Stavba dalších 8,8 kilometru D55 je po měsíci slavnostně zahájena, běží zemní práce
Práce na D55 mezi Starým Městem a Bzencem. Foto: Skanska
Nový úsek dálnice má být otevřený v roce 2024.
Nový úsek dálnice má být otevřený v roce 2024.
Jen tak dál a až do Rakouska.
Super jen tak dál, rychleji a hlavně už dodelejte D 35 LIB-HK-OL a začněte myslet na S-J ptz až polští bratři dotáhnou jejich projekty na naší čáru tak se z toho zas po….
Ale neslyším nic o úseku Otrokovice-Huštěnovice….
Zkuste google. Patrně Vám pomůže hledat dle správných názvů:
D5505 (viz letošní video se záběry na stavbu snímané asi z dronu https://www.youtube.com/watch?v=aPEeEVBvBkk)
D5506 (název je: Napajedla Babice, na které navazuje D5507 zmíněné v tomto článku)
Myslíš Napajedla – Babice
Já bych slavil až něco otevřou a ne když se konečně rýpne do země. To jsou jen přehlídky a parády pro papaláše …
Akorát, že zahájením stavby zpravidla končí nejnáročnější část práce. Fakticky ten, kdo se z politiků a úředníků zaslouží o přípravu je obdivuhodnejsi než ten, kdo slavnostně striha pásku.
V naší zemi není problém to postavit. Technicky to umíme a jde to většinou podle harmonogramu a financování, zatím, rovněž není problém.
Problém je přípravné řízení, výkup pozemků, EIA, územní rozhodnutí, stavební povolení a soutěž na dodavatele…. To trvá nejdéle.
Děkuji pane Sůro za články o dálnicích, přijde mi, že se tu hodně točí témata kolem železnic (což je také zajímavé, ale mně nejvíce udělá radost článek o silniční dopravě nebo o letectví, prostě k tomu mám nejblíž).
Prosím, a v Moravském Písku bude DÁLNICE končit kde – na železničním přejezdu přes KORIDOR Břeclav – Přerov ?
Krátká varianta říká na provizorním napojení na II/427, dlouhá ho obchvátí až na MÚK na I/54. Závisí na stavu stavby 5509.
Mezi uvedením jednotlivých staveb 5508 a 5509 do provozu je časová prodleva rok. Jak bude fungovat silniční provoz po tu dobu v oblasti žel. přejezdu a v samotném Mor. Písku bude nezáviděníhodné.
Je potřeba dodat „a ne nezvyklé“. Podobně veselo bylo na (ještě tenkrát) R6 u Jenče, kde čtyřpruh mířil rovnou na šraňky kladenské trati a následně nepříjemný průjezd oběma vesnicemi.
https://mapy.cz/letecka-2006?x=14.1598671&y=50.0983167&z=17&l=0
Na druhou stranu pokud se budou s 5508 flákat, tak by mohly jít do provozu společně.
Kousek před přejezdem..
Kdyby se radši vynaložili prostředky a čas na urychlené dokončení výstavby páteřních dálnic (D11, D3, D7, D52). To že se postaví jeden úsek, který začíná a končí v poli, je naprosto k ničemu.
Finance nejsou v ČR u infrastrukturní výstavby většinou problém, jakmile jsou všechna razítka, začne se většinou záhy stavět. Problém je, že získat ty razítka trvá dlouhé roky.
Tak schválně… Pročpak uplynulo 6 roků mezi pravomocným územním rozhodnutí 12/2012 (žádost podána v 11/2018) a 12/2018 kdy byla podána žádost na stavební úřad (tj. na Ministerstvo dopravy) o vydání stavebního povolení??? Nepravomocné stavební povolení bylo vydáno o rok později tj. v 12/2019
Vámi uváděný důvod – „razítka“ – asi nebylo důvodem zpoždění 6-ti let….
Tím chci říct, že není dobré slepě kopírovat tvrzení obsažené v propagadně Ministerstva dopravy/Min. pro místní rozvoj . Lepší si udělat názor sám na základě faktů…
Sorry… ta data jsem nenapsal srozumitelně:
Územní rozhodnutí na R5508:
žádost v 12/2008
vydáno územní rozhodnutí v 12/2012
Stavební povolení na D5508 (přejmenováno z R na D)
žádost v 12/2018
vydáno stavební povolení 12/2019
Důvodem 6-ti let prodlevy nemohlo být čekání na vykoupení pozemků, neboť jak vyplývá ze stavebního povolení, tak i v době žádosti nebyly dokončeny výkupy pozemků pro dálnici…
Nijak jsem to nesledoval, ale z rychlého googlení vidím například, že závazné stanovisko EIA bylo vydáno 2017. A píše se v něm mimo jiné „S dostavbou na čtyřpruhovou silnici se uvažuje až po překročení kapacity dvoupruhové silnice po roce 2020.“ Zřejmě tedy kombinace zdlouhavého řízení („razítka“) a čekání na vyčerpaní kapacity, tj. čekání na to, až vyjde z ekonomické studie návratnosti, že už se to vyplatí postavit? Každopádně vyjma éry Bárty, který vše zastavil, začínají vlády vesměs stavět ve chvíli, kdy mají povolení a pozemky. To není žádná agitka pro tuhle vládu, jsem si vědom, že podle NKÚ trvá příprava… Číst vice »
Hm… Žádost o územní rozhodnutí 2008 (vydáno 2012) a Vy považujete za OK, že EIA bylo vydáno někdy později (píšete, že v 2017)…
Na to se mi ani nechce reagovat
Řeší se to pořád dokola. I kdyby se tento úsek nestavěl, D11, D3, D7 (páteřní?), ani D52 by to neurychlilo ani o den.
Vypadla Vám tam D35, ta je výrazně důležitější, než D7. Navíc D7 má být dostavena snad v r.2025, což je „zachvíli“.
2028. Postoloprty a Ohře.
Ajo, spletl jsem si dokončení D7 a D6, resp. prohodil. Měl jsem za to, že D7 má být dokončena dříve a je to naopak.
Mám nepříjemný pocit, že D6 a D7 budou dokončené cca zároveň. Na D6 visí úsek mezi Bošovem a Vary. Tam sice není moc co řešit vedením, ale ještě se ani nedostalo z procesu územního plánování a 2026 je tam zbožné přání. Žalmanov nemá ÚR. Na D7 u Ohře je to +- stejné.
Plán výstavby dálnice D55
Babice – Staré Město: zahájení stavebních prací v říjnu 2020, předpokládané uvedení do provozu v roce 2023
Staré Město – Moravský Písek: zahájení stavby v roce 2021, předpokládané uvedení do provozu v roce 2024
Moravský Písek – Bzenec: zahájení stavby v roce 2021, uvedení do provozu v roce 2024
Jeden úsek?
Asi jste nečetl článek pořádně, ale stavba navazuje na úsek 5507, který je už ve výstavbě.
Pravidelně tam jezdím a už včera bylo pozdě, ale aspoň se to hýbe dopředu. Větší ořech bude dostat se k Hodonínu, ale rád bych věděl, co zdržuje dostavbu od Rohatce k Břeclavi, tam už půlprofil je. Dlouho neplatné ZUR JmK Dr. všech věd Haška?
Průchod ptačí oblastí a rezervace Váté Písky kolem tratě, kam se má přicuknout i dálnice, Takže Děti Země.
A ten další úsek stál na DÚR (zelených) taky. Teď tam mají trochu jiné starosti.
Nevím nakolik znáte uvedenou oblast. Z hlediska životního prostředí jde o naprosto vyjimečnou lokalitu. To je tak, jako kdyby z Macochy byla skládka stavebni suti – vždyť je to jenom díra do země bez uźitku…