SŽ dokončila rekonstrukci koridoru z Dětmarovic do Polska, náklady přesáhly tři miliardy
Trať Dětmarovice - Petrovice. Zdroj: SŽ
Kromě 11 kilometrů trati prošly modernizací také dvě stanice a jedna zastávka.
Kromě 11 kilometrů trati prošly modernizací také dvě stanice a jedna zastávka.
Krásný, ale dynamickou váhu se v Petrovicích opravit nepovedlo.
A že se modernizovala už jednou modernizovaná trať, to v článku není napsané proč? Chápu, že SŽ se tím nechlubí, ale uvádět by se to mělo.
Úžasný výkon, 4roky opravovat 11 km
Srbsko by to dělalo 5 za úplné výluky trati.
já se raději srovnávám s těmi lepšími, ale ok, nejsem kocurek
Nejsou lidi a ani nebudou. Vítáme tě v kolektivu. Pokud se začne s výstavbou VRT, tak na odbornou , hlavně elektro práci nejsou u nás kapacity. Tečka
Tak na úvodní fotce není žst.Dětmarovice ale úplně jiná.
1.U skutečné žst.Dětmarovice jsou naproti VB 4 chladící věže a na fotce nejsou.
2. Na fotce trať směrem na „Petrovice“ je v pravém oblouku,ve skutečnosti vede rovně.
Autor článku by měl dodat fotku skutečné žst.Dětmarovice.
Na fotce jsou Petrovice (dětmarovické zhlaví)
Petrovice beru.Ale ten popisek u fotky je zavádějící.
Nikdo netvrdí, že se jedná o žst. Dětmarovice. U fotky je doslova napsané „Trať Dětmarovice – Petrovice“, nevím co je na tom pro vás zavádějící…
ty chladící věže tam už dlouho nebudou…
A kčemu ti to bude hnidopichu. Podstatou je obsah članku ané foto.
Hlavně je trochu smutný, že kromě průběžných kolejí je tam pouze jedna delší než 750m. To je na čerstvě zrekonstruovanou přechodovou stanici krapet bída…
Vrátí se tak EC do Polska na trať přes Zebřidovice? Současný stav přes Chalupki vrací cestovní dobu do dob Rakouska..
Žádné 21. století se ještě pár let konat nebude. Zrovna dnes na mě vyskočila zpráva o zahájení modernizace úseku Zabrzeg – Zebrzydowice. Načasování nemohlo být lepší. 🙂
O kolik by to bylo dnes rychlejší? V době, kdy některé EC začaly jezdit přes Chalupki po „rekonstrukci“ tratě (ačkoliv to pořád znamenalo troubení vlaku na jednokolejce před nechráněnými přejezdy), vycházelo to časově tak nějak stejně. Z hlediska obsluhy sídel na polské straně to bylo spíš lepší – resp. později se to ještě vylepšilo tím, že vlaky z Rybnika nejezdily přes Mikolów ale po spojce do Tychů.
Zebrzydowice. Asi chyba Google.
co tam dělali 4 roky???
Rekonstrukci. 🙂 🙂 🙂
Bouchali kladivem do kolejnic jen aby si všichni mysleli že něco dělají když už furt sedí u toho a čumí jen tak po okolí.
Čekali na tebe
V úplně placaté krajině jsme za 3 mrd. postavili trať na 100km/h!
Těch 100kmh tam možná bude kvůli té zmínce o ETCS … Což bude znamenat, že než bude tak tam mají jen světla a jen na světla se víc než těch 100 nemůže.
Neni pravda.
Jezdí se tam 140.
Mrzí mě jediné -> stavba nebyla vůbec koordinovana s Polskou stranou (nebo naopak), protože v Polsku má zase v blízké budoucnosti zase být modernizaci Zebrzydowic a tratě na Czechowice (nebo aspoň to tak psali před nějakou dobou na Polských serverech)
Tá spolupráca všeobecne nie je ideálna, aj aktuálny stav na Jablunkove, cca 10 rokov dozadu na českej strane prebehla komplexná rekonštrukcia, no ŽSR na ňu nadviazali až teraz. Keby sa to robilo zároveň, bol by pokoj, takto je výluka dvakrát…
Když nelze zaručit, že bychom se vůbec dočkali… Ono se stačí podívat na most přes Moravu, kde se navazující úsek na české straně kvůli koordinaci odkládal a stejně s tím nakonec byly problémy, kdy na české straně pomalu hotovo a na slovenské téměř nekopnuto.
Ďalší príklad bohužiaľ…
Tam asi nějaká koordinace byla. Nemůžete rozkopat 2 přechodové stanice najednou. V době rekonstrukce byla veškerá agenda převedena do Zebrzydowic.
Ten obrázek je před tou rekonstrukcí za 3mld, že jo? Že jo?!!!?
taky mě to dost zarazilo, ale zdá se že je to PO rekonstrukci
Tak to si děláš pr-..
Je to po rekonstrukci a pokud vidím správně, jsou tam vidět ty staré hnusné dřevěné pražce…
Dle satelitního pohledu na Google Maps je evidentní, že je to stav před rekonstrukcí.
Trakční napájecí stanice je v Dětmarovicích. Jedná se o novou v Petrovicích?
Ne. Je tam spínačka 🙂
Pořád je škoda, že i nyní tyto nové stavby na koridorech plně nenahrazují, nebo neruší přejezdy (jako třeba na Slovensku). Pak se díváme, že např. kousek vedle v Lutyni se srazí expres s kamionem…
Toto, jen aby se ušetřilo těch pár milionů navíc znamená stejně vysoké riziko nehody a v horším případě i oběť jako před rekonstrukcí.
Můžeme si říkat o slovenské železnici cokoliv, je pravda že nemají peníze a jezdí se tam pomalu ale už více než pár let dokázali odstraňovat veškeré přejezdy na koridoru. Celá trať z Žiliny do Bratislavy je bez jediného přejezdu co tak vím.
Pokud nakonec dojde ke stavbě Kúty – Devínská Nová Ves, kde kromě odstranění všech přejezdů má být traťová rychlost zvýšená na 200km/h, tak budou mít čím se chlubit..
Kdyby se tady: https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9qj5kxWtYzLDBQ&x=18.5259170&y=49.8981016&z=18 obnovil z historie zrušený nadjezd, tak by se daly zrušit dva přejezdy směrem do Petrovic, protože je i doplněná nějaká komunikace podle trati z podjezdu, co je opodál.
„z historie zrušený nadjezd“
Vešel by se i nad trolej, aby silnice nestoupala příliš? (20% a podobné vylomeniny)
Kousek západněji je podjezd, úzký tak na 1 auto. https://mapy.cz/s/hapoherobe
krásný historický, Zetor Proxima se nevejde, hádám. Bludišťákem po hlavě.
Tak samo, že by se musel postavit vyšší nadjezd, myslím, že prostoru na rampu je tam dost.
A ten nadjezd navrhuji právě proto, aby tam mohla i vyšší vozidla, která neprojedou tím podjezdem na který odkazuji, že je opodál.
Aneb “co jsme tehdy odflákli”…
Určitě bude zabezpečení jen na světlech…
To není hezké takhle si rýpnout .