SŽ má územní rozhodnutí k rekonstrukci Smíchovského nádraží, chystá tendr
Kromě kompletní přestavby kolejiště vznikne čtvrté nástupiště, díky čemuž se na nádraží napojí Pražský semmering.
Správa železnic (SŽ) má pravomocnou změnu územního rozhodnutí z roku 2018 k rekonstrukci stanice Praha-Smíchov. „Modernizace smíchovského nádraží je blíž realizaci. Můžeme tak v prvním čtvrtletí letošního roku podat žádost o vydání stavebního povolení a připravovat tendr na zhotovitele,“ oznámila dnes SŽ.
Modernizaci celé stanice vyjde podle dřívějších oznámení na dvě miliardy korun. Kromě kompletní přestavby kolejiště zde vznikne čtvrté ostrovní nástupiště, díky čemuž bude připojena trať Praha-Smíchov – Hostivice do obvodu osobního nádraží (dnes končí v tzv. společném nádraží, které zanikne). Podrobnosti jsou v informačním letáku Správy železnic, podle kterého se mělo stavět už od loňska. Na interaktivní mapě je uvedena doba realizace v letech 2022 až 2025.
Přestavba kolejiště a nástupiště je přitom jen jeden z balíku projektů, které mají vylepšit a zatraktivnit smíchovské nádraží. Správa železnic samostatně připravuje zbudování nové lávky přes kolejiště a opravu výpravní budovy, kde má vzniknout nové sídlo organizace. Hlavní město Praha pak připravuje výstavbu autobusového terminálu nad kolejištěm a parkoviště. Budova se měla opravovat už od roku 2019, Správa železnic ale práce odložila, neboť je chce koordinovat s postupem města. Všechny projekty by se měly realizovat zhruba ve stejnou dobu.
Lávka pro pěší spojí prostor před nádražím s budoucím autobusovým terminálem Smíchov, který vznikne v místě dnešního společného nádraží a nad kolejištěm. Lávka současně umožní přístup do nově vznikající čtvrtě Smíchov City s napojením na Radlice. Její maximální šířka bude 33 metrů.