cargo

Švýcarský rychlovlak Giruno poprvé vyrazil s cestujícími, bude jezdit nejdelším tunelem

Giruno při první jízdě s cestujícími kolem Zugersee. Foto: SBBGiruno při první jízdě s cestujícími kolem Zugersee. Foto: SBB

Švýcarské spolkové dráhy SBB včera poprvé nasadily do běžného provozu s cestujícími první švýcarské vysokorychlostní jednotky RABe 501 nazvané Giruno

Švýcarské spolkové dráhy SBB včera poprvé nasadily do běžného provozu s cestujícími první švýcarské vysokorychlostní jednotky RABe 501 nazvané Giruno od společnosti Stadler Rail. Jezdit budou rychlostí až 250 kilometrů v hodině.

Jednotka s číslem 501.006 vezla cestující na lince IR 46 z Curychu do Erstfeldu a IR 26 z Erstfeldu do Basileje přes Lucern. Kvůli závadě jiného vlaku na trati nakonec skončila první jízda se zhruba dvacetiminutovým zpožděním.

SBB chtějí zvládnout do prosince letošního roku co nejvíce zkušebních jízd, aby vychytaly případné problémy před nasazením do pravidelného provozu.

Od prosincové změny jízdního řádu je nasadí na většinu vlaků na severojižní trase přes nový Gotthardský tunel, od začátku roku 2020 pak na vlaky až do italského Milána. SBB s nimi počítá i pro provoz v Německu a Rakousku.

Přes 200 metrů dlouhé jednotky pojmou 403 sedících cestujících, jsou vybaveny pro různou výšku nástupišť. SBB si jich objednaly celkem 29.

 

Tagy SBB Stadler Giruno Top
24 komentářů