Stadlery pro provoz v Olomouckém kraji zmodernizuje ŽOS Zvolen
Motorová jednotka 646 Stadler GTW. Foto: České dráhy
První jednotky po modernizaci se objeví na tratích v druhé polovině příštího roku.
První jednotky po modernizaci se objeví na tratích v druhé polovině příštího roku.
Nikde jsem se nedočetl, zda tyto jednotky mají klimatizaci. Nevíte někdo náhodou?
Určitě mají (vždyť ani nebyly vyráběny s otevíracími okny).
• celková hmotnost jednotky: prázdné – 59 000 kg, obsazené – 71 000 kg,
• obsaditelnost: 108 sedících cestujících, 103 stojících cestujících
71 000 – 59 000 = 12 000
12 000 / (108+ 103) = necelych 60 kilo na pasazera
Jak se to počítá? Když hmotnost normocestujícího je 80 kg tak to fakt nevychází.
Nepočítá se třeba jen 1/2 stojících?
add: A když se budou počítat jen sedící + dejme tomu tuna na zavazadlový oddíl, tak to zas vychází přes 110 kg na osobu.
A kam se počítá třeba nafta, nebo voda na záchod? Jsou už v „prázdné“ hmotnosti, nebo se připočítají až s lidma?
Budu citovat fandy modré armády, když něco koupí soukromník. Je to vyřazený šrot, žádný pokrok vpřed. Blablabla… Ale ne, tohle je moderní vozidlo.
Je to vyrazeny srot, zadny pokrok vpred blablabla … az tam bude wifi tak to bude moderni vozidlo.
Vyřazený šrot s WiFi 🙂
Ještě před rokem přitom ČD tvrdily (po neúspěšném výběrovém řízení na opravu těch vozidel), že si je opraví samy, viz https://zdopravy.cz/prvni-stadlery-po-db-si-opravi-cd-samy-nasadi-je-do-drahanovic-36148/.
Už jezdí čtyři.
Opraveny , ne po laku
Takže dopravce nenasadil ani rok po začátku smlouvy nasmlouvaná vozidla a dál tam jezdí popelnice 810/814. Jaká bude pokuta?
Jedna „svým způsobem pokuta“ již (správně a logicky) přišla, viz https://zdopravy.cz/drahy-nevyjely-se-stadlery-olomoucky-kraj-snizil-kompenzaci-o-desitky-milionu-43253/
Meli se radsi dohodnout na dalsich vlacich. Podobne jako dostavaj kastani kredit kdyz vlak jede zpozdenej nebo neco tak by kraj dostal kredit a za ten by si mohl objednat dalsi vlaky v sedle nebo o vikendu.
Až se to dozvíte dejte vědět. A můžete přidat pokutu pro Dý Lendrbán. za velmi, ale opravdu velmi časté neschopnosti RS na trati 124.
To by ale muselo jít o dva různé dotazy – na Olomoucký kraj skrz tyto Stadlery ČD vs. na Ústecký kraj skrz Regiosprintery Die Länderbahn.
Jinak můžete mi prosím říci. Proč CD nekoupily všechny Stadlery co byly k prodeji. Já to nechápu. A zase úplný šrot to nemůže být. Nejde skrz prostrčit prst, jak u 810. 😂😂😂
V zadne nove modernizovane 810 prst prostrcit nejde. A u tech starych to delali psi co je na konecnych furt zahrabavali!
Tak na prodej jich bylo jen 24+1 na náhradní díly 12 jich měla zamluvené Arriva
Zbytek na prodej ještě nejsou
A stejně ten příběh ještě nekončí. Pokud se nepletu, v Německu je k dispozici ještě nějakých 14 kusů? A když už je většina motoráků z celé série v ČR (ČD a Arriva), dává i logiku, že sem jeden z nich bude chtít dotáhnout i ten zbytek.
Nebo někdo další… třeba GW? Třeba pro Plzeňský kraj? 😉
Samozřejmě, taky varianta. 😀
Jen aby Evropa měla dost vyřazených jednotek pro naše potřeby. Ale když to pak kupujeme, mohou vyřazovat daleko dříve.
Však ona éra vyřazených RS1 za pár let pomalu začne. 😀
Zas tak rychle nezačne, protože už se nevyrábí a západní dopravci nemají náhradu. Maximálně tam kde jezdí ve dvojicích a lze je nahradit dvouvozovou jednotkou.
O RS1 je značný boj mezi německými dopravci, když už je někdo prodává, že mu vypršel kontrakt, tady nelze očekávat ochotu pustit je na východ jako jiné řady.
ČD asi už moc chtít nebude když ví že je problém je zrekonstruovat, doufám že si je dotáhne arriva
Na jednom z těch čtyřech už zprovozněných GTWček mě zaujalo, že je registrováno D-DB, tedy stále v Německu u Deutsche Bahn, hezky se to na té najbrtí modré vyjímá. To je nějak dočasné, nebo se to dá čekat i u těch zbývajících?
U Railjetu je zase A-ÖBB, tam to nevadí.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Railjet#/media/Soubor:Railjet_na_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_v_Brn%C4%9B_-_zpredu.JPG
Ty Taurusy na rj jsou ale pouze pronajaté, proto A-ÖBB. Spíš bych jako příklad uvedl nákupy ojetých vagonů z Rakouska, kde jak u ČD tak u RJ jezdí stále pod rakouskou registrací.
Jančura je nechce registrovat v Česku tak proto
U ÖBB jsou registrovaný jenom Taurusy, railjet samotnej tam má CZ-ČD
Nemám rád šrot ale pokud by se tomu udělala pěkná modernizace tak by to nemusel být takový šrot asi tak jako má GWtrain na Šumavě akorát motorová tramvaj se mi nelíbí.
Raději pojedu v moderní motorové tramvaji než v sovětském muzeu. Ten Regiosprinter po modernizaci alespoň vypadá jako normální západní motorák zatímco vraků podobných 810 a Bmto se už zbavují i za Uralem.
Jasně je to ČD tak o šrot nejde…
A kdo bude podél kolejí přizvedávat nástupiště? Nebo se sníží podlaha? A věděli vůbec při nákupu, že ta podlaha je trochu výš. No kdo ví…
Nedělejte problémy kde nejsou.
Problémy JSOU.
21 cm rozdílu mezi výškou bezbariérového nástupiště a podlahou „bezbariérových“ vozidel problém JE (tím více když dopravce, který tato šrotoidní 20+letá vozidla pořídil, je deklaruje jako nízkopodlažní + bezbariérově přístupná).
Já sem s tím už párkrát jel ani sem si nevšiml že je nějaký rozdíl..v podlaze.. takže nehoří
Já jsem s tím taky párkrát jel (+ v pár dalších případech jsem očekával nasazení této jednotky, ale namísto ní jela nadále Regionova) a toho rozdílu jsem si dost všiml.
(Jinými slovy – to, že „vy jste si nevšiml“, neznamená, že ten rozdíl neexistuje + neznamená to, že pro část lidí není ten výškový rozdíl problematický, nota bene když jde o náhradu vozidla, které jeden ze vstupů má skutečně nízkopodlažní).
Je to podobné jako když nastupujete na Masaryčce do Ešusu. 🙁 Z čehož pochopitelně neviním ten Ešus. Kdyby měli aspoň metr dlouhé ližiny, tak to lze trochu kompenzovat. Ideální to ale nebude.
Dnes je to nikoliv 21 cm rozdílu, ale celých 61 cm rozdílu v 810/842/843. Takže pořád zlepšení.
A zlepšením bude i to, když se SŽ hecne a ta nástupiště výšky 550 mm zrealizuje, zdaleka nejsou všude. Mnohde realizují namísto sypaného šterku perony výšky 350 mm či nižší.
Původní stav: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Hole%C5%A1ov%2C_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD.JPG
Ty Stadlery GTW jsou v okolí Olomouce zejména náhradou za Regionovy, tedy za vozidla, která jeden ze vstupů mají ve výšce 550 mm nad TK.
Tzn. z tohoto pohledu je to +21 cm rozdílu.
V době, kdy je zamýšlel koupit RJ do ÚK to problém byl a ještě se tehdy psalo, že to je šrot, takže dnes je to ještě větší šrot a problém pro vozíčkáře to je taky a velký, protože do toho nevyjedou.
No jo, ale tenkrát nebyly v Najbrtu. Myslete politicky, švestka!
Také jste v článku mohli napsat kolik se těch jednotek bude modernizovat…
Jednotek mají celkem 12.
Tak hlavně, že už konečně nějakej posun! Ano, mohlo to bejt dřív, ale na druhou i v druhém výběrku mohly nastat komplikace a protáhnout to tak třeba o další rok.
Tak hlavně, že se nevolá po vypovězení smlouvy, protože tentokrát neměl vozidla včas ten správný dopravce, vo na tom, že se jezdí v zaflusaných popelnicích, které nahradí ojeté německé šroty.
Tady je vidět jak v podání ČD vypadá nasazení moderních jednotek, které slibují ve smlouvě. Vlaky měly vyjet už v prosinci 2019 a ani v prosinci 2021 ještě nebudou všechny na kolejích…..
Pak se odboráři a funkcionáři ČD nemohou divit, že jejich vzdušným zámkům nikdo nevěří.
Tak v tom případě vyměnit. Ale dokud si stát nebude chtít dělat pořádek na drahách tak se nejspíše ani neudělá v ČD.
Jenomže pořádku na drahách se asi za Havlíčka nedostaneme
Zato soukromník nasadí nové vozy dylino
Klidně ať to modernizují třeba tři roky, pokud tomu přidají výsuvný schodek, bez toho je to momentálně vlak s nejnebezpečnějším nástupem na naší železnici.
A s výsuvným schůdkem nejnespolehlivějši vozidlo v republice 🤣
Ten schodek tam (naštěstí, když už nic jiného) je.
je tam napsané „vlaky budou v provozu během druhé poloviny příštího roku“ a „první bude dokončena za 10 měsíců“
Při nákupu taky psali termíny =) =) =)
No nevím, čas na Nábřeží asi plyne jinak. Proč bude první jednotka až za 10 měsíců? Rok trvá výběr dodavatele? Pak 10 měsíců než bude první jednotka, kdy budou všechny hotové? Cestující musí čekat min. dva roky než místo starého křápu bude jezdit něco lepšího? A tohle objednatel toleruje?
Konkurence je třeba, a lepší příprava soutěží jakbysmet, tohle je hodně pomalý. ČD ty motoráky fakt moc neumí.
Zákazníkovi (kraj) to nevadí, tak proč se snažit?
kraj pokud se nepletu snížil platby ČD o 14 Kč ….
OK, aspoň něco.
No já jsem hlavně rád, že si na nábřeží snad uvedomili, že to takhle nejde a soutěží se už ty rámcové kontrakty. Tak snad je všechny snad dotáhnout do konce, aby se z nich pak mohlo čerpat ,,hned,, , když se s objednavatelem dohodnou.
By mě celkem zajímalo, jestli se přihlásil i Pars 🤔
Pars dělá Stadlery pro Arrivu a pochopil, že to stačí 🙂 Navíc je plný jiných zakázek a ještě modernizuje provoz.
Pochybuji. Pars je vytížen Pantery, El. lokomotivami 362/363 a 845 pro Arrivu. Pod skupinou Škoda už se neorientuje jen na opravy motorových jednotek.
Znamená to opět, že oddíl pro cestující nebude oddělen dveřmi od plošin? Čili bude tam průvan, nepohoda? To je jednou z chyb takových jednotek. I do těch proklínaných 810ek se dveře dodělávaly a jsou nyní ve všech vozech.
A ten průvan tam bude kdy? Ve stanici když se otevřou dveře? No aspoň se vymění trochu vzduchu….a srovnávat to s 810…. to snad nemyslíte vážně. Mám něco naježděno jako cestující se Stadlery-taky bez dveří do oddílů a žádné nepohodlí ani průvan jsem tam nepozoroval…
“ Mám něco naježděno jako cestující se Stadlery-taky bez dveří do oddílů a žádné nepohodlí ani průvan jsem tam nepozoroval…“
Přičemž sám majitel těchto německých (tzn. dovozových – aneb další vyvedení peněz do ciziny 😀 ) Stadlerů, tedy dopravce ČD, a.s., u těch dveří uvádí „Za chladného počasí, prosíme, zavírejte dveře“ (tzn. aby dveře byly otevřeny jen po nezbytně krátkou dobu). Asi ví proč.
Však se dají automaticky zavírat i ty hlavní dveře (tzn. aby byly otevřeny jen po nezbytně nutnou dobu).
V takovéhle skoro polotramvaji je důležité maximálně bránit lidem se svlíkat.
Fuuuj, nemecky srot 😀
Ale modrej, to už není šrot ale modernizace!
Hlavně s nástupní výškou 750mm. Takže bezbariérovým bych ho nenazval. Na starých peronech by člověk potřeboval židli.
A tak třeba za těch 27 mega to nějak udělají aby to mělo stejnou výšku jako ty Arriví Stadlery 😀
Arriva je má stejné ne?
Spíš správně modrej. 😃
Arriva je má taky modre
A navíc si ten německý šrot (tzn. pořízení z dovozu bez podpory českého průmyslu) nechají zmodernizovat zase v cizině – na Slovensku (takže zase český dílenský průmysl ostrouhá.
Takto národní dopravce ČD, a.s., vyvádí peníze do ciziny…
😀 😀
Český dílenský průmysl se nemohl přihlásit do soutěže?
Pars je vytížený jinými zakázkami. Nevím jak ČD DPOV. To se na pracovišti ve Veselí n.M. také orientuje na motorové vozy a jednotky.
Na tomto místě bych mohl napsat něco jako „Jestli český průmysl nemá na to se do soutěže přihlásit, tak je vidět, jak je na tom špatně potom, co jej zplundrovali postupně Havel, Klaus a Kalousek“.
Ale to by bylo už příliš zjevné, že to myslím ironicky, stejně jako dva další moje příspěvky napsané do této diskuse již dopoledne.
Slovensko není cizina.
Má to vlastní ekonomiku ? Má. Má to vlastní politiku ? Ano též má. Takže je to cizina. Já mám velmi rád Slováky ale nemám rád když si ostatní z nich dělají naše území. A prostě všechno naše.
Všem Slovákům se omlouváme za Jerryho.
Není třeba se omlouvat, pokud v diskusi bylo myšleno spíše, že to dáme opravit do země, která má stejně drahou práci jako my, a nemá k nám jazykovou bariéru. A navíc, že má na to vůbec vhodné kapacity.
To není žádný bůhvíjaký byznys, aby ho vyspělé země předimenzovaly a hledaly šroty v zahraničí. V podstatě máme štěstí.
Navíc ŽOS Zvolen tyhle jednotky velmi dobře zná když je v licenci vyráběl a předpokládám, že dodnes na nich dělá větší opravy.
Když český průmysl prostě neměl zájem?
To nevadí! Měli 15 roků držet výrobní kapacity a mít lidi na to, aby si potom ČD přišly a průmysl se mohl poklonit. ANO, dodáme! A pak zase na 15 roků odejít do zapomnění, až bude potřeba.
Tak ojetina to sice je, ale alespoň něco trochu na úrovni. Není to regiosprinter, 845 ani Lint. Takže i tu mnou extrémně neoblíbenou Arrivu mohu pochválit za to, že do Zlínského kraje pořídila alespoň pár „normálních“ vozidel.
Co je na Lintu špatně??
Hodně věcí, ale nehodlám zde plevelit diskuzi pod článkem, který je na úplně jiné téma.
Není v najbrtu?