Nová nástupiště, troleje i přejezdy. Začíná rekonstrukce koridoru z Dětmarovic do Polska

Stanice Dětmarovice. Foto: Mariuszjbie – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19179604Stanice Dětmarovice. Foto: Mariuszjbie – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19179604

Správa železnic spouští celkovou rekonstrukci koridoru z Dětmarovic přes Petrovice u Karviné po hranici s Polskem. Zhruba desetikilometrový úsek se

Správa železnic spouští celkovou rekonstrukci koridoru z Dětmarovic přes Petrovice u Karviné po hranici s Polskem. Zhruba desetikilometrový úsek se dočká mimo jiné obnovy železničního spodku a svršku. Stavbu provedou společnosti Strabag Rail a OHL ŽS, Správa železnic s nimi uzavřela smlouvu v hodnotě 2,657 miliardy korun.

Rekonstrukce má odstranit propad rychlosti ve stanici Petrovice u Karviné ze 100 km/h na 65 km/h. Dále dojde k rekonstrukcím nástupišť ve stanicích Dětmarovice a Petrovice u Karviné včetně doplnění výtahů a také nástupišť v zastávce Závada. Nástupiště dostanou nová zastřešení i informační systém.

Modernizací projde rovněž zabezpečovací zařízení a trakční napájecí stanice v Petrovicích. „Na požadované parametry budou přestavěny vybrané mostní objekty. Šest železničních přejezdů v daném úseku projde rekonstrukcí, u některých se zmodernizuje jejich zabezpečení,“ doplnila mluvčí SŽ Nela Friebová.

Součástí projektu je i instalace nového trakčního vedení, úsek bude připraven na budoucí přepnutí na střídavou soustavu. Hotovo má být v červenci 2022.

Správa železnic využije k financování projektu směs tří zdrojů: eurounijní fond CEF, úvěr od Evropské investiční banky a státní rozpočet.

Tagy Dětmarovice - Petrovice u Karviné ohl žs Správa železnic Strabag Rail
46 komentářů