Infrastruktura Železnice

Stát hledá po roce nového správce hlavního nádraží, bude to dražší

Praha hlavní nádraží. Foto: Railreklam
Praha hlavní nádraží. Foto: Railreklam

Správa železniční dopravní cesty znovu hledá firmu, která se bude starat o pražské hlavní nádraží. Nyní má nádraží na starost společnost Mark2 Corporation, která loni získala roční smlouvu. Ta vyprší letos v srpnu. Novou smlouvu chce SŽDC uzavřít už na čtyři roky, předpokládané náklady přitom činí 160 milionů korun. To vychází na 40 milionů korun ročně, když dnešní limit pro Mark2 Corporation je 24 milionů.

„Navýšení hranice plnění je z důvodu zvýšení počtu a standardu poskytovaných služeb zejména v oblasti ostrahy, obsluhy toalet a podobně. Dále je třeba počítat s větším počtem oprav během čtyřletého období,“ zdůvodnila to mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Podle ní je částka nastavena s rezervou.

Smlouva bude totiž napsána tak, že vyprší buďto v řádném termínu po uplynutí čtyř let nebo v okamžiku vyčerpání smluvní částky. Druhá možnost zřejmě nastane u současné smlouvy s Mark2 Corporation. Dle časové podmínky by smlouva měla skončit až v srpnu, limit 24 milionů ale bude pravděpodobně vyčerpán dříve.

SŽDC první smlouvu podle Šubové uzavřela jen na rok právě proto, aby si péči o nádraží otestovala. Předtím se o nádraží starala řadu let společnost ISS, kterou si najala firma Grandi Stazioni. Ta měla mít nádraží na 30 let v pronájmu, správa železnic ji ale na podzim 2016 z nádraží vypověděla. Velkou ostudou nádraží je zatékání do odbavovací haly. To chce ale SŽDC řešit samostatnou zakázkou, nebude to tedy předmětem smlouvy s novým správcem.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Po odchodu Grandi Stazioni a jejich správcovské firmy se úroveň hl.n. dost zhoršila. Víc smažek, houmlesů, neurčité špíny a z nějakých důvodů zmizela i odjezdová obrazovka z Billy. 🙂

ApolloXI.

Billa na „hlaváku“ je na absolutně nevhodném a prostorově nedostatečném místě, ten, kdo rozhodl, že bude zde, by zasloužil minimálně po „čuni“.

Jiří2

No jo, když on nějaký ten butik platí více než Billa. Proto taky má čestné místo a Billa paběrkuje v rohu…

Asdf

Vůbec mě až do teď nenapadlo, že by měla být Billa na „absolutně nevhodném místě“. Ano, mohla by být někde v centru haly, na druhou stranu žádný obchod v centru haly jednak neposkytuje takový prostor, jaký má Billa (a ten zase tak malý není) a hlavně neumožňuje tak snadné zásobování a neposkytuje takové zázemí. Z čehož vyplývá, že Billa nikde jinde být ani nemohla.

železničář v důchodu

Přes veškeré výhrady k Bille jako firmě: nevím, o tom, že by na kterémkoli jiném vlakovém nádraží poskytoval jakýkoli obchodní řetězec možnost nákupu denně až do pozdních večerních hodin, navíc při tak omezených podmínkách, které k tomu prostory hlavního nádraží poskytují – takže VŘELÉ DÍKY investorovi a projektantovi, že „supermarket“ na pražské hlavním nádraží navrhli a (stavebně) připravili, a Bille, že jej provozuje: nebýt jich, nebylo by tam nic = stejně jako tomu bylo do (údajně) června roku 2011, kdy Billa ten obchod otevřela. Velkým prostorem sice ten obchod, pravda, neoplývá, ale díky aspoň za to – v širokém okolí… Číst vice »

Milan

Přesně tak, billa je ten nejužitečnější obchod na celém hl.n., zato kavárny bohužel extrémně zdražily. A butiky jen zabírají místo.

Dusanh

Tzv. „kavárny“ na hl.n. bych za kavárny ani ve snu neoznačil… Tak možná jako bistro. Úroveň nevalná. Srovnejte s možnostmi kaváren na jiných velkých evropských nádražích, určitě tam najdete aspoň jeden podnik, který si to označení skutečně zaslouží.