Čtyřpruh u Plzně postaví IMOS s Váhostavem, stavba má trvat déle

Provoz v Horní Lukavici na silnici I/27. Foto: ŘSDProvoz v Horní Lukavici na silnici I/27. Foto: ŘSD

Sdružení firem IMOS Brno a Váhostav začne se stavbou přeložky silnice I/27 v úseku Šlovice – Přeštice na Plzeňsku. Šest

Sdružení firem IMOS Brno a Váhostav začne se stavbou přeložky silnice I/27 v úseku Šlovice – Přeštice na Plzeňsku. Šest kilometrů nové silnice, která se změní na čtyřpruh, postaví za 911,8 milionu korun. Oproti původním plánům ale stavba potrvá déle.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již uzavřelo s vítězným sdružením kontrakt, jak vyplývá z registru smluv. Sdružení nabídlo nejnižší cenu z celkem šesti nabídek. Druhá nejlevnější nabídka byla podle informací na profilu zadavatele od sdružení firem Strabag, Colas a Berdych za 954 milionů korun. Odhadovaná cena podle projektantských cen byla 986 milionů korun.

V Plzeňském kraji půjde o další velkou stavbu, která v příštích týdnech začne. Krajští zastupitelé včera schválili zakázku na další část stavby západního okruhu Plzně, jde o stavbu financovanou krajem.

Silnice I/27 je hlavním tahem z Plzně na Klatovy a Železnou Rudu. „Tento úsek je jedním z nejzatíženějších úseků této komunikace,“ píše se v dokumentaci ŘSD. Podle silničářů stavba mimo jiné odstraní místo častých nehod v prostoru Vysoké. Stavba zahrnuje také osm mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a jeden protihlukový val. ŘSD chce zkultivovat velkou část I/27. V pokročilé fázi přípravy je například obchvat Klatov, který by se měl rovněž začít stavět příští rok, či obchvat Přeštic. Silnice I/27 se přestavuje na čtyřpruh i na severním okraji Plzně. Uleví se především obyvatelům obce Horní Lukavice, přes kterou dosud silnice vede.

Stavba I/27 v úseku Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSD

Stavba I/27 v úseku Šlovice – Přeštice. Pramen: ŘSD

Už v minulých týdnech docházelo ke kácení mimolesní zeleně, podle plánů ŘSD má dojít v posledním dubnovém týdnu k předání staveniště, samotné zahájení prací pak nastane v červnu. Kompletní stavba má trvat 51 měsíců, zprovozněna bude za 45 měsíců. Původní plán počítal s dokončením do 30 měsíců. „Průzkumy ale ukázaly, že v části trasy jsou složitější geologické poměry, kvůli kterým se protáhne stavba násypového tělesa. Násyp se bude budovat po částech, přičemž se bude muset nechat uležet, což právě prodlouží dobu výstavby,“ vysvětluje ŘSD v letáku pro stavbu. Má jít o násyp v délce zhruba 700 metrů mezi skládkou Vysoká a Horní Lukavicí.

Tagy I/27 I/27 Šlovice - Přeštice Imos Brno Plzeňský kraj Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Váhostav
28 komentářů