 5.8. se uskuteční takzvaný den otevřené stavby na úseku I. koridoru Velim – Poříčany. Rekonstrukci koridoru za 3,83 miliardy korun provádí od loňského května společnost Swietelsky Rail (ve sdružení se Subterrou).
Rakouský koncern Swietelsky přitom disponuje řadou evropsky unikátních strojů a strojních linek na výstavbu a opravy tratí, které občas využívá i na stavbách v České republice. Na jeden takový stroj láká Správa železnic i do Velimi: veřejnosti se při práci předvede sanační stroj PM 1000, který mimo jiné umí zrecyklovat až sto procent odtěženého štěrku.
Stavba zahrnuje úseky Velim – Pečky, Pečky – Poříčany, stanice Poříčany a Velim a zastávky Cerhenice a Tatce; jde o komplexní rekonstrukci železničního svršku a sanaci vybraných úseků železničního spodku. Součástí je i rekonstrukce čtyř přejezdů a zrušení jednoho. Dojde k rekonstrukci nástupišť na zastávkách Cerhenice a Tatce spolu s úpravou nástupiště v Poříčanech pro budoucí využití příměstskými vlaky.
Podle smlouvy má být hotovo do konce roku 2022. Dokončovací práce budou probíhat až do září 2023. Stroj PM 1000 byl v tuzemsku nasazen i loni v květnu při rekonstrukci trati Lysá nad Labem – Čelákovice. Pozvánka na akci s programem.
Správa železnic uspořádala den otevřené stavby i v polovině června na stavbě IV. koridoru Sudoměřice – Votice.