Švýcarské dráhy rozšíří nabídku mezinárodních vlaků, nově ukázaly i emise CO2 za některé trasy
Švýcarské spolkové dráhy (SBB) s novým jízdním řádem rozšíří kapacitu i počty spojů mezinárodních vlaků, které končí či začínají ve
Švýcarské spolkové dráhy (SBB) s novým jízdním řádem rozšíří kapacitu i počty spojů mezinárodních vlaků, které končí či začínají ve Švýcarsku. Novinkou je i zveřejňování emisí CO2 za cestu vlakem do jednotlivých destinací.
Novinky prezentovaly švýcarské dráhy o víkendu v Curychu, kam se sjely i soupravy TGV Lyria od SNCF nebo ICE 4 od Deutsche Bahn, SBB ukázaly své vysokorychlostní jednotky Giruno.
Podle SBB je navýšení kapacit reakcí na rostoucí poptávku: v mezinárodní dopravě podle dopravce stoupla za letošní rok od ledna do září o 10 %. Firma současně uvedla, že pracuje na změně ceníku, aby nabídla více levnějších jízdenek do zahraničí.
Grosser Bahnhof für drei neue Züge in Zürich HB#SBB und Partnerbahnen #DB, #SNCF, #TGVLyria und #Trenitalia bauen Angebot im internationalen #Bahnverkehr in #Europa aus und präsentieren die drei Neuen: ICE 4, Giruno und TGV 2N2. pic.twitter.com/Qun6af7Gkt
— SBB Medienstelle (@sbbnews) November 23, 2019
Ve všech případech jde o navýšení kapacity, nejvíce pak na linkách do Francie: pod značkou TGV Lyria bude SBB a SNCF provozovat celkem 15 dvoupodlažních jednotek na trasách z Curychu, Lausanne a Ženevy do Paříže. Dosud na těchto spojích jezdí jednopodlažní jednotky. Současně dojde k navýšení počtu spojů Podle SBB se tím denní kapacita navýší ze 4 500 sedaček na 18 tisíc míst denně.
Od prosince se na tratích v pravidelném provozu objeví i nová švýcarský rychlovlak Stadler Giruno. Od změny jízdního řádu bude jezdit z Curychu do pohraničního Chiassa, od jara až do Milána. Až dojde k otevření tunelu Ceneri, dojde k dalšímu zásadnímu zrychlení cestování mezi severem Švýcarska a Itálií.
Změnou projde i spojení do Německa: na vlaky do Švýcarska, které v některých případech pokračují až do Churu, nasadí Deutsche Bahn nejnovější ICE 4, dosud do Švýcarska posílá nejstarší soupravy ICE. V praxi to znamená navýšení počtu míst o 20 %.
SBB se snaží vlak propagovat i jako ekologický způsob dopravy, nově proto zveřejnila i tabulku, kolik emisí CO2 připadá do různých destinacích na jednoho cestujícího. Firma se nedávno dohodla s leteckou společností Swiss na spolupráci při spojení z Lugana do Curychu, které aerolinky přestaly nabízet. I když je důvodem krach Adria Airways, které na lince létaly, Swiss i SBB novinku prezentovaly jako krok k ochraně klimatu.
Die internationalen Zugverbindungen in der Übersicht, inkl. Fahrdauer und CO2-Bilanz: https://t.co/tClhJf2KZF
— SBB Medienstelle (@sbbnews) November 23, 2019