SŽ otevře veřejnosti stavbu na koridoru Velim – Poříčany, láká na unikátní stroj
Rekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnic
Veřejnosti se při práci předvede sanační stroj PM 1000, který mimo jiné umí zrecyklovat až sto procent odtěženého štěrku.
Teď jsem jel okolo. Je tam asi 50 diváků, plno manažerů, Policie ČR tam taky pomáhá. Stroj asi jede. Rachotí a třese se.
Plno manažerů? Někdo by měl dostat pochvalu za to, že dostal manažery z kanclu na stavbu. 😀
Omlouvám se, ale dřív jste dát vědět nemohli? Myslel jsem si, že tento server přináší zprávy včas, avšak není nad spolehnutí se na vlastní sledování všech komunikačních kanálů.
A co si máme představit pod pojmem včas?
Na FB Správy železnic se info objevilo 1.8., na webu zdopravy.cz 3.8….
Práce stroje PM 1000 mezi Čelákovicemi a Lysou nad Labem. https://youtu.be/Ib0q56xupxE
A proto je na videu PM 200 2r.
Tak další pokus .-) https://www.youtube.com/watch?v=jJo-nbX4gDc
Dopředu avizuji, že se nejedná o rýpání ani žádný sarkasmus, ale proč se rekonstruuje část koridoru, která byla vystavěna v 90. letech (stejně jako např. v Roztokách) , a jinde se zatím ještě ani nestačila dostavět druhá kolej (např. směr České Budějovice)? To je to tam opravdu tak špatné? A proč se v tomto místě z Poříčan rovnou nepostaví třetí kolej (alespoň do Kolína nebo do Pardubic, ideálně samozřejmě až někam k Olomouci nebo Hranicím, ale to je samozřejmě sci-fi)?
+1 na tu třetí kolej. Ináč soudím, že od 90. let uteklo 30 let a že při tom provozu tam to už bude asi notně oježděné, ale rozumím tomu jak koza petrželi, tak si to nechám vysvětlit klidně i jinak.
Takže má údržba v Poříčanech počkat, až bude druhá kolej do Budějovic, do Liberce … nebo ne?
Proto se ptám: „Je to tam tak špatné?“ Nemusíte hned odpovídat sarkasticky a dělat ze mě hlupáka. Stačí mi: „Ano, je to tam nutné opravit, proto se daný úsek rekonstruuje.“
Chápu, že je zde zvykem do každého hned jednu vpálit a ukázat, jaký je to ubožák, když má odlišný názor, způsobený např. neznalostí daného místa, ale to pak není diskuze, ale odpad.
Slušně jsem se zeptal, vy jste zaútočil. Já si vaši odpověď přeložil do slušného jazyka. Děkuji.
Není to tam tak špatné , kdyby bylo tak by byly třeba pomalé jízdy , nebo podobná omezení . Poříčany se překopávaly snad před deseti lety .a před tím vjezdová výhybka od Kolína na 120 do odbočky měněna možná dvakrát . . Takže 30 let ani náhodou . Pečky v roce 1998. A od té doby je každých pár let někde něco opravováno , .
Rychlost se nezvýší , kapacita také ne , přejezdy zůstanou . A to zrovna v tatcich je na nadjezd míst dost. V Hořanech taky .
Jeden přejezd se zruší… a to přejezd mezi poli P4928.
Rychlost se možná nezvýší. Otázkou je, zda čekat na její snížení v podobě pomalých jízd, které tam, jak sám píšete, zatím nejsou. Nic se tím neušetří, řekl bych.
Ano je to tam tak špatné, ujíždí tam několik svahů, které se musí neustále dosypávat. Např u budoucí odbočky Cerhenice se dělala injektáž, to samé bylo i mezi Tatcema a Poříčany a je možné, že těch míst je více.
Ano, v roce 1994, tj. 27 let …. prostě obnova … v sobotu začíná ve vyšehradském tunelu výměna tramvajových kolejí. Po 13 letech = polovička ….
Třetí kolej, no někam by se vešla, ale průjezd Cerhenicemi jen po dvou kolejích …
A stroj bude v té chvíli na výstavce nebo pracovat? Jede se tam 24/7, že ano? Bude tam víc dělníků než managerů s čistými vestami a helmami?
Tak do konce 22 to tam bude rozvrtany a zpoždění k tomu všeho co tam jezdí. No potěš koště.
né do roku 22, ale až do roku 25, protože Pečky se budou rekonstruovat samostatně
to by mohli udělat ne den otevřených dveří, ale třeba měsíc – sakra zrovna tam se má makat 25 hodin denně a ne dělat předváděčky pro vyletníky
Můj tip: Stroj má předepsané prohlídky podle motohodin. Prohlídka se dělá při odstavení stroje.
Tip č. 2: Stroj se pokazil, čeká se na náhradní díly. Ty veze servisní technik autem z Rakouska, od výrobce. Výměna také něco času zabere.
Co tak to spojit? Bude to sice narychlo…
Ona to taková „jen“ předváděčka nebyla, stroj makal „jen se od něj kouřilo“.
Nicméně k absolutní dokonalosti mu ještě něco chybí …
Vrtule a svěrky se musí „povolit“ zatáčečkou s ruční obsluhou, pod mašinou jsou dva dělníci posunují svěrky, na položenou kolej se musí dostavit dělníci, svěrky nasunout na kolejnici a zatáčečkou šroubů vrtuli utáhnout ….
Jinak je to mašinka vymakaná a dokonalá souhra obou strojníků obstarávajících manipulaci s novými a odebranými pražci ….
Nedávno jsem mluvil s jiným stavbařem a ten tvrdil, že použitý štěrk se nerecykluje (tedy nepoužije znovu jako štěrk), protože už má obroušené hrany a pro stabilitu se vyžadují ostré. Prý se podrtí a použije do železničního spodku, což ale není recyklace v pravém slova smyslu (znovupoužití), ale spíše tzv. downcyklace (downcycling), tj. uplatnění na nižší technologické úrovni.
Jak to tedy je? Umí tento stroj opravdu recyklaci? Jak to funguje?
Vtírá se otázka: No jo, ale jak nabrousit štěrk, aby byl zase ostrý a dal se znova použít?
Nevím 🙂
Spíše jsem myslel, že někdo napíše, že to vlastně zase tak moc nevadí. Nebo, že ten stroj nějak zkontroluje každý kámen a odseparuje ty použitelné od nepoužitelných apod.
Fakt mě to zajímá.
Ne …. tohle „soustrojí“ jen vyměňuje kolejnicové pásy a pražce a drobet odebírá štěrk a sype ho na bok … To co vás zajímá patrně dělá „sesterská“ souprava …
Nabrousit štěrk se da jen nadrcenim na menší.
Pokud se recykluje tak určitě ne všude . Okolní silnice jsou plné nákladních aut drtících vozovky silnic se štěrkem na korbě .
Nerecykluje .. vyjme vyjme z pražců kolejnicové pásy (odsuna na bok), pak „původní“ pražce, sumarizuje do bloku 20 kusů, následuje odstraněníní části štěrku > odsype na bok (do leva, doprava), pak tam ze zásobníku pražců položí nový pražec a následně položí na pražce nové kolejnicové pásy …. Dva „maníci“ se starají o odsun „ojetých“ a přísun nových pražců pomocí „manipulačního“ zařízení, jímž si na „předávacím“ místě předávají ojetiny a novice …. Na pohled téměř – pouze téměř – dokonalý stroj. Téměř proto, že si neumí sám povolit vrtule a šoupnout svěrky a totéž udělat v rámci pokládky. Takže mu musí… Číst vice »
Tady bych si dovolil opravit autora, v Lysé minulý rok byla „jen“ 300. Byl jsem tam týden na výluce, takže jsem byl „přímo“ u toho.
Ano, ta 1000 je super, když zrovna funguje, což se v pondělí moc nedařilo a popojeli jsme za směnu o závratných 100 metrů.
Němci. Dvě a půl hodiny zpoždění s pracovním vlakem. Pražce přijely pozdě…
https://www.youtube.com/watch?v=qGI-g-VcCys
Swietelskiho jsme dostali do Chebu včas! Ahoj Lukáši 🙂😁
Tak v Lysé byl stroj PM 200 2r a ne 300 vím to protože jsem tam měl na starosti pokládku kol. roštu!
Dobře, tak dokonce jen 200, díky za upřesnění, ale rozhodně tam nebyla 1000.
Děkuji, já tam už zažil den notně otevřené stavby v sobotu 17. 7. 🙂
ja taky…(;…
Prosím, bude to ve čtvrtek jako zítra, nebo až za týden?
Viz link na pozvánku. Zítra, tedy 5.8.
Tady se prý upozornění na podobné akce bude dávat jedině den předem, asi aby lidé neměli tolik času si to nějak zorganizovat, kdyby se tam chtěli podívat… Nebo možná je to proto, že kdyby na to upozornili týden předem, tak to pak zase zapomenou. 🙂
Anebo nebudou dávat žádná upozornění, protože lidé stejně akorát držkujou…