Cestovní ruch Infrastruktura Stavebnictví Vodní doprava Zprávy

Stát zadal dvě zakázky na nová labská přístaviště za 50 milionů korun

Budoucí přístaviště Děčín-Smetanovo nábřeží. Vizualizace ŘVC.
Budoucí přístaviště Děčín-Smetanovo nábřeží. Vizualizace ŘVC.
Labe zatím turistům na vodě ukazuje spíše nevlídnou tvář, inspirací pro zlepšení je Baťův kanál

Ředitelství vodních cest (ŘVC) začalo naplňovat plány na proměnu Labe v přátelštější řeku vůči rekreační plavbě. Z velkého souboru sedmi zakázek na nová přístaviště v hodnotě 218 milionů zadalo první dvě. Informace se objevila v registru smluv a na profilu zadavatele.

Konkrétně byla zadána zakázka na zbudování přístavního mola pro malá plavidla v lokalitě Děčín-Smetanovo nábřeží a zakázka na přístaviště pro malá plavidla a osobní lodě v Poděbradech, Kolíně, Nymburku a Čelákovicích.

V obou případech byli dva zájemci, přičemž zakázky získala Labská, strojní a stavební společnost. U děčínského přístaviště nabídla cenu 22 milionů, tedy 2,5 milionu pod předpokládanou cenou. Druhý Metrostav přišel s cenou, která se rovnala ceně odhadní.

Zbudování přístavních mol a příslušenství v Poděbradech, Kolíně, Nymburku a Čelákovicích vyjde na 27,8 milionu (odhad byl 33 milionů). Druhá společnost OHL ŽS byla s cenou 39 milionů z tendru vyloučena. Stavba má trvat 24 týdnů od zahájení.

Cílem ŘVC je rozvoj a podpora takzvané malé plavby na Labi, které zatím turistům na vodě ukazuje spíše nevlídnou tvář. Při výstavbě vodní cesty se na malou plavbu nepamatovalo. „Přenocování na dalbách u plavebních komor není právě v pořádku a jinde se musíte strachovat, zda je úvaz bezpečný a loď se neutrhne,“ uvedl již dříve mluvčí ŘVC Jan Bukovský. Investor se přitom netají inspirací Baťovým kanálem, který po zbudování přístavišť zažívá boom půjčování hausbótů.

Budoucí přístaviště Ústí nad Labem-Brná. Vizualizace ŘVC

Veřejná zakázka na labská přístaviště je rozdělena na sedm částí:

Část 1: Přístaviště Děčín-Smetanovo nábřeží
Část 2: Přístaviště Ústí nad Labem-Brná
Část 3: Přístaviště Mělník (nejdražší, předpoklad 65 mil. Kč)
Část 4: Přístaviště Roudnice nad Labem
Část 5: Přístaviště Štětí
Část 6: Přístaviště Poděbrady bez osobní lodní dopravy a brány
Část 7: Mola osobní lodní dopravy pro Poděbrady, Kolín, Nymburk a Čelákovice

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimir

Na dovolené rádi jezdíme hlavně protože tam je pro nás vybudované zázemí a podmínky za kterých si můžeme nas volny cas uzit na maximum. Letošní covidový rok, mi ukázal co všechno máme krásnýho v severních Čechách a přitom jsem stihl jen snad půlku naplánoveného programu. Takže každý posun, který nám nabídne možnost strávit náš čas, víkend, dovolenou tak, že nám rozšíří obzory a možnosti rozhodně vítám. Ne náhodou ve všech turistických destinacích se rozhodujete co všechno chcete zažít a nepokládáte si otázku co tady budu sakra dělat.. Takže ano, přístaviště je krok vpřed i když věřím že jiní budou zase… Číst vice »

Koen

Tyjoo Roudnice se bude mít. Nový přístav, nový terminál pro rychlovlaky a v plánu je oprava stávajícího nádraží (hlavně asi nástupiště)

MPE

A bohuzel se jako prvniho pravdepodobne docka toho zdaleka nejmene potrebneho, tedy pristavu…

Zdeněk

Přesněji řečeno, Roudnice se jako prvního dočká toho nejméně nákladného a nejjednoduššího. Podobně tak mnoho měst se daleko dříve dočká cyklostezek a rozhleden, než silničního obchvatu nebo rekonstrukce železniční stanice

Koen

Obchvat Roudnice je již ve výstavbě

FRX

Minulý týden jsem jel a šel přez Roudnici na Říp. Je to skanzen komunismu. Nějak mě nenapadlo že něco takového je možné 50 km. Od Prahy. Naše země nevzkvétà. To co jsem jako kluk viděl ve vybydlených Sudetech. To je dneska k vidění v Roudnici. To olezlé nàdraží na hlavní trati a „koridoru “ Asi koridoru úpadku a bídy !!!

Koen

V plánu je dle mého info rekonstrukce a ve výstavbě je už i dlouho očekávaný obchvat města, který by měl být do roka hotov