Patnáctikilometrová novostavba a limit 8,6 miliardy. Tendr na trať do Kladna je tu

Budoucí odsunutá stanice Jeneč, vizualizace. Pramen: Správa železnicBudoucí odsunutá stanice Jeneč, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Rychlost by se měla zvýšit v některých místech až na 145 km/h, modernizací projdou i stanice a zastávky.

Napojení Kladna na Prahu moderní železniční novostavbou dostává reálnější obrysy. Správa železnic (SŽ) aktuálně vypsala tendr na stavbu patnáctikilometrového úseku Praha-Ruzyně (mimo) – Kladno (mimo). Nepřekročitelný cenový strop přitom stanovila na 8,597 miliardy korun bez DPH. Jde o nejdelší úsek ze série staveb, které mají propojit centrum Prahy, Kladno a Letiště Václava Havla.

Projekt modernizace trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno zahrnuje především zdvoukolejnění a elektrizaci. Rychlost by se měla zvýšit v některých místech až na 145 km/h, modernizací projdou i stanice a zastávky. Stavba bude rozdělena na tři úseky: jako první bude na řadě stanice Jeneč, následovat bude část mezi Jenčí a Kladnem a nakonec úsek od Ruzyně do Jenče včetně Hostivice.

Jde o jediný úsek ze souboru staveb, který je umístěný mimo městskou zástavbu. Většinou je veden mezi poli v souběhu s dálnicí D6. „Díky tomu může železnice částečně opustit původní směrové dosti nepříznivé poměry zděděné ještě po koňce a rozmáchnout se do dvou přeložek,“ píše se v materiálech Správy železnic.

Mapa trati z Prahy-Ruzyně do Kladna. Pramen: Správa železnic

Mapa trati z Prahy-Ruzyně do Kladna. Pramen: Správa železnic

Kompletní přestavbou projde stanice Hostivice, která získá dvě ostrovní nástupiště a dva podchody. Stanice Jeneč v nové poloze bude mít nově rovněž bezbariérová nástupiště přístupná z vybudovaného podchodu. Dnešní stanice Unhošť se zruší a nahradí ji zastávka Malé Přítočno na přeložce trati. Vzniknou také zastávky Hostivice-Jeneček a Pletený Újezd, které mají zlepšit dostupnost železniční dopravy obyvatelům přilehlých lokalit. Kompletní rekonstrukcí projde zastávka Pavlov.

Trať bude napájena střídavou soustavou, hlavní napájecí stanice vznikne v Liboci na sousedním úseku Veleslavín – Ruzyně. Záložní napájecí stanice bude v Kladně. Provoz elektrických vlaků na trati by měl být podle dřívějších vyjádření SŽ zpočátku spuštěn v úseku Kladno – Praha-Veleslavín. Železnice na území Kladna už se modernizuje, stavba Ruzyně – Veleslavín by měla proběhnout zhruba v letech 2025 až 2028.

Tunelový úsek z Veleslavína dále do centra se totiž potýká s neustále se zpožďující přípravou. Kompletní dokončení celého úseku z Prahy-Masarykova nádraží do Kladna včetně odbočky a zaokruhování s novou stanicí Praha-Letiště Václava Havla lze podle ministerstva dopravy očekávat po roce 2030.

Realizace úseku Ruzyně – Kladno je rozvržena do čtyř let.

Budoucí odsunutá stanice Jeneč, vizualizace. Pramen: Správa železnicBudoucí odsunutá stanice Jeneč, vizualizace. Pramen: Správa železnicBudoucí odsunutá stanice Jeneč, vizualizace. Pramen: Správa železnicBudoucí odsunutá stanice Jeneč, vizualizace. Pramen: Správa železnicSouprava s parní lokomotivou 556.0304 v Jenči. Foto: Železniční společnost Výtopna JaroměřMechanická návěstidla ve stanici Jeneč. Pramen: Správa železnicVizualizace stanice Hostivice po modernizaci. Foto: Správa železnicÚseky nového spojení Prahy, letiště a Kladna. Pramen: Správa železnicMapa trati z Prahy-Ruzyně do Kladna. Pramen: Správa železnic
Tagy Ruzyně - Kladno Správa železnic trať na letiště
114 komentářů