lot
Dopravci Železnice

Přehledně: Jak ČD obnovují mezinárodní provoz. V pondělí se vrací jídelní vozy

Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy
Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy

(aktualizováno o další informace) České dráhy ve spolupráci se svými zahraničními partnery obnoví do poloviny června většinu mezistátních spojů. Prodej jízdních dokladů na Slovensko bude zahájen v průběhu pondělí 8. června.

Dráhy dnes vydaly následující přehled návratu vlaků na mezinárodní linky, současně doplnily informace o obnově provozu regionálních přeshraničních osobních vlaků.

Německo

Od 25. května byl částečně obnoven provoz linky Berliner Praha – Berlín třemi páry vlaků.
Od 14. června bude obnoven plný provoz linky Berliner Praha – Berlín – Hamburk/Kiel (kromě vlaků EC 172/173 Hungaria) a od 15. června také spojů ER/Sp v trase Cheb – Norimberk.

Linka Ex 6 Západní expres Praha – Mnichov bude od 15. června z důvodu probíhající výluky na trati obnovena pouze v úseku Praha – Plzeň. Plné obnovení mezistátní dopravy v celé trase Praha – Mnichov se předpokládá v první polovině července, po ukončení prací na trati.

Slovensko

V pondělí 8. června bude vypraveno několik prvních spojů ve směru na Slovensko a plné obnovení mezistátního provozu všech denních dálkových vlaků mezi Českou republikou a Slovenskem bude následující den 9. června, jedná se o linky Metropolitan, Valašský expres, Ostravan, Fatra a o vlaky SC Pendolino Košičan. Zatím nebudou zavedeny noční spoje a vlak Railjet 284/285 Metropolitan Slovenská strela.

Rakousko

Od 15. června bude obnoven povoz vlaků Railjet Vindobona Praha – Vídeň – Štýrský Hradec a Jižní expres Praha – Linec. Obnovení spojů v relaci Polsko – Česko – Rakousko bude závislé na obnovení přeshraničního provozu do Polska. Do obnovení provozu jsou vlaky provozovány na našem území jako vnitrostátní v úseku Bohumín – Břeclav.

Railjet Vindobona Štýrský Hradec – Berlín

Od 16. června je zavedeno také nové přímé spojení Railjet Vindobona Štýrský Hradec – Vídeň – Brno – Praha – Drážďany – Berlín v trase tradičního mezistátního expresu Vindobona. Dne 16. června vyjedou spoje Railjet Vindobona poprvé v této trase v obou směrech.

Polsko a Maďarsko

České dráhy v současné době čekají na potvrzení termínů obnovení provozu do těchto zemí od kooperačních partnerů v Polsku a Maďarsku.

Prodej jízdenek a rezervace

Prodej jízdních dokladů na Slovensko bude zahájen v průběhu pondělí 8. června. Prodej mezistátních jízdenek a rezervací do zemí, kde je obnoven provoz od 14. resp. 15. června, bude zahájen v průběhu příštího týdne.

S obnovením mezistátní dopravy budou ve vlacích v maximální možné míře zavedeny obvyklé služby, např. provoz restauračních vozů, přeprava jízdních kol atp., a to podle stanovených podmínek pro provoz těchto služeb v jednotlivých státech.

Od pondělí dochází také k návratu prodeje občerstvení a jídelních vozů do vlaků Českých drah. Objeví se zatím na těchto spojích:

Spoje SC od 8.6.:
• SC 504 v celé trase
• SC 505 (dne 8. 6. pouze v úseku Praha – Ostrava)
• SC 512 v celé trase
• SC 515 v celé trase
• SC 243 v celé trase
• SC 516 v celé trase

9.6. přibydou spoje SC:
• SC 241/240 v celé trase
• SC 243//242 v úseku Bohumín – Košice a zpět (jede vždy pouze v pátek / sobotu)

Od 8.6. railjety:
• rj 71/70 v úseku Praha – Břeclav a zpět
• rj 73/72 v úseku Praha – Břeclav a zpět
• rj 75/74 v úseku Praha – Břeclav a zpět
• rj 257/256 v úseku Praha – Břeclav a zpět
• rj 79/78 v úseku Praha – Břeclav a zpět
• rj 371/370 v úseku Praha – Břeclav a zpět
• rj 373/372 v úseku Praha – Břeclav a zpět
• rj 375 v úseku Praha – Břeclav
• rj 374 v úseku Břeclav – Brno
• rj 285 v úseku Praha – Brno

Od 9.6. navíc rj:
• rj 284 v úseku Brno – Praha
• rj 576 v celé trase

Od 8.6. EC, IC, Ex:
• EC 117 v úseku Praha – Bohumín
• EC 145 v celé trase
• EC 281 v úseku Praha – Nové Zámky
• IC 575 v celé trase
• Ex 121/120 v úseku Praha – Horní Lideč a zpět
• Ex 123/122 v úseku Praha – Horní Lideč a zpět
• Ex 125/124 v úseku Praha – Horní Lideč a zpět
• Ex 127/126 v úseku Praha – Horní Lideč a zpět
• Ex 129/128 v úseku Praha – Horní Lideč a zpět
• Ex 221 v celé trase
• Ex 521 v celé trase
• Ex 523 v celé trase

Od 9.6. přibydou spoje:
• EC 117/116 v úseku Praha – Bohumín a zpět
• Ex 121/120 v celé trase
• Ex 123/122 v celé trase
• Ex 125/124 v celé trase
• Ex 127/126 v celé trase
• Ex 129/128 v celé trase
• Ex 221/220 v celé trase (Ex 220 ještě 9.6. bez služeb z provozních důvodů dopravce – návoz soupravy)
• Ex 521/520 v celé trase
• Ex 523/522 v celé trase
• EC 145/144 v celé trase
• EC 173/172 v úseku Praha – Nové Zámky a zpět
• EC 271/270 v úseku Praha – Nové Zámky a zpět
• EC 273/272 v úseku Praha – Nové Zámky a zpět
• EC 275/274 v úseku Praha – Nové Zámky a zpět
• EC 277/276 v úseku Praha – Nové Zámky a zpět
• EC 279/278 v úseku Praha – Nové Zámky a zpět
• EC 281/280 v úseku Praha – Nové Zámky a zpět
• IC 575/574 v celé trase
• IC 571 v celé trase

Obnova provozu regionálních přeshraničních vlaků

Provoz většiny regionálních přeshraničních spojů bude obnoven na základě požadavků objednavatelů a po dohodě se zahraničními partnery v podobných termínech jako u dálkových vlaků.

Mezi ČR a Slovenskem se tak stane od 9. června (první jeden spoj přejede hranice již 8. června – vlak 2915 Bohumín – Čadca ve večerních hodinách).
Mezi ČR a Rakouskem bude obnovena regionální přeshraniční doprava od 15. června.
Mezi ČR a Německem se předpokládá na většině tratí obnovení provozu 15. června, a to včetně mezinárodní linky U28 Děčín – Bad Schandau – Sebnitz – Rumburk. Na přechodu Domažlice – Furt im Wald a Potůčky – Johanngeorgenstadt to bude kvůli plánovaným výlukám později. Na přechodu v Potůčkách se předpokládá obnovení provozu po ukončení výluk 19. června a v Domažlicích v červenci.
Termín obnovení regionální mezi ČR a Polskem je aktuálně ještě otevřený.

Jde pouze o přechody obsluhované ČD a jejich partnery a nezahrnuje mezistátní regionální linky GW Train Regio a Die Länderbahn.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Samo

Ako je otvorenie CD Restaurant kompatibilne s povinnostou nosit vo verejnej doprave rusko?

michal

v hospodě během konzumace rouška povinná není. Aspoň tedy v ČR ne

Samo

Okej, takze ked budem konzumovat celu cestu, tak mi bude vo vlaku umoznene dychat? 🙂 To sa potom bojim o dostupnost tych miest v jidelaku.

Hynek

Obávám se, že žádný boom se konat nebude, viděl jsem zrovna dneska pár lidí ve vlaku LE, kteří nic nekonzumovali a přesto roušku neměli. Jinak pokud by mělo nastat to, co popisujete, tak aspoň by jídeláky měly tržbu, protože pocucávat tři hodiny v jídeláku jedno pivo není dovoleno, jelikož to vás nechají třeba o vůz vedle, navíc byste ho musel ucucávat po velice malých objemech velmi často, aby se skutečně dalo mluvit o nepřetržité konzumaci. Nehledě na to, že tři hodiny odstáté pivo by asi ani moc dobré nebylo.

dada

konecne!

Kirak

Minus dava nejaky omezenec ktery nemuze strpet to ze CD behem viru nezkrachovaly

Pezos

Regionální doprava se Slovenskem – to do úterka budou zkoumat, jestli se jim ten šukafon/bagetu ještě povede nastartovat?

Kirak

Upřesněte prosím kde přesně jezdí přes hranice Bageta / Šukafon tedy Orchestrion.

Frederick

Z Břeclavi nebo z Velké nad Veličkou

Pezos

Jistě.
Bageta: Čadca – Mosty u Jablunkova, Trenčín – Vrbovce – Velká nad Veličkou, Trenčianska Teplá – Vlárský průsmyk
Šukafon: Břeclav – Kúty

Pokud si do stejné kolonky dodáme Regionovy, tak vlastně mezi Českem a Slovenskem v regionální dopravě nic jiného ani nejezdí (1 pár vlaků vedených řadou 460 snad můžeme zanedbat).

Hynek

Víte, ČD ani zahraničním dopravcům taky nerostou školení zaměstnanci na stromech. A plánovat směny hromadě lidí, když jste ještě pár dní zpět nevěděl, jestli vám ti lidi nezůstanou sedět na depu, když je musíte zaplatit, taky není úplně ok. Nezapomeňtey že kvůli covidu mají někteří taky dovolené nebo nemocenské. A další věc jsou objednatelé dopravy, ty osobáky nejezdí na komerční riziko. Termín byl jasně daný a to, že se uspíšil je jen dobře pro vás jako cestujícího. Takže buď to těch pár dní vydržte a pokud už nemůžete posedět doma na zadnici, tak vám nic nebrání použít ty, vlaky, které… Číst vice »

Karel

hmmm to me ta vyluka Plzen – Domazlice v cervenci moc nepotesila, zatim jsem nenasel zadny vylukovy jizdni rad pro Ex, ale pro soucasnou vyluku je uvedeno ze Ex budou nahrazeny busy Plzen – Domazlice a vyse je uvedeno, ze vlaky pojedou jen Praha – Plzen, tak uvidime…
K tomu zacina 1.7. vyluka v Nemecku Marktredwitz – Pegnitz – Nurnberg, takze RE z Chebu konci uz Marktredwitz a dal je nutne prestoupit a jet odklonem pres Weiden, tak to zatim pro cesty smer Regensburg a Nurnberg na zacatek cervence moc hezky nevypada…

Jarin

A co ty noční vlaky? To se předpokládá od kdy? Nejlepší spojení např. do Tater ci východ Slovenska je přes noc, než se trmacet přes den a přímé lůžko na 283/801 předpokládám též z Prahy do Košic nepojede….

rtep

Také mi noční spoje přijdou jako to nejlepší, pokud chci jet třeba do Košic. Jednou jsem to musel absolvovat v sedě a už to víckrát nechci zažít. Lehátka i lůžka jsou naštěstí i velmi levné.

Jaja

Jj, ty EN chybí. Zvláště když pan Jančura nasadil cenovou strategii o 30 výš než před Covid. Takze by mohly být CD ve většině případů levnější a co do EN rozhodně s lepšími službami. RJ už bude mít Slovensko vlakem za téměř stejný peníz jako prezentuje tu Rijeku…

dada

a o tom prave je konkurence. zakaznik si muze vybrat, jaka sluzba mu nejvice vyhovuje.

Kirak

Ted ji prezentuje pac ti povim jeho strategii.
Takze nasadime levnou cenu takhle to budeme provozovat zhruba mesic a pak az se na to nalakaji nejake cestovky tak to zdrazime a jizdne bude stat klidne 2000 co mi ta cestovka zaplati. Podinkani 21. Stoleti. By Jancura – Nejvetsi idiot sveta.

Lesan

Osobní vlaky České Budějovice – Linec také od 15. června?

znojmák

Dobrej dotaz, mě by zase zajímaly vlaky Znojmo – Vídeň, ale o regionálních vlacích info zatím nikde…podle otevřených hranic by to ale mohlo jezdit od 15. 6., doufám v to…

Luke

Znojmáku, vlaky linky S82 se rozjedou 15.6., stejně jako 910, 104 a 816 do přeshraničí

VESNIČAN

Ano , od 15.června

Marťas

Uvítal bych, kdyby redakce zjistila, proč obnovení dopravy má trvat 10 dní. Soupravy snad stále jsou, lidé nejspíš taky nebyli propuštěni, časy jsou v JŘ rezervované. V čem je problém?

noerf

Marťas: Za prvé má část lidí možná dovolené, protože se obecně počátalo s plným režimem od 14.06. a pak na někteých trasách jezdí konikurence či bude jezdit od neděle a na některých až od 14. nebo 15.06.

Jan1203

Trochu nerozumím větám
„Obnovení spojů v relaci Polsko – Česko – Rakousko bude závislé na obnovení přeshraničního provozu do Polska. Do obnovení provozu jsou vlaky provozovány na našem území jako vnitrostátní v úseku Bohumín – Břeclav.“
To nelze provozovat vlaky v relaci Bohumín-Vídeň? Nebo se předpokládá, že do toho 15..6. se dále rozvolní režim na CZ/PL hranici?

Jara 16

Jane:
Relace Wawa-Wien je vedená víceméně v polské režii. Taktéž klientela, v mezinárodní přepravě, je spíš polská! Samozřejmě i Češi jezdí do Rakouska, ale v Břeclavi je přestup na Rj. Trochu komplikace, ale co to je proti nulovému provozu.
PKP, si myslím, mezinárodní přepravu otevřou do pár týdnů. Nebo měsíců? 🙂

kom

V Břeclavi ti vyjde od Ex4 na railjet přestup jen jednou denně, pokud tam nechceš hodinu stepovat…

dopravák

A kolik lidí tou relaci teď aktuálně skutečně nutně potřebuje? Až jich přibude, tak to už začne jezdit.

Petr

Akorát, že tradiční trasa Vindobony je přes České Velenice – Tábor. Si zase někdo od národního dopravce ohýbá historii…

Vít Jůza

S přejezdem Praha hl. n. – Karlín – Praha střed.

Lemmy

Tak asi jde spíš o „tradiční“ spojení Vídně s Berlínem přes Prahu, ne o vesnice po cestě… 🙂

Nekdo

My ve vesnici v zatacce pred Vidni na tom moc netrvame, klidne si zaprahnete paru a jezdete pres Linec…

libcha

Záleží, čemu už se dá říkat tradice. Co pamatuju já, tak jezdila vždycky přes Brno.

Zapa

Přesně, jak dlouho už jezdí přes Brno a jak dlouho jezdila přes Velenice? Spočítá to někdo?

Marťas

Přes Gmünd se jezdilo i před válkou, ta tradice je opravdu na jižní trase.

Jaaa

A jmenovalo se to „Vindobona“? Na Wiki se píše o vlacích až po r. 57. Před první válkou taky jezdily rychlíky z Vídně všemi směry.

Jezdit masově přes Gmünd je dneska nesmysl.

Marek

no, ale jeden rychlík z Prahy by se do Vídně mohl protáhnout (každopádně ale s jinými vozy :DDD )

Jaaa

A nějak ho vkloubit do taktu u Vídně?

malej-jarda

Že by se z Vídně do Prahy jezdilo přes Velenice až bude výluka na koridoru u Blanska? 🙂

Robert Šalda

Přes Brno a Břeclav od června 1993.

dopravák

Navíc Vindobona nikdy „tradičně“ nejezdila až do a z Grazu …