Střecha, fasáda, nová WC. Začala rekonstrukce nádraží Plzeň-Jižní Předměstí

Stanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnicStanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnic

Bývalá příjezdová budova na nádraží Plzeň-Jižní Předměstí, která je nyní předmětem rekonstrukce, byla otevřena pro veřejnost v roce 1921.

Správa železnic dnes slavnostně zahájila celkovou rekonstrukci nádražní budovy ve stanici Plzeň-Jižní Předměstí. Stavbu provede společnost Chládek a Tintěra, Pardubice za 85 milionů korun. Hotovo má být začátkem roku 2027.

Práce zahrnou mimo jiné opravu střechy a fasády, výměnu oken a dveří a také úpravu veřejně přístupných prostor. Ke slovu přijdou i restaurátoři, kteří budou renovovat psaníčková sgrafita na fasádě, sgrafitovou výzdobu štítů nebo lunetové římsy.

„Hlavní vchod do budovy je z mostu Ivana Magora Jirouse, ze kterého se vstupuje do odbavovací haly. Samotná nástupiště se nacházejí o patro níže, pro přístup k nim bude možné využít zrekonstruovaný výtah,“ uvedl šéf Správy železnic Jiří Svoboda. V úrovni nástupišť vzniknou nová veřejná WC.

Bývalá příjezdová budova na nádraží Plzeň-Jižní Předměstí, která je nyní předmětem rekonstrukce, byla otevřena pro veřejnost v roce 1921. Od roku 1995 je památkově chráněna. Hlavním důvodem pro její výstavbu byl rostoucí počet cestujících, především dělníků dojíždějících vlakem za prací v okolních továrnách.

Byla postavena v novorenesančním slohu a doplnila starší secesní budovu z roku 1905, která stála na opačné straně dnešní Koperníkovy ulice a následně sloužila jako odjezdová budova. Dnes slouží především kultuře.

Nástupiště a kolejiště na Jižním Předměstí už prošly modernizací v rámci nedávné celkové přestavby plzeňského železničního uzlu.

Stanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnicStanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnicStanice Plzeň-Jižní Předměstí. Pramen: Správa železnicNádraží Plzeň jižní předměstí, foto: České dráhy
Tagy Plzeň-Jižní Předměstí Správa železnic
6 komentářů