SŽ hledá projektanty tratě Výstaviště – Dejvice. Stanice v Dejvicích bude pod zemí
Samotná stavba s odhadovanými náklady 7,66 miliardy korun má proběhnout v letech 2026 až 2029.
Správa železnic vypsala tendr na zhotovitele dokumentace pro společné povolení stavby pro další část trati z Prahy na Letiště Václava Havla. Vítěz vytvoří projekt pro téměř tříkilometrový úsek mezi již budovanou zastávkou na Výstavišti a stanicí v Dejvicích. Oznámení se objevilo ve věstníku veřejných zakázek, předpokládaná hodnota dokumentace přesahuje 162 milionů korun.
Výsledkem modernizace dnešní jednokolejné trati bude dvoukolejná elektrifikovaná trať, která povede z velké části v tunelu. Na povrchu trať povede pouze v lokalitě Stromovky, poté vlaky vjedou do tunelu. V podzemí se bude nacházet i přesunutá stanice Praha-Dejvice, ze které bude přímý přestup na metro.
Stávající výpravní budovu v Dejvicích nebude železnice nadále potřebovat, plány SŽ s budovou deník Zdopravy.cz poptává. Samotná stavba s odhadovanými náklady 7,66 miliardy korun má proběhnout v letech 2026 až 2029.
Pro úsek z Výstaviště do Dejvic byla dokončena dokumentace pro územní řízení, na které pracovaly Metroprojekt a Sudop Praha. Správa železnic předpokládá, že územní rozhodnutí bude vydáno v první polovině letošního roku.
Původně měl přitom být řešen jako jeden projekt celý úsek z Výstaviště až do Veleslavína. V roce 2020 ale SŽ přistoupila k rozdělení projektu na dvě části: Výstaviště – Dejvice a Dejvice – Veleslavín. Chystané tunely mezi Dejvicemi a Veleslavínem se totiž potýkají s mnohem složitější přípravou.
V rámci projektu železnice na letiště (Praha – Kladno s odbočkou na letiště) aktuálně probíhají práce v úsecích Praha-Bubny – Praha-Výstaviště a Kladno – Kladno-Ostrovec. Další části tratě jsou v různém stadiu přípravy, na nejdelší patnáctikilometrový úsek od Ruzyně ke Kladnu vypsala SŽ tendr koncem minulého roku.