lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Čtyřpruh u Plzně postaví IMOS s Váhostavem, stavba má trvat déle

Provoz v Horní Lukavici na silnici I/27. Foto: ŘSD
Provoz v Horní Lukavici na silnici I/27. Foto: ŘSD

Sdružení firem IMOS Brno a Váhostav začne se stavbou přeložky silnice I/27 v úseku Šlovice – Přeštice na Plzeňsku. Šest kilometrů nové silnice, která se změní na čtyřpruh, postaví za 911,8 milionu korun. Oproti původním plánům ale stavba potrvá déle.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již uzavřelo s vítězným sdružením kontrakt, jak vyplývá z registru smluv. Sdružení nabídlo nejnižší cenu z celkem šesti nabídek. Druhá nejlevnější nabídka byla podle informací na profilu zadavatele od sdružení firem Strabag, Colas a Berdych za 954 milionů korun. Odhadovaná cena podle projektantských cen byla 986 milionů korun.

V Plzeňském kraji půjde o další velkou stavbu, která v příštích týdnech začne. Krajští zastupitelé včera schválili zakázku na další část stavby západního okruhu Plzně, jde o stavbu financovanou krajem.

Silnice I/27 je hlavním tahem z Plzně na Klatovy a Železnou Rudu. „Tento úsek je jedním z nejzatíženějších úseků této komunikace,“ píše se v dokumentaci ŘSD. Podle silničářů stavba mimo jiné odstraní místo častých nehod v prostoru Vysoké. Stavba zahrnuje také osm mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a jeden protihlukový val. ŘSD chce zkultivovat velkou část I/27. V pokročilé fázi přípravy je například obchvat Klatov, který by se měl rovněž začít stavět příští rok, či obchvat Přeštic. Silnice I/27 se přestavuje na čtyřpruh i na severním okraji Plzně. Uleví se především obyvatelům obce Horní Lukavice, přes kterou dosud silnice vede.

Stavba I/27 v úseku Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSD
Stavba I/27 v úseku Šlovice – Přeštice. Pramen: ŘSD

Už v minulých týdnech docházelo ke kácení mimolesní zeleně, podle plánů ŘSD má dojít v posledním dubnovém týdnu k předání staveniště, samotné zahájení prací pak nastane v červnu. Kompletní stavba má trvat 51 měsíců, zprovozněna bude za 45 měsíců. Původní plán počítal s dokončením do 30 měsíců. „Průzkumy ale ukázaly, že v části trasy jsou složitější geologické poměry, kvůli kterým se protáhne stavba násypového tělesa. Násyp se bude budovat po částech, přičemž se bude muset nechat uležet, což právě prodlouží dobu výstavby,“ vysvětluje ŘSD v letáku pro stavbu. Má jít o násyp v délce zhruba 700 metrů mezi skládkou Vysoká a Horní Lukavicí.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír Bílý

Podle sčítání dopravy 2016 je na předmětném úseku 16000+ vozidel denně, takže jednoznačně na čtyřpruh. Bohužel je v ČR podobných úseků s podobnými intenzitami povícero. Tak tento má štěstí, že to někdo proloboval.

mirek

Miliarda za obchvat obce se 350 obyvateli, zatímco Praha stále čeká… Priority podle ŘSD :-/

Jiří Kocurek

A víte, kolik peněz by se ušetřilo, kdyby tu dálnici vedli tudy a nestavěli ji jako obchvat?
https://mapy.cz/s/huvokakaza

Matoo

A Praha čeká na to až Řsd řekne, že okruh zaplatí nebo na to až bude ÚR a SP což si schvaluje sama Praha prostřednictvím svých Stavebních úřadů?

mirek

Stavební úřady jsou orgán státu, ne Prahy.
O ÚR a SP musí požádat ŘSD.

Matoo

Stavební úřady jsou orgány samosprávy, kam stát předelegoval tuto část rohodování, jejich odvolací orgán je Krajský úřad.

Matoo

To, že žádá ŘSD je logické, když je to investor.

Berry

Váš příspěvek svědčí o naprosté omezenosti pisatele. Mnohem větší přínos bude mít komunikace pro tisíce řidičů, kteří zde denně projíždějí, než pro obyvatele Horní Lukavice. Pro ně je to samozřejmě vítaný bonus. Pokud zde situaci neznáte, tak si spíš nastudujte dopravní zatížení a nehodovost úseku, než počet obyvatel Horní Lukavice.

mirek

Obchvat Přeštic by byl mnohem potřebnější než tenhle předimenzovaný čtyřpruh nikam…

frantam

Ten čtyřpruh povede právě do těch Přeštic 😀

BND30

Obchvat Přeštic má být ale podle letáku ŘSD, který jsem naposledy viděl, pouhý dvoupruh, což mi přijde nelogické. Šlo by souhlasit s tím, že za Přešticemi, kdy se odpojí směr na Nepomuk (II/230) a na Merklín (II/183), se sníží intenzity… ale rozhodně ne v loukách/polích nad oběma Lukavicemi…

mirek

No přesně. Ale fakta místní betonlobby slyšet nechce, dostanete spoustu mínusů 🙂

pavel2

hmmm, škoda… ale už aby stálo aspoň to co je naprojektováno!
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/430/infoletak_s27-prestice-obchvat.pdf

Hanzi

Supr zpráva, okolo Plzně se to teď vůbec začíná rozjíždět což je velice potěšitelné ten směr k Německu je dost exponovaný. Ještě by to chtělo něco s tahem na Kubici , když Němci jsou s čtyřpruhem pomalu u Furthu.

Zbyněk

Další ze série špatných zpráv. My si tu republiku snad zabetonujeme celou.

Kubrt

Si tam nikdy nejel, že?

Jiří Kocurek

Začalo to už Karlovým mostem. Cestu ke dveřím domu máte předpokládám nezpevněnou.

Zbyněk

Co má kdo před domem je jedna věc, čtyřpruhy do kdejakého okresního města je věc druhá. Půjde-li to takhle dál, budou se čtyřpruhy stavět i do malých obcí a aut bude úměrně tomu přibývat.

Frantisek

Inu, jasný signál, že vlakem už napříště ne. Bohužel. Energie máme nadbytek, tak proč jí nemrhat…

Luboš Beneš

A proč vlakem? Teprve rok vypadají západní expresy jakž takž, osobáky tahají vagony co já pamatuju jako študák už před 30 lety v červené kožence. Kdo by tou zastaralou špínou jezdil? Navíc tahle silnice je pro všechny lidi co bydlí na vsích kolem Plzně a ráno musí do práce a vlak všude nemají.

Hanzi

Ano, vlakem fakt ne, neboť převážná část obyvatelstva kromě šotoušu a modrých zblblíků tráví ráda volný čas s rodinou, zájmy atp, ale určitě ne cestováním ve vlaku nebo poskakování po peronech.

bkv

Netušil jsem, že Mnichov je okresním městem .-)

mirek

Přeštice nejsou Mnichov. Na Mnichov se jezdí po D5 a přes Rozvadov. Nemáte zač.

Kalanis

Mnichov je vedle I/22 u Strakonic nebo mezi Mariánkama a Bečovem. Ani jeden obchvat nepotřebuje.

Kubrt

Není důležité jestli „kdejaké okresní město“, ale jaká je tam intenzita dopravy (zde vyšší něž na některých dálnicích) a jak této intenzitě odpovídá stávající silnice – zde silně neodpovídá a výsledkem je dost nebezpečná silnice. 1000 řidičů tam může jet slušně a pak stačí 1, co nejede slušně, a neštěstí je na světě.

Zbyněk

Aha, a po nových silnicích jezdí jen slušní řidiči… Kam na tohle proboha chodíte?

Luboš Beneš

Jezdím tady celkem často, a tak situace je zcela neúnosná. Ve špičkových časech jedete trvale koloně Max 70km/hod na celkem rovné silnici. Kapacitně to opravdu nedává, za Přešticemi dochází k první úlevě.Tohle rozhodně není zbytečná stavba!

pavel2

zalez obludo! klidně do vlaku, když ti vyhovuje!