Stavba D35 do Hořic má začít příští rok, archeologický průzkum provede za 298 milionů Eurovia
Vizualizace dálnice D35 u Hořic. Foto: ŘSD
Soutěž na úsek za tři miliardy korun začne na přelomu 3. a 4. čtvrtletí.
Soutěž na úsek za tři miliardy korun začne na přelomu 3. a 4. čtvrtletí.
Stesti, ze nasi predci nemuseli pred stavbou verejne prospesnych staveb delat pulrocni predrazene a zbytecne pruzkumy. To bychom dnes meli plna muzea, ale stale byli na urovni stredoveku.
A víte, že je ve skutečnosti dělali?
Namísto SOKP 511 budeme opět stavět dálnici k ničemu.
Navazující resp. ve směru od HK předcházející úsek Sadová – Plotiště věřme spěje také k realizaci. Takže o „dálnici v polích“ snad nepůjde nijak dlouho. Ostatně plán.zprovoznění je u obou úseků v roce 2026. Každopádně přetížená pětatřicítka potřebuje každý nově otevřený úsek.
Pokud by se to mělo otevřít dříve, než předchozí úsek, musel by se udělat nějaký provizorní sjezd, ale s tím se nejspíše vůbec nepočítá.
otevře se to současně
věřte že kdyby se podařilo zlomit odpor proti 511, tak už se dávno staví… nebo jste toho názoru že se tím pádem nemá stavět vůbec nic a čekat až se podaří vyřídit papíry na D0 a pak až možná stavět ostatní stavby? s takovou by žádní dálnice nebyly 😀
A SOKP 511 budou stavět archeologové?
Pro někoho zbytečná pro někoho je, v každém případě díky za každý nový metr dálnice, který pomůže dokončit základní dálniční síť republiky. Zatím se ČR může chlubit počtem prvenství dálnic končících v polích.
Tenhle úsek měl být v prioritách staveb dálnic až někde na chvostu. Zase stavíme to, co je nejméně problematické namísto toho co je důležité. Namátkou D35 z Pardubic do Olomouce, D3, D52, D55, či poslední úseky D1 a D48 jsou určitě užitečnější. I mnoho obchvatů na silnicích I třídy by pomohlo více, nemluvě o důležitých železničních stavbách, co se kvůli nedostatku financí se odkládají.
Kdy jste tam jel naposledy? Souvislé kolony v obou směrech jsou zde každý den na celém úseku z Hradce až do Jičína.
Souvislá kolona jedoucí 80km/h není problematická pokud nevede centrem obcí, což v tomto úseku jsou jen Klenice. Ne že bych to obyvatelům Klenic nepřál, ale přijde mi, že téměř všechny ostatní úseky zmíněných dálnic či obchvaty měst na silnicích I. tříd zlepší život lidem znatelněji.
souvislá kolona jedoucí 80-100km/h je obrovský problém hlavně na silnici bez krajnic. Takové se říká silnice smrti. Jakákoli komplikace, nehoda, zpomalení, porucha jiného auta je obrovským rizikem následné nehody, většinou s tragickými následky, právě kvůli hustotě a rychlosti provozu
Je pravda, že intenzita dopravy je v tomto úseku I/35 podstatně menší než přes Vysoké Mýto a Litomyšl, ale podle sčítání dopravy 2020 tam byla denní intenzita 13-15 tis. vozidel, takže dálnice smysl má.
Neříkám, že smysl nemá, jen se pozastavuji nad prioritami. Stejnou či vyšší intenzitu mají i silnice I/9, I/11, I/13, I/16, I/20, I/26, I/27, I/33, I/34, I/38, I/43, I/44, I/49 (15-30k), I/52 (20k), I/53, I/55 (15-20k), I/56, I/57, I/59 a samozřejmě i I/3 a na části i I/6 a další na které jsem určitě zapomněl.
Jenže tohle není silnice bez krajnic, na zmíněném úseku jsou krajnice poměrně široké.
Pokud si dobře pamatuji, tak úsek od Sadové ke křižovatce s II/323 je právě bez krajnic.
Máte pravdu, necelá polovina nahrazované silnice je skutečně nemá, od II/323 už krajnice má.
Je to součást celkem cca 30 km dlouhé dálnice protínající mnohem víc obcí a nebezpečných úrovňových křížení. Nevím v čem je tato D35 méně důležitá, než například D55 nebo D48. V tomto případě jde opět o významný tranzitní směr propojující severní a východní Čechy s celorepublikovou dálniční sítí a právě i Moravou.
Upřímně řečeno chápu Váš postoj. Nicméně taky občas jezdím z Liberce do Olomouce a můžu z vlastní zkušenosti taky říct, že ta dálnice nepovede až do Turnova. Mimochodem mezi Pardubicemi a Olomoucí se na tom už taky celkem maká.
to že se zde píše o jedné stavbě přece neznamená že se nestaví jinde… třeba D35 kolem Vysokého Mýta je skoro ve stejné fázi přípravy jako tento úsek, navazující úseky jen o pár měsíců opožděné, vše (až k Litomyšli) by se mělo začít stavět v roce 2023 stejně jako tento úsek + úsek u Svitav, zbytek k Mohelnici a kolem LM snad od roku 2024/25… na D55 se aktuálně staví skoro 20km, D48 se taky dělá víceméně skoro celá, no a D1 u Přerova je snad už na dobré cestě… no a proti D3 ve Středočeském kraji a D52 je… Číst vice »
Samozřejmě že znamená, zdroje jsou omezené a to jak ty lidské tak finanční. Obchvat města jehož centrem tranzituje 13-20k aut denně je podle mě důležitější než náhrada široké silnice uprostřed polí (s provozem 13-15k aut denně) dálnicí.
Je to archeologický průzkum. Ten rozhodně neodčerpá lidské zdroje ze stavby zemních těles, mostů či pokládky silničního povrchu.
Až na bagristu to vypadá na Filozofickou fakultu UHK.
Stavba prochází územím „Bojiště bitvy 1866“ takže nálezů bude asi hodně. A odhaduji včetně mnoha kosterních ostatků. Otázkou je, nakolik to budou nálezy unikátní v porovnání s tím, co už dnes v muzeích okolo bojiště máme uloženo.
Souhlasím s Vámi. Nejsem žádný barbar, ale 300 miliónů za archeologický výzkum v této oblasti mně osobně přijdou jako vyhozené peníze.
Hlavně 300M za průzkum? Co tam stojí tolik peněz? Nejsem z oboru, jen ty částky mi přijdou astronomické. Navíc mají to ve spolupráci s univerzitou, tj. náklady na pracovní sílu studentů minimální. Věděl by někdo?
Já teda také nejsem odborník, ale tak ono to předpokládám též zahrnuje v tom 10km úseku udělat skrývku ornice, někam ji odvézt, předpokládám že pak při těch samotných vykopávkách také asi bude nějaká asistence techniky, nějaké zázemí… Vychází to necelých 30 mil na km, což mi nepřijde tak hrozné pokud to zahrnuje i tyto práce.
Těžko říct. Zda je součástí skrývka…píšou, že běží ještě další soutěž: na zemní práce spojené s archeologickými pracemi.
Jj, to mne taky zarazilo…, že běží ještě jedna soutěž. Protože jsem to pochopil tak, že ta Eurovia bude dělat přesně takový ty práce kolem (odhrab, odvez, sem mně rýpni lžicou), neb odborné práce by měly mít za hrbem lidi s univerzity, Akademie věd, či muzeí… Nebo je zde ještě jedna možnost – vyhrála to Eurovie, s tím, že si jako najme tyto experty na odborné práce. No potom těch 300 mil. je pálka a s ohledem na zdejší prostředí se nechci jaké drobečky té univerzitě spadnou ze stolu. Tak jako tak ta druhá zakázka, už jde mimo mně úplně… Číst vice »
Tak na jednu stranu píšete, že je to příliš drahé a obratem vyjmenováváte, jak složité ty práce budou .. a to vše bez znalosti položkového rozpočtu či jen rozpisu prací.
Hlavně ať tam nedělá parta deseti archeologů. To musí prostě valit takový průzkum. 🙂