SŽ hledá projektanty tratě Výstaviště – Dejvice. Stanice v Dejvicích bude pod zemí
Dvoukolejná trať ve Stromovce, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Samotná stavba s odhadovanými náklady 7,66 miliardy korun má proběhnout v letech 2026 až 2029.
Zahloubení stanice Dejvice je zbytečné, drahé. Schází jen napojení na metro přímo. Nikomu to nevadí, oproti silniční dopravě, která zde je víc závadná, ta železnice nic nepůsobí a stačí jen modernizace a elektrifikace. To by hned bylo o pár miliard méně a mělo by to smysl. Navíc je nutno nesouhlasit zde zase s nějakou podivnou zástavbou na povrchu, aby opět bylo více zastavěných ploch a více silniční dopravy, a to jen proto, že nějaký developer v nějakém propojení si chcce zase nahrabat na úkor jiných. Právě ponechání na povrchu umožňuje sem dostat zeleň. A navíc by se zde aspoň mohla… Číst vice »
Tunel ve stromovce (nebo cokoliv bude stát nad ním) by bylo vhodné pojmenovat po Ukrajinci či ruském disidentovi, abychom dokončili symbolické obklíčení ruské ambasády.
Udělal bych to jednoduše, v úseku Hradčanská – Veleslavín bych současnou trať ponechal a provedl prostou elektrifikaci. Protože kvůli NIMBY a aktivistické Praze 6 by jiná než tunelová varianta rozšíření neprošla, pak bych postavil jen jednokolejný tunel. Jeden směr by tedy jezdil tunelem a druhý po povrchu. Ušetřily by se náklady na druhý tubus tunelu a po dobudování úseku Výstaviště by se (sice v omezeném režimu) mohlo jezdit z Letiště/Kladna až na Masaryčku i bez čekání na tunel mezi Dejvicemi a Veleslavínem.
To vám zase shodí v řízení NIMBY.
Obecně proč ne, ale nevím, jak půjde udělat výjezd z tunelové Hradčanské. A zároveň jednokolejný tunel už s dnešními předpisy není tak výrazná úspora, protože potřebujete únikový tubus. Kdyžtak mě prosím někdo opravte.
No, takhle jenom podpoříte ty, co nic nechtějí. Salámová metoda je ten nejodpornější způsob realizace, kvůli němuž často ty NIMBY vznikají. Ono třeba teď má problém rozšíření D8, protože nikdo od nich nemluví s občany a nesnaží se dělat věci korektně. Takže se to dělá tak, že se má postavit tohle, pak náhle okruh, což bude problém. Pak ještě aglomerační okruh. Pak rychlovlaky na Ústí. Bohužel se vše řeší samostatně, takže studie jsou ze současného stavu a jen se započítáním té konkrétní stavby.
Vzhledem k postoji Prahy 6 a pár mocných bych to ponechal v původní stopě s novou zastávkou na Ořechovce a zadrátovat. Moc by se tím ta propustnost nezhoršila a časem by třeba došli k rozumu. Ušetřilo by se a třeba i v budoucnu by zvítězil rozum a zdvoukolejnilo by se to opět na povrchu. A opět za úspory řady miliard a za to by se mohla přestavět trať na Rakovník a Chomutov zcela nově.
U stanic metra jsme se už shodli, že je potřeba dělat architektonické soutěže. U železničních stanic ale asi nemusí být. 😕
Navíc doufám, že podzemní stanice Dejvice (Hradčanská) bude postavená tak, aby se nad ní dalo stavět. Bylo by to jinak obrovské plýtvání důležitým prostorem pro rozvoj města.
Tohle je zásadní point. Už tak zůstala na Hradčanské po otevření Blanky dálnice, která není zrovna skvělým městotvorným prvkem (a 80% lidí tam prostě chodí na červenou) a která má výrazně méně užitku než třeba 3. kolej pro tramvaje nebo dvoje stromořadí, které by možná mírně snížilo hluk/prach z tramvají/aut ve směru Bruska…
Naopak sem nová výstavba nesmí. To po té automobilové katastrofě nelze připustit, musí to zůstat obyvatelné a pro chodce a pro život. Navíc tady zůstane budova nádraží a ta lze využít. Víc není potřeba.
Rozdělením projektu vznikla jedna zásadní chyba kdyby přišli ke slovu kalkulačky celkový efekt projektů a další vlivy tak by se pravděpodobně zjistilo že postavit tunelovou variantu z Holešovic Či Podbaby směrem k letišti by bylo méně komplikované levnější a obsloužilo by to i jiné lokace. Že by tímto rovnou mohl vzniknout železniční okruh kolem Prahy minimálně v severozápadní části nikoho nenapadlo
Netroufal bych si říct, že to bude levnější. A ono nakonec by tam asi bylo taky spousta problémů (např. Výstavišti dopřát něco jiného než jen tramvaj je asi dobré a na té trati na Podbabu nejspíš nebude místo pro zastávku bez omezení kapacity trati; napojení u Hostivic, patrně tunely kolem letiště nebo Dlouhé míle by taky nebylo asi snadné, takže za mnohem delší jízdní dobu a stejně velké náklady bychom obsloužili co? Horoměřice a Suchdol? Nebo bychom kopali obří tunel pod sídlištěm Baba a hlubokou stanicí napojili tak to a stejně se pak vrátili k Veleslavínu? Ale chápu, co vám… Číst vice »
Budou pak na Dejvicích šlapací drezíny? Nebo rovnou krátká koňka? 😉
Mohlo by to patřit pod muzeum MHD.
Hm, takže to celé z Masny do Kladna bude stát kolik, 20-30 miliard? Není úplně málo… 🙁
To bude přes 30 a i s letištěm přes 40. Zejména úsek z Dejvic na Veleslavín to sakra prodraží.
A zcela zbytečně, jen pro výmysly pár lidí. Původní rozpočet na modernizaci až do Kladna (tehdy bez napojení letiště) byl plánován do 3 – 5 miliard, zdvoukolejnění, zadrátování v celé trase, přeložky a rychlost 135 km/h (to od Hostivic). Šlo o počátky 70. let (možná závěr let 60. – už si to tak dobře nepamatuji a nemohu najít ty materiály, kde to bylo, někam jsem to založil).
V sedmdesátých letech to bylo (nominálně) asi dvacetkrát levnější než dnes…
Normálně to tam jezdilo, jezdil jsem z Masaryčky domů a teď nějakého blbce napadlo to uzavřít a musím jet jak blázen metrem na Hradčanskou a pak nějakou lokálkou která jede asi 20 km/h a cesta domů mi místo 30 minut trvá 2 hodiny. Ropid jsou křupani
Takže jestli to chápu dobře, tak v roce 2026 vyjedu vlakem z Masaryčky, dojedu na Výstaviště a odtud autobusem NAD. V roce 2029 už pojedu „jenom“ NAD metrem z Hradčanské na Veleslavín. Kolem roku 2040 dojedu vlakem až na letiště. Možná.
Paráda. #svobodaven
Nejsem zrovna přívržencem pana primátora, který už moc neví, která bije (i když k němu chovám trochu respektu, protože odrodil půl Prahy a ve svém oboru je kapacita), ale tohle nejde za Prahou.
Kolega asi myslel Svobodu Jiřího, ředitele SŽ, nikoliv Bohuslava 🙂
Ne NAD, ale NMD – náhradní metrová doprava.
Ano, minimálně 12 let se z Kladna na Masaryčku vlakem nedostanete.
Jen aby to mezitím neodnaučilo jezdit vlakem i tu malou skupinu lidí, co dosud vlakem jezdilo. Aby nenastal opačný efekt než si od modernizace slibují – místo, aby cestujících přibylo, jich bude jezdit méně než před modernizací.
V tom to právě vězí, že pro lidi to je tragedie a naučit je znovu vlak používat nebude jednoduché. Prostě řešení se musí změnit a dost rázně. Nelze už ustupovat. Trvá to moc dlouho.
To je opravdu absurdní. To se mělo provést najednou a ten úsek od Dejvic udělat samostatně bez přerušení provozu. A nejjednodušší a nejlevnejší by bylo právě to řešení na povrchu. Ničemu to nebrání a nevadí, hlukově i emisně naprosto vyhovuje. Takže námitky nemají opodstatnění a neměly by se respektovat. Nakonec u dálnic je to běžné. Stačí se podívat na to, jak lidem škodí „dálnice“ obytnou zástavbou od Nuseláku po Kačerov a lidi se ničeho nedovolají, musí si to nechat líbit a nechat si ničit zdraví. A tady to bezdůvodně blokují ……….Škoda se vyjadřovat trefně a přesně!
Téměř tříkilometrový úsek za téměř osm miliard.
Co k tomu dodat?
Snad jen že levněji stavěli i Eurotunel.
Eurotunel 3,6 bilionu korun v letech 1988-1994, to je cca 72 miliard za km.
To je největší pod mořem
Zrovna tady jsem trochu doufal, že by se mohla prostě elektrifikovat jednokolejka na povrchu. Byl by to sice špunt, ale interval cca 10 minut by to umožnilo.
Elektrifikovanou jednokolejku si schovejte na Dejvice-Veleslavín 😉
O tom je snad řeč (s prodloužením do Stromovky), ne?
Bylo by to sice úplně na hov… na nic ale… Ale proč? Proč jste v to doufal?
Protože by to utnulo diskuse o předraženém tunelu a časem by snad postupně dalo prosazovat prodlužování dvoukolejného úseku. A taky by se Dejvice daly nahradit peróny u přejezdu na Hradčanské a zastávkou Gymnazijní, která v těch záměrech dle mě trochu chybí.
Když už drahý tunel, tak cca Anděl – Jinonice, aby se v NS-II trochu vyrovnaly počty vlaků od východu a západu.
Souhlas.
Souhlas, pokud jde o Dejvice- Veleslavín s opatrným zdvoukolejněním před Veleslavínem a kus za Dejvicemi, takže ten jednokolejný úsek by nemusl mít víc jak 2,5 km.
Tato salámová metoda tedy bude znamenat, že tak do roku 2032 (bez tunelu, po stare trati s jednotkami BEMU) či v roce 36(s tunelem) ta trat bude neprůjezdná? To je do šílená vizitka Spržel. Lidi s na tu trat uplne odvyknou.
Zrovna tenhle projekt si najde dost cestujících jakmile bude hotový a to i kdyby byl ode dneška na 10 let zavřený. Doufejme ale, že to tak hrozné nebude.
Jen aby to nebylo opačně – 10 let odstávky taky může znamenat, že si lidi navyknout na bus a auta a na vlak se jim pak nemusí vrátit ani ti co dosud vlakem jezdili. Přece jen – ten fatální problém dráhy na Kladně modernizace vůbec neřeší.
Váš odhad implikuje vizitku SŽ? To si teda věříte…
To je vizitka našich politiků, soukromých zájmů a dopravní politiky státu. Hezky z toho plyne, co tu má přednost.
Já teda nejsem projektant tratí, ale mně by přišlo rozumné začít tunelem Dejvice – Ruzyně, u kterého stavba bude nejdelší a zbytek tratě by se mohl pořád používat. Začít dvěma kilometry v Kladně a třemi v Holešovicích s tím, že prostředek se časem vyřeší mi přijde divné.
Pamatuji na jeden případ z let sedmdesátých, kdy stavba chaty začala krovem a střechou („ze země se to líp dělá, vole“ mi řekli) a pak se to zdvihalo do výše a pod tím se postavily zdi…
V případě této trati bych přidal „a závěrem se pod tu chatu vykopal sklep“.
To by bylo ideální, ale tunely brzdí pantátové z Dejvic vlastnící vily, jimž by prý s tunelem klesla hodnota nemovitosti.
Tohle je uplne absurdní názor. Tunel bude 50 metrů pod povrchem. Takže vlaky nebude ani vidět ani slyšet.
Ona je tam ještě docela dobře vybavená laboratoř (dobré vybavení není levné) pro přesné měření. Ti měli obavy z elektromagnetického i mechanického rušení přístrojů.
Tak to bych teda tipoval že nebude v širším středu města dělat dobrotu dlouhodobě…
Jinak, kolik miliard taková laboratoř stojí? Aby náááhodou nebylo levnější jim koupit novou, na vhodnějším místě, než (také) kvůli tomu kopat za pár miliard tunel???
Je to uprostřed vilový čtvrti na Ořechovce, takže tam jiný problémy s rušením asi moc nejsou.
A zrovna ten fyzikální ústav akademie není důvod, proč se tam chystá tunel, ale důvod, proč se ten chystanej tunel posouvá kus stranou (a tím hlouběji do kopce), což ho nijak výrazně prodražit nemusí. Pokud se tím dostane do příznivějších geologickejch podmínek, tak klidně naopak. A není to jedinej důvod, byly tam i obavy z vodojemu na začátku, kde by tunel pod ním byl velmi mělce.
Myslím, že vily už jsou celkem ok. Teď mají námitky ÚVN a další instituce kvůli ražbě.
Protože se to pod ně dostalu kvůli vlastníkům vil?
V roce 2026 se dostaví Výstaviště, a začne se stavět úsek po Dejvice, ty se dostaví 2029, v roce 2030 se začne s ražbou tunelu do Veleslavína a tu vzhledem k délce odhaduji i s vyzbrojenim zhruba na 8 let. V roce 2038 tak bude zastavka Výstaviště již 12 po dokončení a bez využití i náležitě schátralá. Já fakt nechápu, proč se to teď staví. Leda že má opravdu někdo nápad, jak současnou trať z obou stran napojit na novostavby a vyjezdit to nějak hybridními jednotkami.
Kraj přeci chtěl vědět, kdy bude tahle tra%t hotová. Podle toho co mu potvrdila SprŽel pak objednal vozidla. Takže záleží co odpověděli na otázku kraje.
Nechápu, proč to i ve Stromovce nevede tunelem.
Řekl bych proto, že se hlavně počítá s hloubenými tunely.
No a ve Stromovce se ten výkop může zakrýt.
Podle minulých vizualizací to asi může být, tunel začne o něco dřív. Akorát z hlediska hluku to v tomto místě nemá cenu.
Tady https://mapy.cz/s/jusadocusa by to ještě možná šlo, ale dál už je trať ve svahu a ne zrovna malém. Což by se zakrývalo dost obtížně, snad jen tam postavit galerii… a kdo ji zaplatí?
a hlavně proč…
Jaký je v tom plusmínus rozdíl? Pokud bude pravidelně zajištěný přechod (mostky) tak by to mohlo být poměrně jedno… kdyžtak se to nesnažit „vypálit“ dohola ale umožnit tam růst aspoň trávu…
A proč ano? Zbytečné, drahé.
Systém nedokončené elektrifikace se přeci již osvědčil. Tak prostě trochu zkorodují dráty u Výstaviště, nebo bude jezdit linka Výstaviště – Masaryčka. No a za nějakých 30 let to bude až do Kladna.
A nebudou muset řešit styk trakčních soustav.
A bude to vůbec mít kdo dělat? 🙂
A pak ze na letiste metro nebude…
Aby to nebylo dřív než vlak
Nebude.
No vzhledem k tomu, že už je 4000 m od letiště. Je všechno možné.
Včera tady byl článek o „zlínce“, kde nedávno byla podána žádost o stavební povolení a taky se předpokládá zahájení stavby v roce 2026. Projektová dokumentace byla zpracována roku 2018. Tolik k těm odhadům SŽ do budoucna.
Nevím proč se prostě ani za ty roky nedokážou poučit a dávat alespoň trochu realistické termíny, s tím že lepší je nejdřív zklamat a říct že stavba začne roku 2034 a pak pozitivně překvapit a ne naopak
Takže interní příprava (včetně zdrojů financování) bude pro 2026 a navenek se bude říkat 2034, mrky mrk, aby pozitivně překvapili?
To si představuješ přípravu liniových staveb jako licitaci se starou dokdy můžeš bejt v hospodě, nebo jak to mám chápat?
Jestli mají skutečně zdroje financování připraveny na rok 2026 a ne na nějaký realistický termín, tak je SŽ ještě méně kompetentní než si myslím. Nejsem naivní a je mi jasné, že jedna věc jsou „pozitivní“ termíny staveb prezentované veřejnosti podle právě potřebných politických bodů atd., zatímco interně sem dávno pracuje s realiatičtějším a tedy pozdějším harmonogramem.
Škoda, že ještě ani my ani parlament nemáme hotový státní rozpočet na 2026/2027, aby se vědělo, kolik dostane SFDI.
Na rok 2026 žádné zdroje financování připravené nejsou. Možná se nějaké připravují, ale koláč se krájí až když se to má fakt platit.
Nějaký „střednědobý výhled“ mít musí.
Výhledů můžete mít nepočítaně. Rozhodující se schválený rozpočet na daný rok. Nebo opravdu víte kolik třeba půjde peněz na stavby železnice v roce 2030?
u ‚zlínky‘ jsou problémy, u tohoto úseku by snad nemusely. Nicméně pokud se nezačne stavět dříve než úsek do Veleslavína, žádná škoda stejně nevznikne.
Tady jsou problémy odpočátku. Stavět se mělo snad 2014, nebo tak nějak.
Ještě dřív a to o 10 let, nicméně to tehdy nebyl první termín. 😀
2026 – 2024 = za dva roky. Už dvacet let.
No vida. A usek Dejvice – Veleslavin se projede za 5 minut, takze tam lze vyjezdit desetiminutovej takt. To bohate staci a neni potreba se dohadovat s mistnima nimbama, ne?
No zkopce to půjde v pohodě, stačí se na velesavíně rozjet. Potíž bude v opačném směru, jelikož tam bude třeba nějakej naftovej nebo bateriovej postrk.
Prostá elektrizace. Vzhledem k tomu, že to bude na spoustu let, tak by to nikdo ani nemohl brát za zmařenou investici.
Prostá elektrizace by beztak musela projít EIA a jsme tam kde jsme byli…
Proč proboha? Jak významně ovlivní okolí přítomnost drátů?
Proč ne, dát do Dejvic jednu-dvě postrkový netlumený Zamračený, obnovit vkak ve 2.30 v noci do Kladna a místní ještě rádi změní názor…
Rovnou bych tam spustil doplňkovou noční linku k tramvajím. 😀
To by bylo najednou PIMBY – please (build) in my backyard.
Řekl bych, že lidi, co bydlí u současné trati nebudou ti stejní, co nesouhlasí s tunelem, co povede o kus dál.
To je naštěstí v noci u netlumené zamračené úplně jedno.
Boha jeho, však to můžou celý jezdit dieselový jednotky.
Při jízdní době 5 minut je to tak na krev, že z jízdního řádu udělá neřád nejen spadané listí, ale i ranní mlha. A to na celý den.
Jízdní doba 5 minut z Výstaviště až na Veleslavín po současné trati se zastávkou v Dejvicích? Dovolte abych se zasmál.
Prostá elektrifikace tunelem ve Stromovce, kam se nevleze ani patrák? Dovolte abych se zase zasmál.
Jízdní doba 5 minut z Veleslavína do Dejvic.
Ach tak. No dneska je to 6. Ta jedna minuta to asi nespasí, interval nebude 10 ale 15 minut.
To by bylo hrozné…
Píšu „bohatě stačí“. Za jedno by takt 15 minut taky stačil a za druhý zdvoukolejnění aspoň toho půlkilometru kolem ÚLZ by se snad mohlo povíst. Pak už by šlo i těch 10 minut. Kde se učí tohle hledání problémů tam kde nejsou?
Pokud má opravdu přijet od Kladna 6 vlaků a od letiště 4 vlaky za hodinu, tak ten patnáctiminutový takt stěží „bohatě stačí“.
Pane Šindeláři, používejte příště raději termín elektrizace.
Česky jsou platné oba termíny, naopak starodrážní termín “elektrizace” je čistě češtinářsky zavádějící.
SŽ hledá nyní projektanty. Začátek stavby 2026. Nějak tomu nevěřím.
Na SŽ tomu taky nikdo nevěří. Ale říká se to, co se říkat musí.
Tomu nevěří ani oni, ale mluvka odrecituje z papírů cokoliv mu manažmen podstrčí.
Pokolikáté se to už projektuje?
Když tak koukám na tu lávku na úvodním obrázku, to je velmi oblíbené místo pro pozorování vlaků – před zahájením přestavby tratě tam někdo dokonce pověsil na zábradlí jízdní řády, aby bylo známo, kdy co pod lávkou pojede. Je fajn, že podle vizualizace tam mají přibýt lavičky přímo na lávce, ale ještě mě napadlo, že by bylo pěkný, nainstalovat tam i odjezdovou tabuli napojenou na tu novou blízkou zastávku. Děti, které tam vlaky nadšeně pozorují, by to určitě uvítaly a v rozpočtu této trati by se to myslím ztratilo.
Problémy české železnice v kostce. Přitom jsou nádraží, kde zastavují EC/IC a cedule s odjezdy na peroně není. K tomu jsou nejméně 2 krajská nádraží, kde ani není pořádný peron.
Uvítali by to senioři. Děti na to mají aplikaci.
Dejvické nádražky by byla škoda!
Ano, čepují tam výbornou plzeň a je tam fan club Miloše Frýby. „Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!“
Dejvická nádražka bývala v dávnější minulosti vyhlášená až enormními podměráky – později se to ale aspoň trochu zlepšilo. Ale škoda by jí rozhodně byla: přímo v Praze (= v širším centru) druhá taková nálevna už ani žádná není – nejbližší další podobnou „klasikou“ je asi Braník, kde se sice dokonce i vaří, ale zase tam zavírají hodně brzy. O ničem jiném dalším podobném na železnici v širším centru Prahy nevím – pokud něco vůbec existuje, je to buď „moderna“ nebo předražený rádoby luxus.
Jenže to už neplatí od doby kdy tam ozralemu Fanankovi Sergej amputoval nohu. Ale Tři sestry už hrajou skoro 40 let, Fanánek žije v Podkrkonoší a chlasta jako Ozzy Osborne vodu….
Takovejch pajzlů je v Praze milion jeden. Nechápu co na něm všichni mají.
Je nádražní! 😀
Co bude s nádražní budovou v Dejvicích? Architektonicky je to snad nejstarší nádražní budova v Praze. Zbourá se, nebo jsou s ní nějaké plány?
Výpravní budovy ŽST. Praha-Veleslavín a Praha-Dejvice by měly být zachovány, ovšem jejich plánované využití netuším.
Stávající výpravní budova je z roku 1873, tudíž nejstarší v Praze není. Starší je ten domek naproti, bývalá výpravní budova koňky 1830.
Děkuji za upřesnění.
On to není domek, ale docela slušná bytovka.
Je památkově chráněná, spolu s provozní budovou (z dob Koňky) a vodárnou, tedy se bourat nebude.
Jestli ji potká osud nádraží Praha-Vyšehrad, tak časem spadne sama.
Zatím je k prasknutí nacpaná různejma odborama SŽ. A ačkoli se všichni mají přestěhovat na Smícháč, tak se tam tutově všichni nevejdou.
V obou těch budovách jsou dosud i obydlené byty, takže by k osudu a la Vyšehrad aspoň nějakou dobu dojít nemělo.
Nejsou, jen v jednom.
Zajímavé, když jsem se kdysi ptal, proč se nedělá úsek až do Dejvic (včetně) s aktuální stavbou Bubny-Výstaviště, někdo mi tu odpovídal, že ve Stromovce je poslední místo, kde se reálně dá napojit nová trať na tu původní, protože dál bude každá v úplně jinak výškově, takže Výstaviště-Veleslavín se bude muset dělat jako jedna stavba.
Úvaha se změnila, nemá smysl aby úsek Dejvice – Veleslavín všechno ostatní zdržoval. Reálně je tak opravdu možné, že v roce 2030 bude hotovo vše (Masaryčka – KIadno) s výjimkou Dejvice – Veleslavín. Jestli tam ČD bude pendlovat s jedním šukafonem nebo jestli bude zavedena náhradní metrová doprava nevím, uvidíme.
Takže z letiště elektrickou jednotkou na Veleslavín, přejít do šukafonu, tím dohrkat do Dejvic, pěšky na podzemní nádraží a odtud zas elektrickou jednotkou na Masaryčku? Je fakt, že Dobrá Správa je toho asi schopná, ale těším se na videa světovejch vlakovejch a dopravních youtuberů, takovou exotiku si určitě nenechaj ujít. Jdu objednat vagón kukuřice na popcorn, dokud ještě do Prahy nějaký vlaky jezděj.
Já bych se vsadil, že se koupí „pár“ BEMU a osobáky jsou pokryty. Pro dálkovinu tam bude muset být prostě diesel postrk nebo tam jezdit nebude…
Až se začne kopat mezi Dejvicemi a Hostivicí, dálkovka (R24 a R45) se pravděpodobně odporoučí na semmering a zůstane tam už navždy, nebo aspoň ta R24. A během stavby nejspíš bude snaha tam odklonit co nejvíc dalších vlaků, co to půjde.
No, vzhledem k tomu, že jako první se začne kopat mezi Kladnem a Ruzyní, tak až bude výluka „jen“ z Hostivice do Prahy tak už bude roky jezdit NAD. Nehledě na to, že ta by tam jezdila i kdyby to bylo tak jak říkáte, protože NAD na Veleslavín je o dost lepší, než 30 minut odklon přes Zličín.
Tomu bych věřil, kdyby se neobjevila tahle stavba. Protože BEMU nevyřeší to, že v Dejvicích by to byly dvě hlavový nádraží do opačnejch směrů kus od sebe …
Jenže Dejvice budou pod zemí a tam současnou trať od Veleslavína nedostanou.
Myslím, že napojení na stávající trať směrem Veleslavín by bylo možné udělat. Hrubým odhadem bude nová stanice Dejvice o 12 m níže (pod stávajícím podchodem metra). Od předpokládaného konce nástupišť je to ještě asi 400 pod most Svatovítské ulice. A pokud budu počítat max. sklon 35 ‰, se kterým se počítá i pro Nové spojení 2, tak to vychází.
Asi by to teoreticky šlo, ale pak už nikdy nepostavíte ten zbytek.
Spíš s výjimkou Výstaviště – Dejvice, ale jinak souhlas.
Je-li ve Stromovce možné napojení, pak může po dlouhou dobu zůstat v provozu stávající trať a bude záležet jen na tom, zda nějaké napojení bude možné i ve Veleslavíně – a úplné dokončení jinak už zcela připravené stavby včetně převedení provozu na nový stav lze pak už provést relativně rychle (= v řádu jen mála týdnů).
Ale chápu, že je to „v režii“ SŽ, a tak jsem asi příliš velkým optimistou …