Šumavu trápí výluky, GW Train má problém dostat se do depa
Šumavské lokálky se v posledních dnech a týdnech ocitly v zajetí výluk. Nepříjemné je především nečekané přerušení provozu v úseku
Šumavské lokálky se v posledních dnech a týdnech ocitly v zajetí výluk. Nepříjemné je především nečekané přerušení provozu v úseku Vimperk – Lipka na trati z Volar do Strakonic. Násep se zde ocitl v havarijním stavu poté, co jej narušily vydatné deště. Podle Správy železniční dopravní cesty hrozí porušení jeho stability.
Jak uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš, v místě probíhá geologický průzkum, v součinnosti s projektantem se hledá řešení a stanovuje rozsah a harmonogram potřebných prací. „Do dokončení průzkumů se nedají zodpovědně stanovit celkové náklady na opravu. Lze ale konstatovat, že výše opravy se bude pohybovat v desítkách milionů korun,“ uvedl Illiaš.
Jasná není zatím ani délka výluky, na webu dopravce GW Train Regio je uveden termín do 18. října. Firma ze skupiny Jihotrans tak musela nasadit náhradní autobusovou dopravu. Využívá jí přitom v celém úseku mezi Lipkou a Strakonicemi, za což se jí dostalo kritiky v některých internetových diskusích (včetně té na webu Zdopravy.cz).
Šéf Jihotransu Robert Krigar ale postup společnosti obhajuje tím, že oběhy vlaků výrazně komplikuje i téměř souběžná výluka na jiné šumavské trati z Číčenic do Volar. Vyloučen je úsek Prachatice – Volary, a to podle informací na stránkách firmy až do 26. června. Firma má přitom základnu v depu ve Volarech, kde se tratě sbíhají.
Zatímco s plánovanou výlukou na číčenické trati firma počítala, odříznutí vlaků od depa na vimperské tratě nechce připustit. GW Train nicméně slibuje, že po skončení výluky na číčenické trati bude náhradní autobusová doprava na vimperské trati zkrácena jen na úseky Lipka – Vimperk a Lipka – Bohumilice.
Aby toho na šumavských lokálkách nebylo málo, od pondělí do středy postihne výluka i třetí trať obsluhovanou GW Trainem, a to v úseku Horní Planá – Černá v Pošumaví. Mezi stanicemi budou jezdit busy.