Švýcarské dráhy loni zažily rekordní růst, více než 50 % jízdenek už prodávají přes internet

Giruno při první jízdě s cestujícími kolem Zugersee. Foto: SBBGiruno při první jízdě s cestujícími kolem Zugersee. Foto: SBB

Největší meziroční růst ve své historii zaznamenaly loni švýcarské spolkové dráhy SBB. Dopravci se daří prodávat jízdenky hlavně přes internet:

Největší meziroční růst ve své historii zaznamenaly loni švýcarské spolkové dráhy SBB. Dopravci se daří prodávat jízdenky hlavně přes internet: digitální kanály tvoří už více než polovinu všech zakoupených jízdenek.

SBB zveřejnily své výsledky za celý rok v dnešní obsáhlé tiskové zprávě. Denně přepravily 1,3 milionu cestujících (SBB dlouhodobě uvádějí denní průměr u přepravních statistik), meziročně jde o navýšení o 6 %.

Firma to vysvětluje růstem zájmu o železniční přepravu i navýšením kapacity. Naopak přiznala problémy s dodržováním jízdního řádu, přesnost loni klesla na 89,5 %, což je pokles z 90,1 % oproti roku 2018. Firma chce proto letos posílit rezervy vozidel i zaměstnanců. Spokojenost cestujících ale mírně podle průzkumů stoupla.

SBB loni zaznamenaly navýšení prodeje jízdenek o 15 %, což vysvětluje i vyšší nabídkou akčního jízdného na pevné datum za výhodnější cenu. Poprvé firma prodala nejvíce jízdenek přes digitální kanály, tedy hlavně e-shop a mobilní aplikaci. Loni podíl elektronických jízdenek dosáhl 52,5 %.

Trvale naopak ubývá počet jízdenek prodaných na pokladnách a také v jízdenkových automatech. Zákazníci si momentálně kupují devět z deseti jízdenek sami. Dále loni vzrostl počet cestujících s jízdenkou na neomezené cestování (Generalabonnemente ) nebo s poloviční slevou (Halbtaxabonnemente ). Má ho přes 3,2 milionu lidí, což je 40 % počtu obyvatel Švýcarska.

Tagy prodej jízdenek prodej jízdenek přes e-shop SBB
9 komentářů