lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Stavba miliardové přeložky Šlovice – Přeštice na I/27 začala

Provoz v Horní Lukavici na silnici I/27. Foto: ŘSD
Provoz v Horní Lukavici na silnici I/27. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dnes zahájilo stavbu přeložky silnice I/27 v úseku Šlovice – Přeštice na Plzeňsku. Šest kilometrů nové silnice, která se změní na čtyřpruh, staví sdružení firem IMOS a Váhostav. V tendru zvítězilo s cenou 911 milionů korun, což je 88 procent projektantských předpokladů.

„Komunikace I/27 je významným silničním tahem s vysokým podílem těžké tranzitní dopravy. Stavbou přeložky dojde ke zkapacitnění dvoupruhového úseku silnice I/27 mezi stávajícím plzeňským přivaděčem a obcí Přeštice,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Stavba potrvá téměř čtyři roky, po celou dobu by měl být na původní silnici zachován obousměrný provoz. Součástí stavby je i obchvat Horní Lukavice.

Stavba I/27 v úseku Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSD
Stavba I/27 v úseku Šlovice – Přeštice. Pramen: ŘSD

Silnice I/27 je hlavním tahem z Plzně na Klatovy a Železnou Rudu. „Tento úsek je jedním z nejzatíženějších úseků této komunikace,“ píše se v dokumentaci ŘSD. Podle silničářů stavba mimo jiné odstraní místo častých nehod v prostoru Vysoké. Stavba kromě dalšího zahrnuje osm mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a jeden protihlukový val.

ŘSD chce zkultivovat velkou část I/27. V pokročilé fázi přípravy je například obchvat Klatov, který by se měl rovněž začít stavět letos. Silnice I/27 se přestavuje na čtyřpruh i na severním okraji Plzně.

Přeložka I/27 Šlovice – Přeštice

délka: 6,1 km

kategorie: S 21,5/110 a S 11,5/80

počet všech stavebních objektů: 79

zhotovitel: IMOS Brno, Váhostav SK

nabídková cena stavby: 911,8 mil. Kč bez DPH

termín realizace: 06/2020 – 03/2024

vizualizace stavby: I/27 Šlovice – Přeštice, přeložka

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gejza

Ještě by to chtělo také zapracovat na přípravě přeložek na I/27 mezi Plzní a Žatcem. Je to důležitá spojnice průmyslových center s intenzivní nákladní dopravou, ale těch závadných průtahů je tam stále moc. A příprava všeho tam v posledních letech prakticky stojí.

Olda

Několik poznámek. Rakušané A5 (plnohodnotná dálnice) v délce 21 km postavili za 2 roky, včetně legrací typu čistička splaškových vod, či přechodů pro zvěř do velikosti Spinosaurus egyptiacus. Kdyby usedání náspů se mělo dělat tímto způsobem tak železniční síť Habsburci ještě nedostavěli a co nechápu úplně jsou dva kruháče u Chlumčan. Já chápu, že je čas kruháčů, ale musí být úplně všude a musí být tak malé… (obecnější otázka)?

Olda

Úvodem chtěl bych poprosil bych o radu, jak případně doplnit text komentáře o odkaz na www, případně o malý obrázek, tabulečku apod. o celkové velikosti řekněme okolo 100 – 200 kB, abych nemusel některé věci tupě opisovat. Jinak drobné upřesnění k zmínce o A5 pro vytvoření možnosti alespoň nějakého srovnání. Dálnice A5, část A (úsek Schrick – Poysbrunn o délce 25 km, byl stavěn v období 4/2015 – 12/2017) stál rakouské občany cca 283 mil. Euro. Úsek A5, část B je úsek Poysbrunn – státní hranice o délce 9 km, který taktéž stojí (stavěno 4/2018 – 10/2019), průjezdný však jen… Číst vice »

Od lesa

Zajímalo by mne, zda redakce něco chystá k silničním veledílům pro přepravu harampádí do Dukovan, když už probíhá územní řízení, majitelé pozemků většinou nic neví, stejně jako obyvatelé přilehlých obcí a když se to kreslí v Liberci…

Václav Bočan

Ten kousek okolo Přeštic taky mohly dodělat.

libor
jozka

A nebylo by lepsi tem zenskejm pomoct, aby to bylo rychlejc?

Marek

Krása a uprostřed toho se stále bude jezdit přes Přeštice.

Hanzi

Zpráva jistě pozitivní, ale ten čtyřpruh by chtěl minimálně alespoň ke Klatovům dotáhnout.

Martin

Chtělo by to, bohužel čtyřpruh končí před obchvatem Přeštic a dál mají pokračovat pouze 2 pruhy :/

Petr

za Přešticemi klesá intenzita dopravy přibližně o 40%, takž čtyřpruh dává smysl opravdu jen po Přeštice (RPDI 17500), obchvat Přeštic a případné pokračování už jen jako dvoupruh (RPDI 10000), tam opravdu nemá čtyřpruh opodstatnění

cestujici

Pokud to vsechno nejede dolu na Klatovy, tak by to chtelo asi severni obchvat Prestic, aby se proud dopravy netristil v centru mesta, ale uz pred mestem, kdyz teda ne ctyrpruh

Petr

Spíš by se mělo investovat do železnice, pak nebude čtyřpruh potřeba.

Kandelábr

Zrovna Plzeň – Klatovy je relativně OK

BeHe

No, než se toto vše za cca.15 let dostaví, potřeba čtyřpruhu až do Klatov tu bude zjevná….

BeHe

OMG – 6 km stavět 4 roky ??? , znám tu cestu dost dobře, ale že by se tam nacházely Alpy nebo mořský záliv, jsem si zatím nevšiml…Jinak obchvat Klatov by se měl začít stavět až příští rok, tedy cca.50 let po stavební uzávěře, no, fakt výkon

Tomáš V.

„Kompletní stavba má trvat 51 měsíců, zprovozněna bude za 45 měsíců (původně 30 měsíců). Průzkumy ale ukázaly, že v části trasy jsou složitější geologické poměry, kvůli kterým se protáhne stavba násypového tělesa (v délce cca 700 m mezi skládkou Vysoká a Horní Lukavicí). Násyp se bude budovat po částech, přičemž se bude muset nechat uležet, což právě prodlouží dobu výstavby.“

Zdroj: Infoleták, stav k 06/2020, https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/227/infoletak_s27-slovice-prestice.pdf

Zkuste jim poradit. Ušetří a budou rádi. 🙂

BeHe

Ano,četl jsem též. Takže stavba 19 km dlouhého mostu přes Kerčský průliv z Ruska na Krym-nejméně dva pruhy v každém směru – trvala 3 roky. Opravdu nejsem stavař, ale řekl bych, že takovýto most přes moře, nemluvě o jeho trojnásobné délce oproti naší lokální stavbě, je stavebně mnohem složitější, jak stavba silnice okolo vepřína a přes pole. Nezlobte se na mě, ale tato slavná odůvodnění našich stavebních firem “ nežeru”, obzvlášť, když po pár paňácích z úst jejich manažerů slyším, že podobně náročná stavba by v jiné zemi s fungující kontrolou výstavby trvala polovinu i méně času jak u nás….

PetrN

Ale ono je jedno jestli stavíte 3km nebo 20km v takovém terénu, vždy to bude trvat stejně, jde jen o technologii výstavby, pokud se samozřejmě nejedná o dlouhý tunel, to je něco jiného… Problém je u nás že se staví často samostatně krátké úseky..

Tomáš V.

Já taky nejsem stavař. Ale pro rusáky byl ten most naprosto klíčovou stavbou. Potřebovali ho udělat co nejrychleji, aby okupaci Krymu dodali jakýsi „symbol“. Tímhle gestem prostě rusáci Ukrajincům Krym přebrali, aby nemohl nikdo říkat, že by měl patřit Ukrajině. Tyhle šmejdy bych tu nevytahoval. To můžete rovnou říct, že Američané chtějí do konce desetiletí znovu přistát na Měsíci. My budeme do konce desetiletí rádi za přiblblý Pražský okruh. To se to srovnává! Nemám pocit, že by obchvat nějakých Horních Lukavic (nic proti) měl geopoliticky podobně zásadní význam. Navíc tohle bude dost možná levnější (a třeba i užitečnější), než val… Číst vice »

BeHe

Nepsal jsem to kvůli politice, ale na ukázku absurdity čtyřletého budování několika málo km silnice dálničního typu v bežné neproblematické české krajině

Tom Matoo

Taky nejsem stavař, ae představa jak čekám 3 roky až sedne násep mi přijde naprosto mimo realitu. Me to prijde ze stavební firma si pěkně zajistila práci dopředu na několik let.

Be He

Přesně tak

Tomáš V.

Vy nejste stavař, já nejsem stavař. Takže vám to připadá mimo mísu, já pořád víc věřím ŘSD. Ničeho jsme se nedobrali. 🙂

Jiří Kocurek

Mno takže o sedání zeminy nevíte nic, jen dohady. A na základě pouhých dohadů vynášíte soudy.
A jinak to sedání zeminy, to je fakt skvěle placená práce, přitom se nedá dělat nic jiného, ani jiná zakázka. Jen víc takových oborníků do každého oboru! A konečně to půjde … do sraček.

Tom Matoo

Ano nejsem odborník na sedání zeminy a vy očividně také ne a navíc nechápete psaný text. Napsal jsem, ze MĚ přijde.. což není soud. Soudem by bylo, kdybych napsal, že ŘSD jsou zloději a diletanti. Svůj pocit jsem napsal na základě toho, že u takových to náspů jsem za poslední roky u nás ani v zahraničí nikde neviděl, že by násep nechávali 3 roky sedat. Náspy se hutní což je metoda mnohem produktivnější a rychlejší než samovolné sedání náspu. Očekával jsem, že se třeba nějaký odborník vyjádří a vyvrátí moje doměnky, což vy nejste a nejenom, že jste nenapsal žádný… Číst vice »

Pavel

Na stavbě D35 je také předepsaná doba sedání přednásypu u jednoho mostu 6 měsíců. A vypadá to na delší dobu. To dopředu nikdo neví, ani projektanti. Ti něco předpokládají, ale skutečnost je u tohoto typu zemních konstrukcí často jiná.

Tom Matoo

Vzhledem k vysce naspu, clenitosti mistniho terenu a delce useku mi 4 roky prijdou jako moc. Navic tady to prodlouzili a to se jeste nekoplo do zeme.