SŽ má územní rozhodnutí k rekonstrukci Smíchovského nádraží, chystá tendr

Smíchovské nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnicSmíchovské nádraží, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Kromě kompletní přestavby kolejiště vznikne čtvrté nástupiště, díky čemuž se na nádraží napojí Pražský semmering.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Bohužel jsou to jen vzdušné zámky. V daném termínu, dojde tak jedině k výstavbě nouzového čtvrtého nástupiště, aby bylo kam jezdit od semmeringu. I kdyby náhodou vše bylo papírově připravené a i finance by se našly, pořád je limitem množství stavebních kapacit a materiálu.

Avlaky

Nemyslíte že je to blbost? Zrušit společné, udělat tam nástupiště a zbytek konec, to už je lepší zrekonstruovat to co tam je

Petr

Tam už to potřebuje SEKYRA GROUP. Spíš to vypadá, že ani na tu spojku nebude.

Hugo s.r.o.

To by tam mohli i zrušit ty vložené navestidla 🤔

A. Mikulka

Ty vložené návěstidla by zrušit mohli ale hlavně ať zruší ta vložená návěstidla.

jfp

Tak smíchov je ostuda, jen tak dál, snad se to stihne dřív než dojdou peníze eráru.

Bram

To, že je vydáno pravomocné územní rozhodnutí znamená, že realizace nezačne dříve, než za dva až tři roky.

Lektor

Ona to taky je jen změna územního rozhodnutí z roku 2020, která vyplynula při zpracování DSP. Obratem se bude žádat o stavební povolení.

sladlu

Ahoj

Počítá se v projektu s přípravou na tzv. metro S? Tunel ze Smíchova na Hlavní nádraží pro příměstské vlaky

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Pořád tvrdí, že ano…
Tak snad jo.

sladlu

Mohu být tak smělí a poprosit o důkaz?

Martin

V projektu ten tunel je, ale jestli se zrealizuje nekdy v budoucnu, to je otazka…

A. Mikulka

Vás je víc?

Martin

Lávka současně umožní přístup do nově vznikající čtvrtě Smíchov City s napojením na Radlice. Její maximální šířka bude 33 metrů.

Jako fakt 33m?

David

Ano, je to tak. Ona to vlastně nebude jen lávka, ale nějaký mnohoucelny prostor

Lektor

Taková třicetimetrová lávčička…

Martin

Slusna lavka, kdyz se na ni vejde T3 napric…

Bvovka

No výborně a co ten autobus Smíchov-Vrsovice který nahradí ty rychlíky které některým lidem jako jsem já už začaly chybět

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Už aby to bylo…

michal82

Pokud by se jim opravdu podařilo otevřít nádraží v roce 25 tak by se ve stejnou dobu přerušoval provoz kvuli vystavbě nového žel. mostu na Výtoni. Takže spíše vše posunou o rok a nadraží by se otevíralo i s novým mostem 🙂 zní to krásně, uvidíme jaka bude realita.

Ondra

Uzavření mosti na Výtoni sice sníží provoz na Smíchovském nádraží, ale to stejně bude vytížené, jelikož lze očekávat, že celá řada příměstských, ale i dálkových vlaků bude končit právě zde

Dizgrafyq

To jsou zase termíny! Chtějí začít stavět letos, přitom ještě ani nepožádali o SP, nezahájili soutěž na zhotovitele a chtějí stavbu zkoordinovat se třemi dalšími projekty, na jejichž průběh mají jen částečný vliv a které jsou vše, jen ne připravené k brzké realizaci. Když kopnou do země za dva roky bude to úspěch.

Jiří Kocurek

Asi na Správě čekají, že poručí a služebictvo se rozeběhne konat. Jenže oni jsou sice v paláci, ale nejsou kníže, natož vévoda.

David

Moc nerozumím tomu, co je lávka a co zbytek terminálu. Přes kolejiště má vést na jedné straně silnice a na druhé straně silnice s velmi širokým chodníkem. Je tedy ta zmíněná lávka ona silnice s chodníkem, či jen chodník samotný a silnice, kde budou zastavovat autobusy bude budována jako samostatná stavba?

David

Tak jsem se na to podíval a skončil u této vizualizace: https://www.a69.cz/sites/default/files/styles/slide/public/smn_uzly_10_0.jpg
Nicméně moc nerozumím jak pak budou tu lávku napojovat na ten nový most pro autobusy, kde budou i obchody, protože podle vizualizací by to měla být pak jednolitá plocha.
Taky teď koukám, že oproti původnímu návrhu to má být čistě pravoúhlá lávka nerespektující přirozený pohyb chodců, škoda no, byl to před tím zásahem docela pěkný projekt.

Jan Svoboda

Víte ale, že je ten projekt bohužel zásadně přepracován, kde už nebude nad kolejištěm nic, oproti původním plánům?

Jan Svoboda

Omlouvám se, viděl jsem jen postupnou stavbu:)

Vašek

Jsou to samostatné stavby. Ale současně lávka bude napojena výtahy a eskalátory na nástupiště.
Aktuální podobu lávky uvidíte třeba zde:
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-dopravni-terminal-smichovske-nadrazi-magistrat-mesta-prahy-projekt.A210419_162951_praha-zpravy_indr/foto/IND8ad6ac_P2021041905297.jpg