Švýcarské dráhy loni zažily rekordní růst, více než 50 % jízdenek už prodávají přes internet

Giruno při první jízdě s cestujícími kolem Zugersee. Foto: SBBGiruno při první jízdě s cestujícími kolem Zugersee. Foto: SBB

Největší meziroční růst ve své historii zaznamenaly loni švýcarské spolkové dráhy SBB. Dopravci se daří prodávat jízdenky hlavně přes internet:

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Damian

Pane Suro, AbonnementE je plurál

EM*

Jo, SBB a jejich zákeřný e-shop zobrazující cenu „od“ dostupnou jen pokud zrovna úplněk připadá na pátek třináctého a člověk má tu správnou kartičku, bez možnosti specifikovat druh cestujícího předem. Neznám žádné jiné podobně zákeřné dráhy.

Radek Janata

Je pravda, že SBB nepřihlášenému ukazují cenu s Halbtax, což cizinci může přijít divné. Ale je třeba si uvědomit, že tam tu Halbtax má většina cestujících.

David

Však když se podíváte na ten graf, tak vidíte, že e-shop žádný výrazný nárůst prodaných jízdenek nezaznamenal.

robert

Krásné. To se to hezky roste, když je k dispozici infrastruktura. Jsme lidnatější než Švýcarsko, ale takových výkonů nedosahujeme. To, co předvádí vedení státu ohledně jízdenek a celkové koncepce železniční dopravy, je největší trapárna.

Jiří Kocurek

To víte, Švýcaři by nestavěli Nové spojení 10 roků po 50 letech plánování. Jim by stačilo plánovat taky tak těch 10 roků. A hádám, že tunel v Chuchli by měli dvojkolejný od začátku. A ne že se z úsporných důvodů postaví jen jedna kolej k dvojkolejnému mostu.
A taky by sotva říkali, že nový Oberwald tunel je jenom oprava staré trati, ve snaze shodit toho, kdo se o něco snaží.

FonFosforka

švýcaři sou mnohem chytřejší: mnohé tunely nejsou dvoukolejné, ale uprostřed mají výhybnu + někde k tomu i 2kolejné úseky na začátku i konci tunelu. míjení plnou rychlostí (až 120km/h na rozchodu 1000mm) je slušná pecka. nebo naopak jeden vlak ve výhybně natvrdo zastaví, a protisměrnej ho míjí třeba rychlostí 100km/h….na youtube je mnoho videí točených ze stanovišť strojvedoucích, a ve vysoký kvalitě….nebo následná mezidobí mezi vlaky na rychlotrati Rothrist – Mattstetten(200km/h), 1. a 2. vlak 82vteřin, následován 3. vlakem za 96vteřin, vše v plný traťový rychlosti….prostě Šwajc.

Nekdo

tak hlavně mají tohle: https://de.wikipedia.org/wiki/Schweizer_Eisenbahnprojekte a drží se plánů a staví. ne jako u nás, že na MD jsou buď kašpaři, kreténi, kecalové nebo podobné kreatůry a v průměru tam vydrží ministr pár měsíců. každý přijde, vyháže úředníky toho předchozího, objevuje, jak to na MD funguje, pak se sejde s rakouským protějškem a podepíše memorandum o dálnici na Vídeň, pak s německým a podepíše memorandum o dráze na Mnichov, nebo tunelu na Berlín. a pak už si pakuje kufry a táhne z ministerstva….

David

Však taky aplikace SBB je téměř prvotřídní a ovládat ji zvládne po nastavení i kdejaký senior. Aplikace je provazana se všemi integrovanými systémy a všemi dopravci, takže nemusíte mít ani žádnou jinou. Koupit si lístek na konkrétní spoj můžete na jeden tah a dva kliky. Nepotřebujete se ani prokazovat občanskou neboť používáte-li Swisspas tak vaše fotka se zobrazí průvodčímu v mobilu. Kontrola jednoho zaplněného vagónu se tak dá zvládnout za pár minut. Nutno podotknout že to samé platí i pro automaty, které jsou na každé zastávce, jen ty bohužel neumí supersavery. Větším číslům pak dnes například brání fakt, že lokální… Číst vice »