LOT 3a leaderboard

Švýcarské dráhy rozšíří nabídku mezinárodních vlaků, nově ukázaly i emise CO2 za některé trasy

ICE 4, Giruno a TGV 2N2 na nádraží v Curychu. Foto: SBBICE 4, Giruno a TGV 2N2 na nádraží v Curychu. Foto: SBB

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) s novým jízdním řádem rozšíří kapacitu i počty spojů mezinárodních vlaků, které končí či začínají ve

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) s novým jízdním řádem rozšíří kapacitu i počty spojů mezinárodních vlaků, které končí či začínají ve Švýcarsku. Novinkou je i zveřejňování emisí CO2 za cestu vlakem do jednotlivých destinací.

Novinky prezentovaly švýcarské dráhy o víkendu v Curychu, kam se sjely i soupravy TGV Lyria od SNCF nebo ICE 4 od Deutsche Bahn, SBB ukázaly své vysokorychlostní jednotky Giruno.

Podle SBB je navýšení kapacit reakcí na rostoucí  poptávku: v mezinárodní dopravě podle dopravce stoupla za letošní rok od ledna do září o 10 %. Firma současně uvedla, že pracuje na změně ceníku, aby nabídla více levnějších jízdenek do zahraničí.

Ve všech případech jde o navýšení kapacity, nejvíce pak na linkách do Francie: pod značkou TGV Lyria bude SBB a SNCF provozovat celkem 15 dvoupodlažních jednotek na trasách z Curychu, Lausanne a Ženevy do Paříže. Dosud na těchto spojích jezdí jednopodlažní jednotky. Současně dojde k navýšení počtu spojů Podle SBB se tím denní kapacita navýší ze 4 500 sedaček na 18 tisíc míst denně.

Od prosince se na tratích v pravidelném provozu objeví i nová švýcarský rychlovlak Stadler Giruno. Od změny jízdního řádu bude jezdit z Curychu do pohraničního Chiassa, od jara až do Milána. Až dojde k otevření tunelu Ceneri, dojde k dalšímu zásadnímu zrychlení cestování mezi severem Švýcarska a Itálií.

Změnou projde i spojení do Německa: na vlaky do Švýcarska, které v některých případech pokračují až do Churu, nasadí Deutsche Bahn nejnovější ICE 4, dosud do Švýcarska posílá nejstarší soupravy ICE. V praxi to znamená navýšení počtu míst o 20 %.

SBB se snaží vlak propagovat i jako ekologický způsob dopravy, nově proto zveřejnila i tabulku, kolik emisí CO2 připadá do různých destinacích na jednoho cestujícího. Firma se nedávno dohodla s leteckou společností Swiss na spolupráci při spojení z Lugana do Curychu, které aerolinky přestaly nabízet. I když je důvodem krach Adria Airways, které na lince létaly, Swiss i SBB novinku prezentovaly jako krok  k ochraně klimatu.

Tabulka emisí CO2 při jízdách vlakem ze Švýcarska

Tabulka emisí CO2 při jízdách vlakem ze Švýcarska

Tagy mezinárodní železniční doprava SBB Top
12 komentářů