Největší meziroční růst ve své historii zaznamenaly loni švýcarské spolkové dráhy SBB. Dopravci se daří prodávat jízdenky hlavně přes internet: digitální kanály tvoří už více než polovinu všech zakoupených jízdenek.
SBB zveřejnily své výsledky za celý rok v dnešní obsáhlé tiskové zprávě. Denně přepravily 1,3 milionu cestujících (SBB dlouhodobě uvádějí denní průměr u přepravních statistik), meziročně jde o navýšení o 6 %.
Firma to vysvětluje růstem zájmu o železniční přepravu i navýšením kapacity. Naopak přiznala problémy s dodržováním jízdního řádu, přesnost loni klesla na 89,5 %, což je pokles z 90,1 % oproti roku 2018. Firma chce proto letos posílit rezervy vozidel i zaměstnanců. Spokojenost cestujících ale mírně podle průzkumů stoupla.
SBB loni zaznamenaly navýšení prodeje jízdenek o 15 %, což vysvětluje i vyšší nabídkou akčního jízdného na pevné datum za výhodnější cenu. Poprvé firma prodala nejvíce jízdenek přes digitální kanály, tedy hlavně e-shop a mobilní aplikaci. Loni podíl elektronických jízdenek dosáhl 52,5 %.
Trvale naopak ubývá počet jízdenek prodaných na pokladnách a také v jízdenkových automatech. Zákazníci si momentálně kupují devět z deseti jízdenek sami. Dále loni vzrostl počet cestujících s jízdenkou na neomezené cestování (Generalabonnemente ) nebo s poloviční slevou (Halbtaxabonnemente ). Má ho přes 3,2 milionu lidí, což je 40 % počtu obyvatel Švýcarska.
Die Bilanz-Medienkonferenz der #SBBCFFFFS mit @AndreasMeyer in Zahlen:
– Täglich 1,3 Mio. Reisende befördert (+6%), so viele wie noch nie
– Mit 124 Mio. deutlich mehr Billette verkauft als 2018, mehr als die Hälfte über digitale Kanäle (+12%-punkte)https://t.co/P0B9QWXHI5 pic.twitter.com/zAjloSDlQJ— SBB Medienstelle (@sbbnews) March 10, 2020
Pane Suro, AbonnementE je plurál
Jo, SBB a jejich zákeřný e-shop zobrazující cenu „od“ dostupnou jen pokud zrovna úplněk připadá na pátek třináctého a člověk má tu správnou kartičku, bez možnosti specifikovat druh cestujícího předem. Neznám žádné jiné podobně zákeřné dráhy.
Je pravda, že SBB nepřihlášenému ukazují cenu s Halbtax, což cizinci může přijít divné. Ale je třeba si uvědomit, že tam tu Halbtax má většina cestujících.
Však když se podíváte na ten graf, tak vidíte, že e-shop žádný výrazný nárůst prodaných jízdenek nezaznamenal.
Krásné. To se to hezky roste, když je k dispozici infrastruktura. Jsme lidnatější než Švýcarsko, ale takových výkonů nedosahujeme. To, co předvádí vedení státu ohledně jízdenek a celkové koncepce železniční dopravy, je největší trapárna.
To víte, Švýcaři by nestavěli Nové spojení 10 roků po 50 letech plánování. Jim by stačilo plánovat taky tak těch 10 roků. A hádám, že tunel v Chuchli by měli dvojkolejný od začátku. A ne že se z úsporných důvodů postaví jen jedna kolej k dvojkolejnému mostu.
A taky by sotva říkali, že nový Oberwald tunel je jenom oprava staré trati, ve snaze shodit toho, kdo se o něco snaží.
švýcaři sou mnohem chytřejší: mnohé tunely nejsou dvoukolejné, ale uprostřed mají výhybnu + někde k tomu i 2kolejné úseky na začátku i konci tunelu. míjení plnou rychlostí (až 120km/h na rozchodu 1000mm) je slušná pecka. nebo naopak jeden vlak ve výhybně natvrdo zastaví, a protisměrnej ho míjí třeba rychlostí 100km/h….na youtube je mnoho videí točených ze stanovišť strojvedoucích, a ve vysoký kvalitě….nebo následná mezidobí mezi vlaky na rychlotrati Rothrist – Mattstetten(200km/h), 1. a 2. vlak 82vteřin, následován 3. vlakem za 96vteřin, vše v plný traťový rychlosti….prostě Šwajc.
tak hlavně mají tohle: https://de.wikipedia.org/wiki/Schweizer_Eisenbahnprojekte a drží se plánů a staví. ne jako u nás, že na MD jsou buď kašpaři, kreténi, kecalové nebo podobné kreatůry a v průměru tam vydrží ministr pár měsíců. každý přijde, vyháže úředníky toho předchozího, objevuje, jak to na MD funguje, pak se sejde s rakouským protějškem a podepíše memorandum o dálnici na Vídeň, pak s německým a podepíše memorandum o dráze na Mnichov, nebo tunelu na Berlín. a pak už si pakuje kufry a táhne z ministerstva….
Však taky aplikace SBB je téměř prvotřídní a ovládat ji zvládne po nastavení i kdejaký senior. Aplikace je provazana se všemi integrovanými systémy a všemi dopravci, takže nemusíte mít ani žádnou jinou. Koupit si lístek na konkrétní spoj můžete na jeden tah a dva kliky. Nepotřebujete se ani prokazovat občanskou neboť používáte-li Swisspas tak vaše fotka se zobrazí průvodčímu v mobilu. Kontrola jednoho zaplněného vagónu se tak dá zvládnout za pár minut. Nutno podotknout že to samé platí i pro automaty, které jsou na každé zastávce, jen ty bohužel neumí supersavery. Větším číslům pak dnes například brání fakt, že lokální… Číst vice »