Stát zadal dvě zakázky na nová labská přístaviště za 50 milionů korun

Budoucí přístaviště Děčín-Smetanovo nábřeží. Vizualizace ŘVC.Budoucí přístaviště Děčín-Smetanovo nábřeží. Vizualizace ŘVC.

Labe zatím turistům na vodě ukazuje spíše nevlídnou tvář, inspirací pro zlepšení je Baťův kanál

Ředitelství vodních cest (ŘVC) začalo naplňovat plány na proměnu Labe v přátelštější řeku vůči rekreační plavbě. Z velkého souboru sedmi zakázek na nová přístaviště v hodnotě 218 milionů zadalo první dvě. Informace se objevila v registru smluv a na profilu zadavatele.

Konkrétně byla zadána zakázka na zbudování přístavního mola pro malá plavidla v lokalitě Děčín-Smetanovo nábřeží a zakázka na přístaviště pro malá plavidla a osobní lodě v Poděbradech, Kolíně, Nymburku a Čelákovicích.

V obou případech byli dva zájemci, přičemž zakázky získala Labská, strojní a stavební společnost. U děčínského přístaviště nabídla cenu 22 milionů, tedy 2,5 milionu pod předpokládanou cenou. Druhý Metrostav přišel s cenou, která se rovnala ceně odhadní.

Zbudování přístavních mol a příslušenství v Poděbradech, Kolíně, Nymburku a Čelákovicích vyjde na 27,8 milionu (odhad byl 33 milionů). Druhá společnost OHL ŽS byla s cenou 39 milionů z tendru vyloučena. Stavba má trvat 24 týdnů od zahájení.

Cílem ŘVC je rozvoj a podpora takzvané malé plavby na Labi, které zatím turistům na vodě ukazuje spíše nevlídnou tvář. Při výstavbě vodní cesty se na malou plavbu nepamatovalo. „Přenocování na dalbách u plavebních komor není právě v pořádku a jinde se musíte strachovat, zda je úvaz bezpečný a loď se neutrhne,“ uvedl již dříve mluvčí ŘVC Jan Bukovský. Investor se přitom netají inspirací Baťovým kanálem, který po zbudování přístavišť zažívá boom půjčování hausbótů.

Budoucí přístaviště Ústí nad Labem-Brná. Vizualizace ŘVC

Veřejná zakázka na labská přístaviště je rozdělena na sedm částí:

Část 1: Přístaviště Děčín-Smetanovo nábřeží
Část 2: Přístaviště Ústí nad Labem-Brná
Část 3: Přístaviště Mělník (nejdražší, předpoklad 65 mil. Kč)
Část 4: Přístaviště Roudnice nad Labem
Část 5: Přístaviště Štětí
Část 6: Přístaviště Poděbrady bez osobní lodní dopravy a brány
Část 7: Mola osobní lodní dopravy pro Poděbrady, Kolín, Nymburk a Čelákovice

Tagy Labe Labská přístaviště rekreační plavba ŘVC strojní a stavební společnost
7 komentářů