SŽ dokončila rekonstrukci koridoru z Dětmarovic do Polska, náklady přesáhly tři miliardy
Kromě 11 kilometrů trati prošly modernizací také dvě stanice a jedna zastávka.
Rekonstrukce důležitého traťového úseku z Dětmarovic do Petrovic u Karviné a na státní hranici s Polskem je dokončená. Práce probíhaly od roku 2020 a celkové náklady přesáhly tři miliardy korun. Správa Železnic (SŽ) o tom informovala v tiskové zprávě.
Stavbaři zrekonstruovali téměř 11 kilometrů trati. Kromě koridorového úseku prošla renovací také jednokolejná spojka mezi odbočkami Závada a Koukolná umožňující přímou jízdu vlaků z Polska do Karviné. Nechybí ani jednotný evropský zabezpečovač ETCS.
Zmodernizovány jsou rovněž stanice Dětmarovice a Petrovice u Karviné a zastávka Závada. Cestující mají nově k dispozici moderní zastřešená nástupiště s bezbariérovým přístupem a informačním i orientačním systémem.
Vlaky už nemusí zpomalovat
„Přestavbou prošly vybrané mostní objekty, ve stanici Petrovice u Karviné došlo k úpravě oblouku tak, aby zde vlaky nemusely zpomalovat ze 100 na 65 km/h. Provedla se také rekonstrukce pěti železničních přejezdů. Projekt dále zahrnoval obnovu trakčního vedení, stejně tak modernizaci trakční napájecí stanice v Petrovicích u Karviné. Všechny úpravy už respektují plánovaný přechod na jednotnou střídavou napájecí soustavu,“ upřesnila SŽ
Zhotovitelem prací byly společnosti Strabag Rail a OHLA ŽS. Projekt spolufinancovala Evropská unie do výše 20 % způsobilých nákladů na realizaci a financovaný z úvěru Evropské investiční banky až do výše 50 % celkových investičních nákladů, tedy 3 064 410 059 Kč bez DPH. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.